Mitä etuuksia saatte ja mihin käytätte ne?
Itse saan lapsilisät 210e
korotettu vammaistuki. ~200e (dysfasia-lapsi)
alin vammaistuki ~90 e ( myös puheterapia)
tällä hetkellä olen säästänyt nuo kaikki jos tulee jotain sairaalareissua lapsille mutta nyt luultavasti saadaan päätös että terapiat on auttanut joten ei tarvita enää tukea.
Kommentit (25)
Työmarkkinatuki. Menee elämiseen, kun en saa edes asumistukea lisäksi.
3 x lapsilisä, menee lasten harrastuksiin
1 x alin vammaistuki (keliakialapsi), menee gluteenittomaan ruokaan, lapsen sairausvakuutukseen ja muihin kuluihin
Lapsilisä x 1 tulee ja vaimolle äitiysraha. Kaikki menee elämiseen ja vielä päälle.
KELAn opintotuki n. 270 e / kk, ja ihan elämiseen menee. Elelen säästäväisesti sillä ja pankkitilini sisällöllä. Näin pitäisi jatkaa vielä ensi syksyyn.
Lapsilisää x 4 en muista paljonko
Ansiopäivärahaa n. 2000
Kaikki menee elämiseen eikä piisaakaan.
Mihin ihmeen sairaalareissuihin ap on säästänyt 20 000€??? Etkö tiedä, että Suomessa ei alaikäisen sairaalahoidosta tarvitse maksaa kuin 7vrk kalenterivuodessa. Sori vaan, mutta tuntuu jotenkin väärältä, että lapsen vammaistuesta pystyy säästämään tuollaisia summia.
Itsekin saan yhdestä lapsesta (alinta) vammaistukea, mutta se menee kokonaan lapsen lääkkeisiin ja poliklinikkamaksuihin.
Lisäksi 3x lapsilisät, jotka menevät viimeistä penniä myöten perustarpeisiin.
1 x lapsilisä. Menee minun tililleni, tulee käytettyä lapsen hankintoihin. Ei nyt vaatteisiin mene noin paljon, mutta kun on ostettava pyörää, harrastusvälinettä jne. Ei se kovin pitkälle riitä, mutta ihan kiva lisä.
Kotihoidontuki + kuntalisä sekä lapsilisä. Rahat menevät elämiseen, meillä ei mitään rahoja korvamerkitä erikseen mihinkään.
Lapsilisä x 2. Menee lasten elättämiseen, ehkä toivon mukaan jatkossa säästöön, jos perheen taloudellinen tilanne tästä vähän paranisi.
Lapsilisät x3, menee lasten tileille, vammaistuki n.90e/kk, menee ihan elämiseen.
Mitä meinaat tehdä rahoilla, paljoko on kertynyt?
Omaehtoisen opiskelun tuki ~850€
Lapsilisä ~105€
Käytän ne koulumatkoihin, koulussa syömiseen, tarhamaksuun ja loput muuhun elämiseen, laskuihin yms.
Lapsilisä x3, menee peruselämiseen, eli ruokaa, vaatteisiin, sähköön jne.
lapsilisä ~150e (yh-lisä), elatustuki ~150e, asumistuki ~410e ja äitiyspäiväraha ~500e (käteen jää siis verojen jälkeen). Kaikki menee elämiseen. Toivoisin että jäisi myös vähän säästöön.
Lapsilisä kolmesta, työmarkkinatuki, asumislisä. Vuokraan ja elämiseen ne menee. Ei jää mitään säästöön... ja miten voisikaan?
säästössä on nyt n. 20000e en tiedä mihin käytän, varmaan lyhennän lainaa tai matkustellaan. Ap
lapsilisä ~150€ menee säästötilille, niillä rahoilla ostan isomman hankinnat
Lapsilisät kahdesta lapsesta menee säästöön ja pienen riskin rahastoon.
Olen aina kuluttanut sen mukaan, miten ansaitsen. Oli esimerkiksi hirveen ehlppoa ennakoida noin 8 kk ajan kaksi eri kertaa, että lapsi syntyy ja jään häntä kotiin hoitamaan. Tuli säästettyä ihan kaikesta. Ihmettelen usein, miten mua huonommin ansaitsevilla on varaa kaikkeen tosi kalliiseen.
lapsilisä 1 kpl + 2 lasta, joista yksi yli 17 vee lapsi. Lapsilisä menee ruokaan. Lukiokirjat maksavat paljon!