Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks tietokoneita/läppäreitä vielä käytetään?

Vierailija
05.09.2020 |

Pystyn ainakin itse hoitamaan surffailut, officet ja muut älypuhelimella - mihin on yhdistetty näppäin, hiiri ja tv-näyttö. Miksi kukaan maksaisi 1000e turhasta? Oma älypuhelimeni maksoi vain 200e.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä miten ap puhelimella vertailee kahta monisatarivistä Excel-taulukko keskenään tai tekee dokumentaatiota, johon pitää liittää kuvia ja taulukoita.

Tai luo vaikka 3d mallinnuksia.

Tai piirtää 1500 neliöisen hallin pohjapiirustuksen, julkisivut ja leikkaukset. 

Vielä parempi, piirtää vaihtelevalla tontilla olevan asemakuvan, jossa on korkeuseroja ja ne kaikki korkeuserot pitää näkyä rakennekuvassa. Siinä pitää näkyä puut, korkeuseroja saattaa tulla muutamia kymmeniä, kaikki tontilla olevat rakennukset, autopaikat...sitten siihen vielä piirrät tontin talotekniikkaputkien kulkureitit. 

Vierailija
62/66 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun pyörittämään työssäni monen(kymmenen) megatavun Exceleitä, en usko, että puhelimessa riittäisi tähän paukut. Lisäksi puhelimeen tuskin saa asennettua vaikkapa Crystal reportsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H'lvetin hidasta kirjoittaa gradua älypuhelimella. Eikä se edes onnistu, kun wordistä ei (tietääkseni) ole puhelinversiota.

Google docs toimii hyvin puhelimella. Ei tarvitse edes tallentaa mihinkään, kun tallentuu pilveen automaattisesti. T: AP

Pitäisi kyllä lopettaa tämä trollin ylläpito, mutta sanottakoon, etä samalla tavalla Office365 verkkoversiot toimivat. Mutta käytettävyys on surkea.

Vierailija
64/66 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän läppäriä, koska tässä on oikea näppäimistö eikä mitään virtuaalipaskaa, joka on aivan liian pieni miehen sormille. Toisekseen läppärissäni on 17,3" näyttö, joka on paljon miellyttävämpi katsella, kuin puhelimen pieni näyttö.

Kolmanneksi, ainakin S-mobiilisovelluksella en päässyt käsiksi verkkopalkkaan, vaan siihenkin tarvittiin oikea tietokone ja selaimella kirjautuminen.

Neljänneksi, olen havainnut, että jostain syystä jos  käyn lenkillä vaikka pyörällä tai kävellen, puhelimen Googlemaps näyttää joskus, tai aika useinkin matkan pituudeksi mitä sattuu, kun taas tietokoneella kotona Googlemapsin tilille kirjautuneena matka näkyy oikein.

Viidenneksi, tietokoneella on kuvankäsittely ja videoeditointi mahdollista, en kyllä rupeaisi edes yrittämään älypuhelimella näitä hommia.

Minun läppärissä on vielä polttava dvd-asemakin.

Pelit pelaan pelikonsoleilla, paljon halvempaa kuin riittävän tehokas tietokone ja tällaiselle satunnaispelaajalle täysin riittävä pelikokemus konsoleillakin.

Puhelin on mulla enimmäkseen puhelin-, tekstiviesti-, sähköposti- ja esim. mobiilitankkauskäytössä. Verkkopankkiakin useimmiten käytän puhelimen sovelluksella ja kuviakin sillä tulee joskus otettua. Kuvaamiseenkin tosin on oikea kamera parempi, jossa on kunnollinen optinen zoom.

Somejuttuja en harrasta ollenkaan.

Vierailija
65/66 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H'lvetin hidasta kirjoittaa gradua älypuhelimella. Eikä se edes onnistu, kun wordistä ei (tietääkseni) ole puhelinversiota.

Google docs toimii hyvin puhelimella. Ei tarvitse edes tallentaa mihinkään, kun tallentuu pilveen automaattisesti. T: AP

Pitäisi kyllä lopettaa tämä trollin ylläpito, mutta sanottakoon, etä samalla tavalla Office365 verkkoversiot toimivat. Mutta käytettävyys on surkea.

Tuo viimeinen lause on se asian pihvi. Kyllähän Excel- tai Word-tiedoston saa auki puhelimella ja jotain pikkumuutoksiakin voi tehdä, mutta kyllä sellainen tehokäyttö onnistuu parhaiten vain tietokoneella. Jo selainpohjaisesta O365:stakin (tietokoneella) puuttuu ominaisuuksia, mitä työpöytäversiossa on.

Vierailija
66/66 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin läppäri ihan jokapäiväisessä käytössä ja käytän sitä enemmän kuin puhelinta, kuten kuluneisuudesta näkyy :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän