Lomalle Dubaihin...
Isäni tuollaista jutteli, viikoksi siis (ehkä) Dubaihin ja mukana minä (tyttö 14-v), isä ja setä (jtn 40), veljeni (11-v) ja serkkupoika 14-v.
Pelottaa jostain hiton syystä, (olen lukenut kessoja missä dubaita ylistetään turvalliseksi ym.), että mut esim. Kidnapataan seksiorjaksi tai myydään tai jotain sairasta. En tiä miksi, jotenkin niin lujaa pelottaa kun on tuolla Idän suunnassa ja siellä kaikki ihmiskaupat, raiskaajat, pahoinpitelijät ja kidnappaajat. onko syytä pelkoon?
voiko tyttö kävellä yksin turvallisesti kaupungilla? ja kuuluuko tuonne se peittävämpi pukeutuminen, ettei mtn shortseja ja toppeja?
t. vainoharhainen :D
Kommentit (8)
Dubai on turvallinen ja siisti kohde. Fiksusti kun käyttäytyy, ei ongelmia tule.
Kävin pari vuotta sitten, siisti ja ystävällinen lomakohde, hieno paikka, ei ollut mitään ongelmia. Lapset oli silloin 3 ja alle 1-v. Lähtisin koska vain uudestaan. Marraskuussa oli lähemmäs 30 lämmintä.
Dubai on hieno paikka, olimme viimeksi tammikuussa 4 nuoren aikuisen ja 11v:n kanssa. Tytöt ajelivat keskenään hotellilta (asuimme Sharjahissa) Dubain ostareille taksilla eikä mitään ihmeellistä tapahtunut. Yksin ei tietenkään naisen kannata hirveästi sompailla ainakaan illalla ja pukeutuminen kaupungilla pitää aina olla asiallista (polvet ja hartia peitettyinä, ei toppeja tai shortseja). Rannalla voi olla vapaasti. Eniten hämmästystä herätti valkohiuksinen ja sinisilmäinen tyttäreni jota kaikki (naiset) tuijottivat ja tulivat koskettelemaan.
Ihanaa ruokaa, paljon nähtävää ja shoppailtavaa. Hauskaa oli aavikkojeeppisafari illallisineen, jos ehditte niin tunnin parin matkan päässä voi ajella formuloillakin.
Egyptiin ja "kanarioihinn" verrattuna 10+ samalla lentoajalla.
Odotan jo seuraavaa matkaa:)
niin ja sitten se lakipuoli. siellähän on niin tiukat lait, ja pelkään että epähuomiossa teen jotain väärää -> tulee joku 10 vuoden tuomia ja raippaa ja käsi katkaistaan... ym...
ap
kannattaa vaan jäädä kotii katselee salkkareita telkusta
Ei kannata teiniä jättää yksin. Meillä jopa nelikymppinen eno vietiin kuulusteltavaksi, kun oli yksin kävelyllä. Juopotella ei kaduilla voi, mutta muuten ei mitään hätää, ja sehän vain on ok. Ihania kauppakeskuksia ja mahtavaia vesishowta, mukavaa reissua.
Höpö höpö, Dubai on ihana lomakohde, olen käynyt seitsemän kertaa!