Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kun saisi olla 1vkonlopun tai edes 1vrk ilman noita lapsia!

Vierailija
13.10.2013 |

Nämä vkonloput alkavat olla tappavia, heiluisivat edes kavereidensa kanssa ulkona mutta kun ei niin ei.

Muksut ovat 10v ja toinen täytti juuri 12v ja olleet elämänsä aikana ehkä 6x poissa kotoa yön ajan, anopilla, muita yökylävaihtoehtoja ei olekaan.

No, voiton puolellahan tässä, kai, ollaan, vielä kun selviäisi ilman avioeroa ja hermoromahdusta noiden murrosiät niin hallelujaa.

Tosin jos äitiäni seurana niin kuolemaankin on enää 10v josta lasten aikuistumisene menee n.8v, hän kun meni ja kuoli 47v iässä.

Huokaus.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano noin. Muutaman vuoden päästä valvot huolesta soikeena yöt kun et tiedä missä ne on eivätkä vastaa puhelimeen...

Vierailija
2/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne jollekin leirille. Syysloma myöhäistä mutta esim. hiihtolomalla.

Jos joku kaveri niin yökylään?

Kummilaan? Ystävällesi yökylään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitahan on leirejä pilvin pimein minne laittaa lapsensa: on poliittisia, eri seurakuntien leirejä, on harrastusleirejä, on yksityisten järjestäjien leirejä, on erilaisia lasten järjestöjen leirejä jne.

Vierailija
4/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siihenpä helvettiin en rupea! aion pitää kotiintuloajat ja rajat kuten tähänkina sti, tietty huomioiden mukelon iän mutta anyway. Ja jos eivät vastaa puhelimeen niin soitan heti poliisille ja saavat kunnon kotiarestit. Shokkihoitoa, näytän narkkisleffan, mustia keuhkoja, syöpäkuvia jota tosin nähneet livenäkin äitini vuoksi jne.

ap

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 11:19"]

Älä sano noin. Muutaman vuoden päästä valvot huolesta soikeena yöt kun et tiedä missä ne on eivätkä vastaa puhelimeen...

[/quote]

Vierailija
5/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatpa empaattiselta ja rakastavalta äidiltä.

Ja lapsetkin ovat tuon ikäisiä. Voit hyvin lähteä yksin vaikka lenkille, jos noin lapset ahistaa. Ja sit kun tuut lenkiltä (tai shoppailemasta) käske ne lapset ulkoilemaan vuorostaan. Ei kait tuon ikäiset muutenkaan koko ajan silmille hypi?

Vierailija
6/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset annan niille vaikka leffarahaa, patista uimahalliin tms. Kyllä noin isot jo keskenäänkin pärjää.

Vierailija
7/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että olet tehnyt lapset vain koska niin täytyy tehdä. Ja että tärkeintä on kuri ja omaan tahtoosi taipuminen. Teillä ei varmaan osata olla rennosti eikä hassutella. Veikkaanpa että lapset lähtevät heti pois kotoa kun saavat siihen tilaisuuden, esim 9-luokkalainen hakee jatko-opiskelupaikan toiselta puolelta Suomea.

Vierailija
8/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 11:38"]

Kuulostaa siltä että olet tehnyt lapset vain koska niin täytyy tehdä. Ja että tärkeintä on kuri ja omaan tahtoosi taipuminen. Teillä ei varmaan osata olla rennosti eikä hassutella. Veikkaanpa että lapset lähtevät heti pois kotoa kun saavat siihen tilaisuuden, esim 9-luokkalainen hakee jatko-opiskelupaikan toiselta puolelta Suomea.

[/quote]

No nopeastipa tällaisen diagnoosin teit! :D

Vierailija
9/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei yökyläilyt tai leirit sovi teille?

Vierailija
10/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit miettinyt tehdessäs

Vierailija
11/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän aloittajaa ihan hyvin. Minunkin lapseni ovat varsinaisia kotinyhjääjiä, tosin pienempiä kuin ap:n lapset, mutta juurikin sellaisia jotka eivät tahdo lähteä kotoa mihinkään.

Esikoinen on10 v. ja hän on kerran ollut yökylässä kaverillaan, siitä on noin vuosi aikaa. Hän ei harrasta juurikaan mitään, eikä to-del-la-kaan lähtisi kirveelläkään mihinkään leirille. Ja saa toki olla kotona, ei siinä mitään. Mutta hiukan kateelllisena katselen näitä samanikäisiä, jotka käyvät leireillä, pelimatkoilla tms. innoissaan. Minun lapselle sellainen olisi kauhistus.

Vierailija
12/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et lähde ystäviesi kanssa vkl reissulle. Avauksestasi sain ainakin sen käsityksen, että olet naimisissa, joten eiköhän se isä pärjää isojen lasten kanssa yhden viikonlopun.

Vierailija
13/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 11:47"]

[/quote]

Tässä onkin tämän yhteiskunnan yksi suurimmista ongelmista. Apua tarvitsevalle ei tarjota apua tai myötätuntoa vaan keskitytään lähinnä arvostelemiseen ja tuomitsemiseen.

Vierailija
14/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sun fiilikset, ap. Mulla on lapset paljon pienempiä, mutta taitaa olla sama kohtalo edessä... kun lapset ei pienenäkään kyläile, käy yökylässä tai kavereilla tai ole viikonloppuja mummolassa, ei sitä ylellisyyttä taida olla luvassa sittenkään, kun lapset on isompia, koska ei lapset ole oppineet sellaiseen, ei kaipaa sitä eikä halua lähteä kotoa minnekään. Isosiskoni lapset ovat 10, 12 ja 14, eikä heilläkään ole ollut sitä mahdollisuutta,  että lapset olisivat päässeet yökylään tai muualle juurikaan, ja nyt tilanne on se, etteivät lapset ees halua lähteä kotoa muuten kuin kouluun ja harrastuksiin. 

Se on väsyttävää, kun on koko ajan äiti, eikä koskaan saa hengähdystaukoa.  Minulla on nyt jo ihan tuskainen olo oman rauhan puutteesta, ja mä oon pyörittänyt tätä vasta 8v... Oma rauha on ihan eri asia silloin kun lapset on pois kotoa kokonaan kuin se "rauha", kun lapset on ulkona ja saattaa pölähtää takaisin sisään koska tahansa,  koska on pissahätä, kaatui ja huuli meni halki, tuli riitaa veljen kanssa,  on tylsää tai kylmä tai nälkä tai mitä hyvänsä. Se tietoisuus, että joku muu huolehtii lapsista nyt hetkeen x asti, ja itse voi tehdä mitä haluaa, tuo sellaista rentoutta, ettei sitä vaan voi saavuttaa silloin, kun lapset on omalla vastuulla. Tätä ei toki tajua ne, joilla mummit ja kummit on puhelinsoiton päässä ja lapset kyläilee mummolassa ja milloin missäkin. 

Ehkä teille kävis joku leiriajatus? Niitä on välillä lyhyempiäkin, viikonloppuleirejä myös loma-aikojen ulkopuolella.  Jos ei lapset halua lähteä, toteat, että aivan sama, tilanne on se, että sun täytyy saada nyt kotona rauhaa (voit puhua heille vaikka remontista tai suursiivouksesta, jonka alla eivät voi olla kotona) tai sanot, että on työmatka tai joku muu pakollinen juttu, mihin menee sulla koko viikonloppu (ja jos mies on kuvioissa, hänkin joutuu koko viikonlopuksi jonnekin), kukaan ei siis voi olla huolehtimassa heistä kotona, joten leirille on nyt pakko mennä.  

Meillä lasten ikäero on sellainen, että heitä ei tule koskaan saamaan yhtä aikaa leireille. Vanhin on 8, keskimmäinen 4 ja nuorin vajaa 2. Joku heistä on nyt ja tulee aina olemaan kotona - tällä hetkellä vanhin kyllä yökyläilee joskus,  2-3 kertaa vuodessa,  mutta nuorimmat ovat aina kotona. Kun nuorimmat kasvavat, vanhin on jo niin iso, ettei hänen ikäisille ole enää leirejä, joten vaikka nuoremmat saisi leirille, vanhin on kotona. No, mulla on se hyvä puoli, että mikäli katsotaan äitini mallia, mä en kuole ikinä - äiti vietti hyvin terveydelle haitallista elämää, oli moneen kertaan viimeiset 10 vuottaan sairaalassa sillä ennusteella, että viimeisiä viedään, ja aina se pirulainen nousi ja jatkoi elämäänsä. Eli, koska mulla ei tollasta elämäntapaa ole, 20 vuoden päästä mulla on vielä monen monta kymmentä vuotta omaa rauhaa...

Vierailija
15/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 11:58"]

[/quote]

Tässä onkin tämän yhteiskunnan yksi suurimmista ongelmista. Apua tarvitsevalle ei tarjota apua tai myötätuntoa vaan keskitytään lähinnä arvostelemiseen ja tuomitsemiseen.

[/quote]

Pikemminkin ongelma on siinä, että ihmiset eivät ota vastuuta henkilökohtaisista valinnoistaan. Lasten hankkiminen on kuitenkin täysin vapaaehtoista, ja monet pärjäävät elämässä aivan hyvin ilmankin. Kyllä apua saa pyytää, mutta passiivinen valittaminen itse aiheutetuista ongelmista on vähän hölmöä.

Vierailija
16/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viepäs heidät johonkin urheiluharrastukseen. Sitä kautta tulee esimerkiksi pelireissuja ja ovat helposti kolmena iltana viikossa ikäistensä parissa ja saavat liikuntaakin.

Vierailija
17/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta mikä tampio sinä olet!!!

Ja harrastavat kyllä urheilua mutta eipä ole niihin liittyen ollut leirejä jotka veisivät heidät pois kotoa muuta kuin treenien ajaksi.

ap

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 11:58"]

[/quote]

[/quote]

Pikemminkin ongelma on siinä, että ihmiset eivät ota vastuuta henkilökohtaisista valinnoistaan. Lasten hankkiminen on kuitenkin täysin vapaaehtoista, ja monet pärjäävät elämässä aivan hyvin ilmankin. Kyllä apua saa pyytää, mutta passiivinen valittaminen itse aiheutetuista ongelmista on vähän hölmöä.

[/quote]

Vierailija
18/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdepä itse yöksi / viikonlopuksi hotelliin tai laivalle. Käy kampaajalla, leffassa, shoppailemassa, hierojalla, kasvohoidossa tms. Nauti ja jätä muksut isänsä seuraan. Takuulla virkistää ja lataa akkuja!!

Vierailija
19/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo meille. Saavat olla koko viikonlopun, jos jaksavat. Meillä on kotona vielä 4 lasta.

Vierailija
20/25 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on julmaa puhetta äidiltä. Ihan surullisen mielen teki lukea :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä