Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia sinussa herättää +35 naiset, joilla ei ole lapsia?

Vierailija
12.10.2013 |

Itse huomaan heti alitajuisesti sääliväni heitä. Ajattelen heidän kärsivän lapsettomuudesta vaikka eihän se niin välttämättä ole. Eilen pohdin esim. vain elämää sarjaa katsellessani, että haluaisiko laura Närhikin itselleen perheen, kun on itse 4-lapsisesta perheestä. Työkavereina on myös 40 täyttäneitä naisia, joilla ei ole lapsia ja eplkään puhua heidän kanssaan lapsistani, koska pelkään loukkaavani heitä...vaikka enhän edes tiedä olisivatko he koskaan toivoneet lapsia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä lähinnä silmitöntä kateutta. :P

t. neljän alle neljävuotiaan äiti, jonka mies on reissuhommissa 

Vierailija
2/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 40-vuotias nainen on tottunut puhumaan lapsista perheellisten kanssa. Jos taas pelkäät joitakin puheenaiheita yksin olevan / lapsettoman naisen kanssa, hän huomaa sen kyllä. Tällä loukkaat itse asiassa kyseistä naista enemmän kuin puhumalla luontevasti vaikka omista lapsistasi. Kuten muutkin perheelliset tekevät. Onko hän siis jotenkin epänormaali, ja vajavainen joka ei osaa keskustella lapsista vain siksi, ettei ole itse synnyttänyt? Ei ole pakko mennä synnytyssalimuistoihin tavan kahvikeskustelussa, mutta lapsista on aina luonteva puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa säälittävältä tapaukselta. Ei raukka edes ymmärrä, että hänen sääliä tuskin kukaan muu kuin hän itse kaipaa.

Vierailija
4/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen etteivät halua lapsia, jokaisen oma asia. Mutta samalla pidän ehkä vähän ikinuorina tms..

Vierailija
5/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että ovat toisen luokan kansalaisia. Säälittäviä ovat.

Ajattelen, etteivät ole onnistuneet nappaamaan miestä. Tai jos ovatkin, niin mies ei halua heidän kanssaan lapsia.

Kyllä se on kuitenkin niin että kaikki naiset sisimmissään lapsia haluavat eikä elämästä tiedä mitään ennen kun on vähintään yhdelle ihmiselle elämän antanut!!!

Vierailija
6/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 13:54"]

Ajattelen, että ovat toisen luokan kansalaisia. Säälittäviä ovat.

Ajattelen, etteivät ole onnistuneet nappaamaan miestä. Tai jos ovatkin, niin mies ei halua heidän kanssaan lapsia.

Kyllä se on kuitenkin niin että kaikki naiset sisimmissään lapsia haluavat eikä elämästä tiedä mitään ennen kun on vähintään yhdelle ihmiselle elämän antanut!!!

[/quote]

Heh, mää jo sekunnin/pari luulin että oot tosissas:)

Vierailija
7/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on mulle niin yhdentekeviä ettei herätä mitään ajatuksia.

Vierailija
8/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36v ja odotan esikoistani. Enemmän minua säälittää kovasti itseäni nuoremmat useamman lapsen äidit, heitä katsoessa mietin aina että mitä menettävätkään ja olen tyytyväinen siihen, että itse odotin näin kauan lastenhankinnan kanssa.

Vierailija
9/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo vielä yksistään herätä mitään ajatuksia. Monet akateemiset ystäväni saivat ensimmäisen ja mahdollisesti ainoan lapsensa suurin piirtein tuossa iässä.

Vierailija
10/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, ihan on jokaisen oma valinta.

Vierailija
11/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein mitään tunteita. Tietysti jos kovasti kyselevät omista lapsistani, raskauksistani jne niin ehkä saatan ajatella että haluaisivat lapsia mutta jostain syystä ei ole mahdollista.

Vierailija
12/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 14:06"]

Olen 36v ja odotan esikoistani. Enemmän minua säälittää kovasti itseäni nuoremmat useamman lapsen äidit, heitä katsoessa mietin aina että mitä menettävätkään ja olen tyytyväinen siihen, että itse odotin näin kauan lastenhankinnan kanssa.

[/quote]

Sama täällä. Sain lapset 38- ja 40-vuotiaana ja usein mietin mikä etuoikeus oli ehtiä elää ja tehdä uraa kunnolla lapsettomana niin pitkään. Eniten säälittää juuri nämä 25v. mammat, joilla on elämä tosi hankalaa kun on kaikki vielä niin kesken, opinnot ym. ja ennen kaikkea oma henkilökohtainen kehitys.

Vierailija
13/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ihan se ja sama miten teillä on lapsia, kenen kanssa ja missä asutte.

Kunhan tykkäätte elämästänne.

Minulla 4 lasta ja mies reissutyössä ja se nyt on tätä, ihan tietoisesti otin tälläisen miehen ja alettiin lapsia tekemään. Selvitään kyllä. Minusta tämä on ihanaa elää näin. En voisi kuvitellakaan eläväni toisin! Tätä olen halunnut ja tästä nautin. Miehen ollessa reissussa me tehdään lapsien kanssa kaikkea kivaa ja erilaista niin lapsienkin mielestä isin työmatkat on ihan mukavaa vaikka isiä onkin ikävä.

Vierailija
14/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että onpa mielenkiintoinen ihminen!

Vierailija
15/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tajunnut ajatella mitään. Mutta täytyypä koittaa mitä tapahtuu. Entä onko ajatustapa 35-vuotiaan lapsettoman miehen kohdalla erilainen?

Vierailija
16/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 12:26"]

Itse huomaan heti alitajuisesti sääliväni heitä. Ajattelen heidän kärsivän lapsettomuudesta vaikka eihän se niin välttämättä ole. Eilen pohdin esim. vain elämää sarjaa katsellessani, että haluaisiko laura Närhikin itselleen perheen, kun on itse 4-lapsisesta perheestä. Työkavereina on myös 40 täyttäneitä naisia, joilla ei ole lapsia ja eplkään puhua heidän kanssaan lapsistani, koska pelkään loukkaavani heitä...vaikka enhän edes tiedä olisivatko he koskaan toivoneet lapsia.

[/quote]

Jos tapaan lapsettoman +35 ikäisen naisen niin en ajattele yhtään mitään sen kummemmin. Voi tulla pariksi sekunniksi mieleen, että kaikki eivät välttämättä halua lapsia ja se on OK niin.

Vierailija
17/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 olen samaa mieltä kanssasi siitä, etteivät kaikki naiset edes halua lapsia. Miksi pitäisi hommata lapsia vain, siksi että niin on ollut sukupolvi toisensa jälkeen tapana ennen muinoin. Nyt jokainen voi valita, miten elämänsä tämän asian suhteen elää. Minä en ole koskaan halunnut lapsia, olen tiennyt tämän jo parikymppisestä asti, enkä ole todellakaan katunut.

Vierailija
18/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sellainen +35 on? 2+35, 47+35, vai mitä siihen vaaditaan? Useimmiten puhutaan 35+- naisista, millä tarkoitetaan jo 35 vuotta täyttäneitä, mutta tuollaisista en ole kuullutkaan.

Vierailija
19/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 13:54"]

[/quote]

Höpöhöpö, siinä taas yksi hieman yksinkertainen ihminen kertomassa "elämäntotuuksia", joilla ei ole mitään tekemistä tosielämän kanssa.

Terv. vapaaehtoisesti lapseton nainen vm 1965, 21 vuotta naimisissa saman miehen kanssa.

Vierailija
20/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itsekin esikoiseni vasta 34 v. ja olen niin onnellinen kahdesta lapsestani. Aina halusin lapsia, mutta sopivaa miestä ei tuntunut osuvan kohdalle.

Mutta vaikka itsekin ole melkein ollut 35 v. ja lapseton niin jotenkin heitä säälin. Tai ehkä juuri siksi. Ajattelen asiaa omien kokemusteni kaikki ja siksi tavallaan ajattelen, että tilanne on jotenkin onneton jos kolmevitosella ei vielä ole lapsia.

Onhan niitä vapaaehtoisestikin lapsettomia toki. Toisaalta, ne jotka itse tunnen, eivät kuitenkaan jotenkin ole sinut asian kanssa. Siihen liittyy kovastikin kipua ja erilaisuuden kokemuksia. Toki yleistää ei voi näiden minun tuttujeni kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi