Missä Afrikan maassa mieluiten asuisit? Miksi?
Jos sinun täytyisi muuttaa Afrikkaan, niin mihin maahan mieluiten muuttaisit? Perustelut?
Kommentit (40)
Ehkä etelä-Afrikka, koska siellä olen käynyt useamman kerran ja miehellä siellä sukulaisia. Namibia ja botswana olis varmaa kanssa okei.
Seychellit, Mauritius tai Komorit. Paratiisisaaria, joissa suurin tulo on matkailu (=paljon länsimaalaisia) eikä manner-Afrikan poliittinen liikehdintä juuri vaikuta. Mantereelta jos pitäisi valita, niin Etelä-Afrikka, Botswana tai Namibia tai ehkä Nigeria. Syy: englannilla pärjää ja Afrikan mittapuulla kehittyneitä maita.
Kenia, koska olen asunut siellä. Tuttu ja "turvallinen".
Somaliaan. Mogadishun hieman vaarallinen miljöö kiehtoo.
Togo,koska siellä on jo välillisesti "sukua".
siellä missä on tummimmat miehet ja isoimmat munat. Siksi.
Etiopia. Kristitty maa, jonka kulttuuriin on suomalaisen helpompi sopeutua kuin moneen muuhun maahan.
Sambia. Turvallinen maa, jossa pärjää englannilla.
Ghana tai Botswana. Afrikan mittapuussa demokraattisia ja suht toimivia maita.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:58"]
Ghana tai Botswana. Afrikan mittapuussa demokraattisia ja suht toimivia maita.
[/quote]Marokko ja Algeria valovuoden edellä noita
No Global Democracy Indexin mukaan Botswana on huimasti edellä Marokkoa...
Kongoon. Koska siellä on tutkitusti isoimmat k*llit :)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:45"]
Kongoon. Koska siellä on tutkitusti isoimmat k*llit :)
[/quote]Ei ole tutkittu.
Ghana, Botswana, Namibia. Näistä valitsisin, mustan Afrikan rauhallisimpia maita. Jos Pohjois-Afrikan islamilainen kulttuuripiirikin olisi mukana ottaisin valintoihin mukaan vielä esimerkiksi Marokon ja Tunisian.
Etelä-Afrikka olisi muuten hyvä valinta, mutta minuakin kyllä pelottaisi rikollisuus ja edelleen kytevät roturistiriidat siellä. En välttämättä uskaltaisi liikkua niin vapaasti kuin noissa muissa maissa.
Seychelleille. Olen käynyt ja ihastunut.
Ugandaan tai Keniaan. Ugandassa olen käynyt useasti ja työskennellyt siellä, joten minulla on siellä useita ystäviä. Kenia naapurimaa, koska siellä on meri, joka Ugandasta puuttuu.
Etelä-Afrikka on ainoa maa, jossa länsimaisena pystyisin elämään, sillä siellä on vallalla pitkälti eurooppalaiset ja meidän mielestä sivistyneet arvot, joita taas muu Afrikka ei hyväksy.
Namibiaan minäkin muuttaisin, koska olen siellä jo asunut aikaisemmin. Ihana ja turvallinen maa!