Paino ei tipu! Näytän kuitenkin hoikistuneeni. Neuvoja kehiin!
En ole mittaillut, olisi pitänyt kylläkin aloittaessani koska vaaka ei minulle kerro juuri mitään.
3 viikkoa olen syönyt terveellisesti kolme kertaa päivässä. Salaattia, proteiinia ja hyviä hiilareita(syön kohtuullisesti) , paljon kasviksia. Ei leipää, ei sokereita, ei viljoja tms.
Naudanlihaa, kanaa, kananmunia yms.
Itse olen maustanut ei valmismarinadeja ja muutenkin kaikki ruoka tehty itse.
Viikonloppuisin höllään, syön vapaammin ja juon alkoholia, kuivia viinejä.
Pidän kuitenkin rotia ja valitsen huonoista vaihtoehdoista parhaimman kun tahdon nauttia.
Liikunnan määrä on todellakin paljon verrattuna siihen, etten ole juuri liikkunut muutamaan vuoteen tällä tavoin, ainakaan säännöllisesti.
Pyöräilen 15km 5krt/vko ja vauhtia, rasitusta on. Lisäksi käyn kuntosaliharjoittelua pt:n ohjaamana 3krt/vko.
Mitat 171cm/90kg.
Paino tippui muutaman kilon nopeasti kunnes liikuntaa lisäämällä paino on jumittunut.
Varsinkin salin jälkeen, en varmasti mene pariin päivään vaa'alle.
Näytän kuitenkin selvästi kehittyneeni, vartalo on muokkaantunut kiinteämmäksi niin ylä- kuin alakroppakin ja kasvoista huomaa hoikistuneen.
Kylkiluut tuntuvat paremmin ja solisluutkin erottuvat näkyvämmin.
Painan edelleen saman verran.
Se on outoa koska minulla on ylipainoa ja sitä pitäisi saada pois. Nyt kukaan ei usko mutta näytän jo hoikalta, normaalipainoiselta esimerkiksi 78kg. Tähtään 75kg ja olen silloin varmasti hyvässä kunnossa.
Olen melko roteva ja omaan lihaksia kuitenkin.
Miten ihmeessä saan painon tippumaan?
Aion nauttia myös elämästä mutta luulisi, että jo tulisi muutoksia painoon kun kokonaisuus on muuttunut aika radikaalisti.
Kommentit (16)
Liikunta kerää alkuun nesteitä, mutta kyllä se siitä alkaa lopulta tippumaan
Syöt väärin tai liian vähän kulutukseen nähden? Itse liikun paljon ja tuo fillarointi on oikeasti tosi salakavala juttu, sillä se kuluttaa huomattavasti enemmän kaloreita kuin voisi luulla. Jos sitä vajetta ei korvaa, alkaa kroppa mennä säästöliekille ja aineenvaihdunta ja sellainen menee vähän sekaisin.
Muutama kilo kolmessa viikossa on ihan hyvin! Etenkin, kun olet kuitenkin viikonloppuisin muun muassa käyttänyt alkoholia. Piiitkää pinnaa nyt.
Lakkaa käyttämästä sitä vaakaa ja keskity siihen miltä sinusta tuntuu, oletko virkeä, jaksatko tehdä asioita, mahdutko vaatteisiisi jne. Lihas painaa enemmän kuin rasva, ja nestekeräymä tai suolen sisältö voi vaikuttaa vaa'an lukemaan paljonkin.
Mulla ihan sama tilanne, mutta kilolukema tiukasti 82.
Olen päätellyt, että
1. Lihas painaa enemmän kuin läski, joten läskin muuttuessa lihakseksi painokaan ei ainakaan heti laske, vaikka läski vähenee ja kroppa kiinteytyy.
2. Tavoittelen elämäntapamuutosta, en pikadieettiä, joten 1 kg per kuu on 250 g viikossa. Yhden päivänkin aikana paino muuttuu aamupainosta iltapainoon vähintään tuon verran. Pitää siis malttaa useita viikkoja ennen kuin puntarissa mitään näkyy.
Miksi et syö leipää? :o Ruisleivässä on paljon kuituu, niin saat mahan täyteen nopeasti ja se tulee myös ulos. :) M25
Lihas painaa enemmän kuin läski.
Kehonkoostumus on painoa tärkeämpi, käytä mittanauhaa ja peiliä ennemmin kuin vaakaa.
Kiitos vastauksista!
No pitää olla kärsivällinen. Pelkään vain tekeväni jotain väärin mutta pidän tästä elämäntavasta. Voin paremmin mutta kyllä huomaan taas suorittaja-minän tulevan esille..
Stressaan turhaan ja toisaalta en halua stressata vaan nauttia, liikkua ja elää terveellisemmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lihas painaa enemmän kuin läski.
Kehonkoostumus on painoa tärkeämpi, käytä mittanauhaa ja peiliä ennemmin kuin vaakaa.
Anteeksi nyt vaan, mutta kukaan ei saa lihasta kolmessa viikossa niin paljon, että menis päikseen laihdutettujen läskien kanssa..
Kovan treenin jälkeen lihaksiin kyllä kertyy nestettä, mikä vaikuttaa vaa'an lukemiin hetkellisesti.
No jos vuoden nyt jatkaisit hyvää aloitusta :D
Pidä ap nyt syöminen siistinä ja liikunta mukana vuoden-pari. Katso sitten miten menee.
Parin viikon välein vauhkoaminen on ihan turhaa.
Pääasia olisi keksiä loppuelämän joka päivä tapahtuvia rutiineita. Tavoitepainoihin tähtäävillä kuuriluontoisilla kuvioilla on paha tapa mennä perseelleen viimeistään kun tavoite on hetkeksi saavutettu.
Tosiaan kärsivällisyys on valttia!
Nyt on paino alkanut tippumaan ihan vauhdilla. Viime viikolla näytti jatkuvasti sitä 90,5kg ja nyt jo 88kg. Joka päivä tippuu.
Huojentavaa ja olen tehnyt oikein vaikka viikonloput menevätkin miten sattuvat mutta viikolla on aikataulut liikunnan ja syömisen suhteen. :)
Näytän paremmalta, ihokin on parantunut valtavasti. Ihmeellistä :D
Ap
Siis lihastreenihän kerää nesteturvotusta lihaksiin. Alussa voi lihaskasvu nostaa painoa tai hidastaa laskua.
Mitä väliä kilolukemalla oikeastaan on, jos näyttää hoikemmalta ja mahdollisesti vaatteistakin huomaa hoikistumisen? Painoon kun vaikuttaa moni muukin asia kuin läskin vähennys tai lisäys.
Mutta sinullahan on muutenkin aika vähän aikaa vasta mennyt. Jos painoa haluaa seurailla, niin joku kuukauden väli voi olla hyvä osoitin. Paino voi heilua useammankin kilon edestakaisin ihan normaalistikin. Siksi voi käydä niin, että nyt painat päivästä riippuen 88-92 kiloa, mutta kk:n päästä huomaat, että skaala on 86-90 kiloa.