Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sellaista liittoa enää pelastaa, kun ei oikein enää kiinnosta eikä tunnu miltään?

Vierailija
05.09.2020 |

Vuosia oltu yhdessä, pieniä lapsia on. Seksiä ei, koska ainakaan minua ei kiinnosta yhtään ja puoliso ei ole asiasta valittanut, niin ehkä häntäkään ei sitten kiinnosta. Arki ja pienet lapset sitoo yhteen, mutta itse en enää tunne oikein mitään. Tai tunnen sääliä puolisoani kohtaan, mutta ei se oikein riitä rakkaudeksi.

En kuitenkaan erityisemmin halua erota, vaan minulle riittää elämä, jossa lapsilla on ehjä koti ja jossa arki sujuu ok. En haaveile uudesta suhteesta, olen seikkailuni seikkaillut aikoinaan ennen tätä liittoa ja viettänyt villejä sinkkuvuosia ja kokeillut monenlaista. Tylsä arki tuntuu riittävältä, jos se takaa lapsille hyvän elämän ilman uusioperhesotkuja ja viikonloppulapsielämää.

Mutta voiko tällaista liittoa ns. pelastaa eli saada jatkumaan vai onko ero väistämätön pian?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan on hyvin ja sinä väännät asiasta ongelmaa. Hammaspesulle ja nukkumaan. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
2/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu oikeastaan että Miksi moinen liitto pitäisi pelastaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu oikeastaan että Miksi moinen liitto pitäisi pelastaa?

Jotta lapset saisi kasvaa ehjässä kodissa. Ap

Vierailija
4/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan on hyvin ja sinä väännät asiasta ongelmaa. Hammaspesulle ja nukkumaan. Muuta neuvoa ei tule.

Minulle riittävän hyvin. En ole varma onko puolisolle riittävän hyvin. Asiasta ei tunnu hänen kanssaan oikein syntyvän keskustelua. Ap

Vierailija
5/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki seksiasusteita ja -leluja.

Vierailija
6/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niillä tekisin? Minua ei ihan todella voisi vähempää kiinnostaa seksi (tässä liitossa). Pystyn elämään ilman ihan ongelmitta.

Ap

Vierailija
7/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pelastaa, jos teillä on siellä takana se, että tunnette yhteenkuuluvuutta. Me kasvettiin vuosia erilleen, mutta mieheni päätös muuttaa elämän suuntaa palautti meidät yhteen. Mulla ei olisi ollut voimia siihen, mutta hän oli päättäväinen. Hän sanoi, että se, mitä hän elämältään haluaa, on olla mun kanssa. Meillä on niin paljon yhteisiä asioita, että pystytään siihen, mutta rakkautta pitää olla. Hän joutui tekemään useamman yrityksen, mutta lopulta se kannatti. Piti vain löytää ne oikeat sanat.

Vierailija
8/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niillä tekisin? Minua ei ihan todella voisi vähempää kiinnostaa seksi (tässä liitossa). Pystyn elämään ilman ihan ongelmitta.

Ap

Oletko sä joskus halunnut seksiä miehesi kanssa? Jos olet, kaipaatko koskaan sitä menneisyyden läheisyyttä?Pidätkö muuten miehestäsi, arvostatko häntä?

Vierailija
9/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko sä joskus halunnut seksiä miehesi kanssa? Jos olet, kaipaatko koskaan sitä menneisyyden läheisyyttä?Pidätkö muuten miehestäsi, arvostatko häntä?

Olen, meillä oli vuosia aktiivinen seksielämä, jolloin halusin melkein päivittäin. Hyvä kysymys kaipaanko sitä. Teoriassa kyllä, mutta ajatus että harrastaisin hänen kanssaan vielä seksiä tuntuu mahdottomalta. Pitäminen ja arvostus on vähentynyt lasten syntymän jälkeen. Ap

Vierailija
10/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten vähintään toiselle osapuolelle tulee jossakin kohtaa tarve seksiin ja/tai läheisyyteen ja sitten se haetaan muualta jos kotona ei mahdollisuuksia ole. Sallitaanko sivusuhteet vai erotaanko silloin? Olisiko parempi erota ennen tuota?

Vierailija
11/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En haaveile uudesta suhteesta"

"Minua ei ihan todella voisi vähempää kiinnostaa seksi (tässä liitossa)"

Just joo. Selityksiä selityksiä. Olet jo päättänyt erota ja se tapahtuu ensi keväänä.  Sitä munarallia kestä sitten kesän -21 ja loppuelämä onkin pelkkää paskaa.

Hyvää loppuelämää sulle yh-äippänä ja lapsillesi eroperheen ongelmapentuina.

Vierailija
12/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten vähintään toiselle osapuolelle tulee jossakin kohtaa tarve seksiin ja/tai läheisyyteen ja sitten se haetaan muualta jos kotona ei mahdollisuuksia ole. Sallitaanko sivusuhteet vai erotaanko silloin? Olisiko parempi erota ennen tuota?

Kun en halua erota. Eikä kai puolisokaan, kun ei ole vielä ottanut eroa? Sivusuhteista en osaa sanoa oikein mitään, en usko että puoliso sallisi minulle, oma olo on että ei kiinnosta koko aihe. Ap

Vierailija
13/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen, meillä oli vuosia aktiivinen seksielämä, jolloin halusin melkein päivittäin. Hyvä kysymys kaipaanko sitä. Teoriassa kyllä, mutta ajatus että harrastaisin hänen kanssaan vielä seksiä tuntuu mahdottomalta. Pitäminen ja arvostus on vähentynyt lasten syntymän jälkeen. Ap

Pienet lapset voi olla syynä siihen, että seksi tuntuu mahdottomalta. Tiedän, olen ollut siinä tilanteessa itsekin. Se lienee ihan biologinen juttu. Ja toisaalta sellainen juttu, josta ei oikein uskaltaisi nykypäivänä puhua, kun kaikkien pitäisi olla niin seksuaalisia.

En oikein osaa neuvoa sua. En suosittele panemaan väkisin, koska siitä tulee inhottava olo. Varovaisesti voin suositella jotain sellaista, että seksiä harrastetaan tietyin väliajoin, mutta aika harvoin. Ihan siksi, ettei se unohdu. Kynnys nousee. Tiedän. Meillä on ollut vuosien taukoja seksielämässä. Nyt olemme sopineet, että kerran viikossa, mutta meidän lapset ovat jo isompia. Jos mun olisi pitänyt silloin, kun lapset olivat pieniä, harrastaa seksiä kerran viikossa, se olisi ollut mahdottomuus.

Inhoan ilmaisua seksi on parisuhteen liima. Se tekee seksistä velvoitteen. Mutta ainakin omalla kohdalla seksittömyys on painanut hirveäsi, vaikka en ole edes halunnut seksiä. Kun sitä taas alkoi olla, on ollut helpompaa. Toki seksi ei ole ollut ainoa asia. Olemme myös puhuneet asioista.

Vierailija
14/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kaikki liitot menee tähän ennen pitkää. Sitten erotaan tai toinen kuolee vanhuuttaan.

Vierailija
15/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pienet lapset voi olla syynä siihen, että seksi tuntuu mahdottomalta. Tiedän, olen ollut siinä tilanteessa itsekin. Se lienee ihan biologinen juttu. Ja toisaalta sellainen juttu, josta ei oikein uskaltaisi nykypäivänä puhua, kun kaikkien pitäisi olla niin seksuaalisia.

En oikein osaa neuvoa sua. En suosittele panemaan väkisin, koska siitä tulee inhottava olo. Varovaisesti voin suositella jotain sellaista, että seksiä harrastetaan tietyin väliajoin, mutta aika harvoin. Ihan siksi, ettei se unohdu. Kynnys nousee. Tiedän. Meillä on ollut vuosien taukoja seksielämässä. Nyt olemme sopineet, että kerran viikossa, mutta meidän lapset ovat jo isompia. Jos mun olisi pitänyt silloin, kun lapset olivat pieniä, harrastaa seksiä kerran viikossa, se olisi ollut mahdottomuus.

Inhoan ilmaisua seksi on parisuhteen liima. Se tekee seksistä velvoitteen. Mutta ainakin omalla kohdalla seksittömyys on painanut hirveäsi, vaikka en ole edes halunnut seksiä. Kun sitä taas alkoi olla, on ollut helpompaa. Toki seksi ei ole ollut ainoa asia. Olemme myös puhuneet asioista.

Meillä ei ole ollut seksiä kertaakaan toisen lapsen syntymän jälkeen ja hän on nyt kaksi. Kumpikaan meistä ei ole valittanut asiasta eikä asiasta ole keskusteltu. Itse en ole ottanut puheeksi, koska en halua seksiä eikä seksitön elämä haittaa minua (ennen olisi haitannut mutta enää ei). En yksinkertaisesti tunne pystyväni seksiin enää puolisoni kanssa. Jos hän ehdottaisi seksiä, kieltäytyisin. Siltä tuntuu nyt ja on tuntunut koko ajan toisen lapsen syntymän jälkeen. Ap

Vierailija
16/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua seksiä miehesi kanssa?

Vierailija
17/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut naimisissa jo 26vuotta. Ei mitään tunteita kymmeneen vuoteen. Kaunis talo, puutarha, hyvät autot. Omaisuus, varallisuus. Miksi erota, kun elämä on järjestyksessä ja talous kunnossa. Keski-ikäisiä olemme, turvallinen elämä on tärkeämpää, kuin tunteet.

Vierailija
18/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tuossa ole mitään pelastettavaa, jos et seksiä hänen kanssaan halua. Ei tuo mikään parisuhde ole.

Vierailija
19/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua seksiä miehesi kanssa?

En osaa sanoa. Olen miettinyt syitä paljon, mutta en oikein tiedä miksi en halua. En pysty enää mihinkään läheisyyteen hänen kanssaan, kaikki sellainen tuntuu vastenmieliseltä. Hänkään ei tosin yritä mitään. Ap

Vierailija
20/47 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa pitkissä suhteissa tulee aikoja kun ei hirveästi kiinnostaisi. Elämä on myötä ja vastamäkeä. Mieti nyt kuitenkin mihin silloin rakastuit miehessäsi? Onko teillä muuten toimiva arki ja mies on hyvä isä? Pyydä miestäsi treffeille jonnekin, ilman lapsia. Olkaa yhdessä ja ala keskustelemaan taas. Kyllä se yhteys on mahdollista löytää takaisin ja sitäkautta fyysinen läheisyys. Mutta jomman kumman on tehtävä aloite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän