Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein päätöksen etten juo enkä polta enää ollenkaan

Vierailija
13.10.2013 |

Mielestäni juominen on mulle ollut ongelma. Mulla on vaikeaa olla selvinpäin baarissa, enkä lopeta juomista ajoissa, vaan aina kaameassa kännissä könyän kotiin aamulla. Tupakkaa palaa kännissä aski. Kesällä olin kunnon kännissä kerran viikossa. 

Nyt olen ollut kaksi kuukautta savutta ja alkotta.

Oliko mulla ongelma mielestänne? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan enää, kerran päätit lopettaa örveltämisen :) aiemmin sanoisin, että joo. Kyllä iho kiittää tuon päätöksen myötä!

Vierailija
2/4 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea päätös. Itekin haluaisin lopettaa juomisen, koska krapulapäivät on niin turhauttavia. Tupakoinnin olen onneksi onnistunut pari vuotta sitten lopettamaan. Alkoholinkäyttö on kyllä vähentynyt vuosi vuodelta, mutta vielä en ole uskaltanut tehdä päätöstä kokonaan lopettaa. Tuntuu että se on osa mun identiteettiä. Vähän säälittävää, mut joskus elämä on.

Mutta tsemppiä sulle! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen ollut elokuusta juomatta kännejä. Hassua, että päädyin pisteeseen missä pitää oikesti asettaa itselleen rajat, muuten lähtee aina lapasesta.

Koin pari jonkinsortin hulluustilaa humalassa kesän aikana, mokailin, sekoilin, riehuin, muisti pois jne. Morkkis oli niin paha että itkin monta päivää jälkikäteen peiton alla.

Nyt rajanvetoni menee näin: en voi juoda mitään baarissa/juhlissa/ulkona. Jos juon, juon kotona, yksin, enkä ole kontaktissa kehenkään ihmiseen.

Eipä tee mieli juoda kun ei minulla sentään mitään fyysistä pakkoa alkoholiin ole, se on vaan se sosiaalinen eläin joka haluaa baariin, mutta jolta lähtee tolkku, kontrolli, estot ja käytöstavat ja seuraavina päivinä järki.

Olen siis ollut juomatta, vaikka lupa olisi tissutella iltasella kotona.

Kyllä se juominen on ollut ongelma, jos siitä itse tai muut on kärsineet. Nokun kaikki muutkin sekoilee kännissä. Ei se mitään, minä en vaan kestä omaa kuvaani känniääliönä, se syö itsetunnon ihan kokonaan, eli silloin juominen on ongelma.

Vierailija
4/4 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että heräsit omaan todellisuuteesi ja olet miettinyt asioita.

Tuttavapiirissäni juodaan paljon, mutten ole kenenkään koskaan nähnyt käyttäytyvän noin kuten kirjoitit. Meillä on hyvä henki ja känniäkin välillä. Joskus joku juo enemmän ja sammaltaa. Siinä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme