Arvokoruista (sormus) jotain tietäviä?
Äitini täyttää pian pyöreitä, ja vanhempani juhlivat myös tasaluvun hääpäivää. Me perheenjäsenet haluaisimme ostaa hänelle kimpassa lahjaksi kalliimman korun.
Olen iskenyt silmäni erääseen nettikaupassa myytävään sormukseen.
Tiedän hyvin vähän korujen hinnoista. Mietin onko sormuksen hinta ”oikea” kyseiset ominaisuudet omaavalle korulle, vai onko se liian ”halpa.”. Aion tietysti kysyä lisää sormuksesta ennen sen hankkimista, mutta lähinnä kiinnostaisi tietää, onko kyseessä sellainen hinta, että juttu kannattaa unohtaa heti alkuunsa.
Myyjä sijaitsee EU-alueella, ja sillä on katuosoite ja rekisteritunnukset ja siitä löytyy netistä tietoa luotettavista lähteistä.
Sormus on platinaa ja siinä on 1.00 cts rubiini ja useita 00.10 cts timantteja. Sen painoa ei ole ilmoitettu listauksessa. Hintaa on n. 2000 e.
Kommentit (4)
Ostaisin vain luotettavalta tunnetulta myyjältä, ellet sitten itse pysty testaamaan korun materiaalit.
Saako jalokivistä aitoustodistuksen?
Unohda. Teetä sormus. Ota vaikka kuva mukaan kultasepälle ja kerro mitä sormus saa maksaa, ja hän kertoo millaiset kivet saat siihen sillä hinnalla.
Et oikeasti voi tietää mitään nettikaupan materiaaleista, käytettyjen kivien laadusta, työn jäljestä ja takuusta. Tuon korun arvoa ei edes voi määritellä noilla tiedoilla, ei vaikka kivet olisivat oikeita ja sormus platinaa.
En tilaisi tuolla hinnalla yhtään mitään, jos en itse voit mennä paikanpäälle ostamaan ja arvioida aitouden...