Menisitkö tässä tilanteessa koronatestiin?
Nenä on vuotanut kuin seula jo viikon, siis tämä on seitsemäs päivä. En muista että IKINÄ olisi näin järjetöntä nenän vuotamista ollut, niistän valehtelematta 5min välein ja joka kerta ihan paperi täys räkää. Kuumetta ei ole, satunnaisia yskähdyksiä. Kurkkua aristi silloin viikko sitten alkuun pari päivää, mutta se on nyt loppunut. Oireita oikeastaan vain tuo järjetön nenän vuotaminen ja yleisesti vähän vetämätön olo.
Kommentit (12)
Tee netissä oirekartoitus testi oma-aloitteisesti.fi, se kertoo jos pitää mennä testiin.
No vasta eilenhän yksi HUS:n ylilääkäri sanoi, että korona ei ole vaarallinen tauti ja että se on heikkenemässä Suomessa.
Miksi siis meidän pitäisi enää käydä testeissä, koska korona ei ole vakavaa, jolloin ei haittaa että se tarttuu ihmisestä toiseen.
Näin kertoi tuoi lääkäri eilen Ylen verkkosivuilla.
Kaikki flunssat testataan, piste. Kävin itekkin testissä, kun kurkkua vain aristi. Oon töissä paikassa, jossa otetaan nyt vakavasti kaikki (liittyy maan huoltovarmuuteen). Ja kai olet vilkun jo ladannut puhelimeen?
Tämänhetkisten linjausten mukaan testiin. Henkilökohtainen mielipide minulla on että ei testiin, mutta mitä minä ajattelen ei ole se miten pitää toimia. Minulla on myös flunssaa, ei kovin kummoisia oireita. Olen tehnyt töitä etänä. Testiin piti mennä työterveyden ohjeistuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tee netissä oirekartoitus testi oma-aloitteisesti.fi, se kertoo jos pitää mennä testiin.
Omaolo.fi siis.
Ilman testiä ei voi mitenkään tietää.
Tyypillisesti koronan oire ei kuitenkaan ole nuha, mutta se ei tietenkään poissulje koronan mahdollisuutta.
Menisin testiin jos asuisin paikkakunnalla jossa on ollut koronatartuntoja ja jos olisin liikkunut väentungoksessa tai muutoin voisin kuvitella altistuneeni.
Nykyisessä asuinmaassani pelkäisin kuollakseni ja testauttaisin itseni heti. Suomessa saattaisin ottaa rennommin; vähemmän ihmisiä, parempi sairaanhoito, parempi hygieniataso....ja kuulemma jopa heikommat virukset ;-)
Miksi sä täältä kysyt? Soita siihen fakin infonumeroon, siksi se on olemassa. Pösilö.
Kannattaa tehdä oirearvio sivulla https://www.omaolo.fi ja soittaa paikalliseen koronaneuvontaan. Siellä kyllä neuvotaan, joten ei tarvitse pähkäillä itsekseen. Täällä ainakin suositellaan soittamaan koronapuhelimeen pienistäkin oireista.
Itselleni nousi äkillisesti kuume ja jotain muita oireita tällä viikolla. Soitin koronaneuvontaan ja sain asiantuntevaa apua ja hoito-ohjeita. Hoitaja varmisti, että enhän ole mennyt töihin ja kirjoitti puhelimessa sairaslomaa. Sain testiajan samalle päivälle ja tulos tuli seuraavana päivänä. Näin hyvin asiat hoitui täällä.
No jos haluat tartuttaa ja kenties tappaa jonkun olemalla menemättä testiin, niin sitten et mene.
Jos et halua, niin menet.
Menisin testiin.