Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiaton työterveyshoitaja

Vierailija
05.09.2020 |

Olin työhöntulotarkastuksessa. Kyseessä matalapalkkainen duunarityö jota olin tehnyt jo kesän, ja sain vakituisen työsopimuksen. Ennen jatkon aloittamista piti kuitenkin käydä tämä työhöntulotarkastus.

Olin ymmärtänyt että se on terveystarkastus. Mitatataan arvot, täytetään kyselyt, siinä se. Ja tätäkin se oli. Mutta työterveyshoitaja meni asiattomuuksiin ja tiuski kun en oma-aloitteisesti alkanut kertomaan itsestäni mitään. En siis tiennyt että niin olisi pitänyt muka tehdä, luulin että olin terveystarkastuksessa! Hän tiuski että no kerro nyt jotain, kun odottelin mitä hän seuraavaksi tekee ja kirjoitteli tietoja ylös koneelle. Olin hämmentynyt.

Käytös meni pahemmaksi kun täytin kaavaketta ja tuli ilmi että olen korkeastikoulutettu. Hän alkoi kovaan ääneen ihmetellä miksen ole oman alan töissä. Olin todella vaikeana. Ehkei terveydenhoitoalan ihminen ymmärrä ettei kaikilla muilla aloilla ole juurikaan töitä? Selitin lyhyesti että oman alan paikkaa ei ole löytynyt. Hän vaan jatkoi, että oletko hakenut sinne ja sinne. Olin todella vaikeana. Minä olin tullut terveystarkastukseen. En sitten kauheasti vastaillut, yritin olla etäisen ystävällinen ja vaihtaa aihetta. Lopuksi hoitaja sanoi että no eihän tämä minulle kuulu ja jatkoi työtään.

Olin pöyristynyt, voiko tästä valittaa jonnekin, vai kuuluuko terveydenhoitajan udella terveystarkastuksessa toisen elämän asioita noinkin tarkkaan? Siis minuahan harmittaa jo muutenkin paljon etten ole oman alan töitä saanut, enkä todellakaan jaksaisi alkaa selittämään miksi näin on ihmiselle jolla ei ole hajuakaan ja luulee että työpaikkoihin vaan kävellään sisään. Oli sellainen täti-ikäinen, että varmaan hänen nuoruudessaan muillakin aloilla oli näin että maisteri saa heti töitä kaikilla aloilla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita esimiehelle. On asiatonta.

Vierailija
2/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin asiatonta ja epäammattimaista käytöstä!! Tee valitus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valta (kuviteltu sellainen) noussut urean kanssa hoiturin nuppiin.

Vierailija
4/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän yritti tsempata sinua " parempiin töihin"

Vierailija
5/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän yritti tsempata sinua " parempiin töihin"

Tämä tuli myös itselleni mieleen.

Mutta onhan noissa hoitajissakin omituista porukkaa.. tiedä sitten miten tuo tapahtuma on oikeasti mennyt.

En kyllä itse olisi tuosta osannut loukkaantua.

Vierailija
6/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi siinä tulla sivutuotteena testatuksi myös stressinsietokykysi.

Vierailija
7/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole hänen asiansa tsempata minua, varsinkaan asiassa josta ei tiedä ilmeisesti paljon mitään. Realiteetit on että hakijoita on enemmän kuin työpaikkoja. Hyvistä aikeista huolimatta jäi ikävä olo. Varsinkin kun en odottanut tällaista terveystarkastukselta yhtään. Laitoin asiallisen palautteen, jos menee perille niin hyvä, jos ei niin eipä tuo mitään. Ainakin itselle oli hyvä opetus että pitää jämäkämmin yrittää torpata jos joku ylittää rajani, vaikkei pahaa tarkoittaisikaan.

Vierailija
8/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sellainen hoitaja joka urkkii tuttujen terveystietojakin.

Vierailija
9/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta tieto esimiehelle, potilasasiamiehelle jne. Hävytöntö käytöstä hoitajalta.

Vierailija
10/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin asiatonta, heti valitus kyseisen tahon johtoportaaseen. Ei kyseisen henkilön todellakaan kuulu ahdistella ihmisiä tuollaisilla kysymyksillä. Veikkaan ettet ole ensimmäinen valittaja myöskään. 

Vierailija
11/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku kehtaa tällaisena aikana ihmetellä työpaikan valintaa? Vakituiset työpaikat ovat harvinaisuus nykyään, onnittelut ap siitä!

Vierailija
12/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, älkää olko hölmöjä.

Vierailija
13/13 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5, älkää olko hölmöjä.

Kuule alalla näkee välillä todella ihmeellistä käytöstä. Jos sinä ja kenties tuttavasi olette aina saaneet asiallista kohtelua, se koskee vain teitä. Ei kaikki kansalaisia ympäri maailman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi