Mikä saa sinut puhumaan toisesta pahaa?
Niin että haluat tiputtaa hänet pois porukasta, ja estää muitakin olemasta hänen kanssaan?
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 16:30"]
Niin että haluat tiputtaa hänet pois porukasta, ja estää muitakin olemasta hänen kanssaan?
[/quote]
Kateus.
Jaa-a, ehkä tuollainen ihminen olisi tehnyt jotain todella ikävää minulle, perheelleni tai muille läheisilleni. En osaa nyt keksiä muuta syytä, miksi noin tekisin.
Mikä on porukka? Jos se on oma perheeni, niin tämä ihminen on itse käyttäytynyt minua tai meitä kohtaan kaksinaamaisesti. Valehdellut, käyttänyt ystävyyttä kierosti hyväkseen. Hylkäisin myös ihmisen, joka itse on kaivanut maata jalkojeni alta ja panetellut selän takana. Tai nainen, joka on vikitellyt miestäni.
Ketään en sulkisi pois porukatsa, mutta pahaa saa puhumaan ihan puhdas ärsytys. Omalla kohdallani on helpompi olla typerysten kanssa, jos saan aina siinä välillä purkaa tuntoja jollekulle. Halpaa terapiaa?
Minulle koulukaveri (aikuinen) sanoi opiskeluaikoina vihaavansa minua. Pidin todella omituisena sitä, että hän tuppautui juttelemaan minulle muutamaa vuotta myöhemmin julkisen liikenteen kulkupelissä. Yritin päästä tyypistä eroon mahdollisimman vähäisellä vaivalla.
Ei ilmeisesti mikään. En ole koskaan tehnyt tuollaista.
N 42