Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä levite leivälle maidottomaan ruokavalioon?

Vierailija
06.09.2020 |

Pidän niin voista leivän päällä, mutta jos muutan ruokavalioni maidottomaksi, niin mikä levite olisi hyvä korvaava vaihtoehto voille? Aion kyllä varmaan luopua leivästäkin, mutta kysyn, jos sitä levitettä tarvitsisikin jossain.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oatlyn påMackan oli ihan hyvää. Se on tuorejuuston tyyppistä levitettä. 

Vierailija
22/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on useita maidottomia margariineja esim flora maidoton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli taas ihan liiam vaikea tehtävä laittaa googleen sanat maidoton margariini ja alkaa sieltä etsiä itseä kiinnostavia tuotteita?

Googlen kanssa ei voi vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia, toisin kuin täällä keskustelupalstalla. 

Ap

Kum muutki tykkää niin sunkin täytyy tykätä?

Mä kuitenkin valitsen itse mistä mä pidän ja pitä leivälleni tungen.

T. Googlailija

Vierailija
24/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanikaverini tykkää kovasti maapähkinävoista, mutta sellaisesta ei-makeasta, jota ainakin Ruohonjuuri myy.

Vierailija
25/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesi

Vierailija
26/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliiviöljyä jostain kapeanokkaisesta pullosta liruttamalla.

Minulla parani ldl kolesteroli 1,5 pykälää parissa vuodessa pelkästään tällä muutoksella.

Mitälie paskaa noissa margariineissa.

Olen aina käyttänyt leivällä Oivariinia (tai Ingmariinia) ja kolesteroliarvoni ovat aina olleet erinomaiset, vaikka lähisuvussamme esiintyy korkeaa kolesterolia. Ei se pelkkä voi asiaa ratkaise vaan ruokavalion kokonaisuus, mutta sitähän ei yksi sukuni nainen voinut hyväksyä :D. Totesi minulle: "Jos sulle ei tuu [korkeaa kolesterolia]". Olisin voinut luennoida hänelle asiasta enemmänkin, mutta katsoin paremmaksi hänen kohdallaan jättää sikseen... Enkä viitsinyt joulua pilata vänkäämällä, kun ei siitä hedelmällistä keskustelua näyttänyt syntyvän. 

Ap

Vierailija
27/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli taas ihan liiam vaikea tehtävä laittaa googleen sanat maidoton margariini ja alkaa sieltä etsiä itseä kiinnostavia tuotteita?

Googlen kanssa ei voi vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia, toisin kuin täällä keskustelupalstalla. 

Ap

Kum muutki tykkää niin sunkin täytyy tykätä?

Mä kuitenkin valitsen itse mistä mä pidän ja pitä leivälleni tungen.

T. Googlailija

Voisitko sitten painua googleesi ja antaa ihmisten keskustella keskustelupalstalla.

Vierailija
28/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidoton margariini.

Vierailija
29/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiju kaura tai Naturlin levite ovat lähimpänä oivariinia. Jos ei yleisesti pidä Keijun levitteestä ei myöskään sininen Keiju maistu.

Vierailija
30/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummus, avokadolevite, hernemousse... Google kertoo ja kasvisvaihtoehtoja on rajattomasti. 

Kannattaa tehdä itse! Netissä on hyvät ohjeet ja saa paljon parempaa ja edullisemmin kuin kaupasta valmispurkin ostamalla. 

Vierailija
31/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin parin euron hummus on tosi hyvää. Leivän päällä voi ylipäätään käyttää kaikenlaisia paputahnoja tai tehdä helppoja mustapapupihvejä (ainesosat mustapapu, sipuli, korppujauho tai vastaava sidosaine ja mausteet) ja syödä hampurilaisen tavoin.

Vierailija
32/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita. Sitä ei mikään voita.

Vierailija
33/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekonirasva

Vierailija
34/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä on mulle harvinainen herkku, ja silloin voin hyvällä omallatunnolla käyttää suolaa ja voita, jos siltä tuntuu. Mielelläni syön leipää kuitenkin myös kasvislevitteiden kanssa. Omia henkilökohtaisia suosikkeja on itse tehty hummus tai chili-avokadotahna. 

Vierailija
35/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän sinistä keijua koska se on vegaanista. Maku ei tietenkään ole yhtä vahva kuin vaikka voissa mutta kelpuutan tuon niin lehmät eivät joudu kärsimään 🐄

Lypsäminen on lehmälle pakollinen tapahtuma, ilman lypsämistä lehmä kärsii ja utareet tulehtuu.

Vierailija
36/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Becel gold on paras vegaaninen margariini. Hummus, oliiviöljy +suola,pippuri ja tomaatti sopii vaalean leivän kanssa

Vierailija
37/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän sinistä keijua koska se on vegaanista. Maku ei tietenkään ole yhtä vahva kuin vaikka voissa mutta kelpuutan tuon niin lehmät eivät joudu kärsimään 🐄

Lypsäminen on lehmälle pakollinen tapahtuma, ilman lypsämistä lehmä kärsii ja utareet tulehtuu.

Öö, kyllä sen vasikan kuuluisi imeä ne maidot ihmisen sijaan. Ja maidontuotannon tyrehtyä sitten kun vasikka on vieroittunut.

Vierailija
38/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan vakavissasi? Että on lehmien kannalta parempi keinosiementää ne, riistää niiltä vasikka pois ja sen jälkeen lypsää niitä kunnes jälleen keinosiemennetään ja sama toistuu. Tämä 3-5 kertaa ja sen jälkeen teuraaksi, vaikka normaalisti lehmän elinikä olisi pitkälti toistakymmentä vuotta. Tehotuotannossa max 5 vuotta.

Ja ap:lle vastaukseksi: itse käytän enimmäkseen hummusta. Jos pelkkää öljyä käyttää, niin mm. rypsiöljy olisi omega-3 suhteeltaan parempi kuin oliiviöljy. Minulle sen maku on kuitenkin liian kitkerä voidakseni käyttää sitä sellaisenaan. Voissahan omegakolmosia ei ole lainkaan ja kuitenkin ne ovat elimistölle välttämättömiä rasvoja.

Vierailija
39/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen Keiju

Vierailija
40/80 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen levitteen täytyy imitoida voita? Kannattaa kokeilla esim. hummusta.

Pidän voin mausta leivän päällä.

Ap

No laita sitten sitä voita leivälle ja lopeta tuollainen varajeesustelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi