Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Hyvinkään puukottajasta julkaistu kuva on kuin kuvakaappaus Commodore 64 pelistä?

Vierailija
05.09.2020 |

Ei nykyään enää edes valmisteta noin heikkotasoisia kuvia ottavia kameroita, joten miksi poliisi ja media levittävät kuvaa pikselöidystä ihmishahmosta?

Veikkaan, että tekijä ei muistuta kantasuomalaista ja siksi kuva on pikselöity tunnistamattomaksi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerä aloitus taas. Tyyppi on ihan selkeästi sitä samaa jengiä jotka häiriköi viritetyillä mopoilla ja joita olen käynyt ojentamassa tuossa koulun pihalla kun häiriköivät siinä jatkuvasti, mutta olen saanut vittuilut vaan päälleni. Olen miettinytkin, että mitä vielä saavat aikaan ja eihän siinä sitten kauaa mennytkään kun kävivät johonkin käsiksi. Ja ihan kantasuomalaisia mulkkuja ovat.

Vierailija
22/24 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella typerä aloitus taas. Tyyppi on ihan selkeästi sitä samaa jengiä jotka häiriköi viritetyillä mopoilla ja joita olen käynyt ojentamassa tuossa koulun pihalla kun häiriköivät siinä jatkuvasti, mutta olen saanut vittuilut vaan päälleni. Olen miettinytkin, että mitä vielä saavat aikaan ja eihän siinä sitten kauaa mennytkään kun kävivät johonkin käsiksi. Ja ihan kantasuomalaisia mulkkuja ovat.

Kerroit jo varmaan saman poliisille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä harvinaisen huono kuva mutta noin yleisellä tasolla ilmiselviä syitä rakeisiin kuviin on ainain pari:

- Optiikaltaan nykyiset valvontakamerat ovat usein jopa parempia kuin kännykät joihin niitä usein verrataan, mutta linssi on tyypillisesti laajakulma jolloin iltiksen uutiseen päätyy vain pieni osa kuvasta ja tällöin resoluutio tietysti laskee.

- 10 sekunnin pätkä siitä kun kissasi/koirasi/lapsesi/kaverisi tekee jotain hupaisaa ei vie kovinkaan paljon tallennustilaa vaikka kuvaisit sen 4K-videona. 30, 60 tai jopa 180  (esim pankkiautomaattien valvontajärjestelmät) päivän pätkä vie "hitusen" enemmän - ja usein samassa järjestelmässä kameroita voi olla kymmeniä. Kerätty datamäärä kasvaa niin suureksi että UHD on pakko unohtaa ja senkin jälkeen käyttä melko brutaaleja pakkausalgoritmeja laadun kustannuksella, jotta datamäärät pysyvät hallittavina.

Vierailija
24/24 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentällä ollut runsaasti nuorisoa tapahtuman aikaan. Ja siltikään ei ole saatu vielä kiinni. Jep.