Uskonto ja kadotus?
Minkä uskontokuntien, lahkojen, aatteiden edustajia mammoista löytyy? Uskotteko, että olette menossa taivaaseen, kadotukseen, limboon vai madonruuaksi?
Kommentit (9)
Olen kyllä ev. lut. seurakunnan jäsen, mutta en usko jeesukseen, enkä jumalaan, enkä raamattuun. Näkemykseni on, että kuoleman jälkeen joko muutumme mullaksi ja that's it tai sitten sielu jää elämään. Mitä sielu tekee en osaa sanoa. Ajattelen, että henkiolentoja on siis mahdollisesti olemassa, mutta niihin en liitä minkään järjestelmän oppeja. Jokainen voi itse kommunikoida henkiolentosektorin kanssa, jos haluaa, on näkemykseni. Itse pyydän apua enkeleiltä tai korkeammilta voimilta ja olen sitä saanut, mutta en voi tietää, auttoiko minua korkeampi voima vai se, että itse kuuntelin itseäni. Tai sattumalta joku asia olisi muutenkin ratkennut jollain minulle suotuisalla tavalla.
ev.lut. seurakuntaan kuulun, mutta en usko. Löydän omia ajatuksiani paljon tästä:
Sekulaari humanismi on nimitys uskonnottomalle humanismille.[1] Kansainvälisen humanistisen ja eettisen liiton IHEU:n määritelmän mukaan ”humanismi on kansanvaltainen eettinen elämänkäsitys, joka väittää, että ihmisillä on oikeus ja velvollisuus antaa merkitys ja muoto omalle elämälleen. Se pyrkii nykyistä inhimillisempään yhteiskuntaan inhimillisten ja muiden luonnollisten arvojen sekä inhimillisten kykyjen kuten järjen ja vapaan tutkimuksen avulla. Se ei ole jumalauskoinen, eikä se hyväksy yliluonnollista todellisuuskäsitystä.”[2]
Mitä tapahtuu niille miljoonille, jotka ei usko ollenkaan kuolemanjälkeiseen elämään?
olen uskossa Jeesukseen ja olen menossa taivaaseen. en kuulu mihinkään kirkkoon. ennen kuuluin helluntaiseurakuntaan mutta nyt en kuulu minnekkään.usko on sisimmässä,ei kirkossa tai kuulumisessa johonkin lahkoon.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 17:49"]
Mitä tapahtuu niille miljoonille, jotka ei usko ollenkaan kuolemanjälkeiseen elämään?
[/quote]
No, kerropa se meille? Miten niin mitä tapahtuu just heille? Kerro sä, mitä tapahtuu niille, jotka uskoo kuoleman jälkeiseen elämään?
Kuvitteletko, että sillä on mitään väliä, kumpaan me täällä uskomme, siihen nähden, mitä meille tapahtuu? Luulet siis, että tiedät itse sen?
Musta tulee tuhkaa. Aion pölähtää ilmaan ja lennellä pitkin poikin maailman tuulia.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 18:00"]
olen uskossa Jeesukseen ja olen menossa taivaaseen. en kuulu mihinkään kirkkoon. ennen kuuluin helluntaiseurakuntaan mutta nyt en kuulu minnekkään.usko on sisimmässä,ei kirkossa tai kuulumisessa johonkin lahkoon.
[/quote]
Niin tuota mieltä minäkin olen, ettei mikään seurakunta pelasta. Jeesus pelastaa. Mutta pidän kuitenkin tärkeänä kuulua seurakuntaan, siksi että uudesti syntyneitten seura ikään kuin tukee jäseniensä uskoa. Näillä palstoilla on puhetta uudesti syntymisestä ja uskosta. Nyt näkisin näin, että ne jotka raamatun mukaan ei ole syntyneet uudesti ylhäältä, joutuvat kadotukseen siksi kun heillä ei ole ylösnousemus henkeä ja he lopullisesti kuolevat toisessa ylös nousemuksessa. Kun taas ne joilla on ylösnousemuksen henki, joka on isästä pojasta ja pyhästä hengestä. Tämä henki ei voi kuolla koska se on iankaikkinen niin kuin Isä, poika, ja pyhähenkikin on iankaikkinen. Tämän hengen he ovat saaneet uudesti syntymässä Jumalan lapsiksi. Että ymmärtäisit niin sanon siksi, että se on kuin persoonallisuuden muutos. He eivät ole sama ihminen kuin he olivat, ennen uudesti syntymistään Isässä pojassa ja pyhässä hengessä. Uskoville tämä uudesti syntynyt ihminen heidän itsensä näkökannaltakin on mittaamattoman tärkeä asia, siksi he koettavat välttää syntiä, ettei se uusi luomus isässä pojassa ja pyhässä hengessä heissä kuolisi, eikä ns lihallinen ihminen heissä saisi valtaa. He tuntevat ja tietävät synyneensä uudesti Juman lapsiksi. He uskovat olevansa taivas perillisiä joka totta onkin. On totta, ettei liha eikä veri voi perä taivasten valtakuntaa. Ne jotka kuolevat lihassa joutuvat kadotukseen, siksi, ettei heillä ole eläväksi tekevää henkeä. Kaikkihan me täällä olemme syntisiä, mutta ne jotka ovat ottaneet vastaan uudesti syntymän, ovat armahdettuja syntisiä ja he ovat jeesuksen lunastus työn kautta synnistä vapautettuja, eli lunastus on heidän kohdallaan voimassa.
Minun edesmeneellä vaimollani oli lahja, että hän tiesi jo kaukaa ja tunsi uskovan ihmisen, ja sanoi: tuo ihminen on uskossa, eikä hän koskaan erehtynyt.
Evankelisluterilainen kristitty ja uskon henkilökohtaisesti meneväni madonruoaksi. Iankaikkinen elämä minulla on lapsissa ja tulevissa polvissa, ja osaltaan minun valinnoistani riippuu tulevatko he elämään paratiisissa vai helvetissä.