Mihin Turun Uittamolta mennään yläkouluun?
Harkitaan asunnon ostoa tuolta. En löydä yläkoulua tuosta läheltä mistään.
Kommentit (32)
Puropeltoon. Ei ollut kivoin paikka, mutta kaveripiirini menestyi hyvin koulussa. Oli siellä räikeitä ongelmatapauksiakin.
Lukion kävin Luostiksessa, joka oli tuolloin eliittikoulu. Kaikki päädyimme yliopistoon.
Uittamo on keskiluokkainen merenrantalähiö.
Puropelto on ihan ok, samoin Luostarivuori. Puolalanmäki homeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa, niin Varissuolle ottavat varmasti.
Koulun oppilaista lähes 90 prosenttia puhuu äidinkielenään jotain muuta kuin suomea.
Menetkö vaikka hevon v***uun tämän iän ikuisen jankutuksesi kanssa.
Minkä jankutuksen? Jos yhdessä koulussa 90% on muunkielisiä ja toisessa vain 5%, niin kumpaan itse laittaisit lapsesi? Tämä oikeasti on ongelma niille, jotka saavat valita. Köyhät eivät saa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne ovat homeessa.
Itse olen käynyt Puropellon koulua 90 luvulla, silloin sitä kutsuttiin keskitysleiriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne ovat homeessa.
Niinkuin tämä palstakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulun oppilaista lähes 90 prosenttia puhuu äidinkielenään jotain muuta kuin suomea.
Minkä jankutuksen? Jos yhdessä koulussa 90% on muunkielisiä ja toisessa vain 5%, niin kumpaan itse laittaisit lapsesi? Tämä oikeasti on ongelma niille, jotka saavat valita. Köyhät eivät saa.
Se on niin kaukana Uittamosra että ei liity tähän keskusteluun hevonpaskaakaan. Sinulla on vain pakkomielle tunkea tätä agendaasi joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Puolala taitaa olla niitä harvoja kouluja Turussa, jotka EI ole homeessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on niin kaukana Uittamosra että ei liity tähän keskusteluun hevonpaskaakaan. Sinulla on vain pakkomielle tunkea tätä agendaasi joka paikkaan.
Niin. Kun on rahaa voi valita asuinalueensa ja lapsensa koulun ja jos ei ole, niin silloin mennään sen mukaan, mikä on ympäristön normi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kun on rahaa voi valita asuinalueensa ja lapsensa koulun ja jos ei ole, niin silloin mennään sen mukaan, mikä on ympäristön normi.
Jos haluaa lapsensa kaupungin sisällä johonkin muuhun kuin lähikouluun, se ei vaadi rahaa kuin sen verran, että joutuu ostamaan kuukausikortin joukkoliikenteeseen itse. Niin että lapsi pääsee kulkemaan kauemmas.
Jotain 50 euroa taitaa Turussa olla fölikortin hinta. Ihan tosi järkyttävä sijoitus joo. Jos on niin köyhä että toimeentulotuen varassa niin varmasti tuon saa takaisin sossusta.
Sekin sitten vielä että uittamolaiset lapset menevät viimeistään nelosesta eteenpäin kaikki Vähäheikkilän alakouluun. Siellä on mm ranskan luokka ja ne eivät jatka puropeltoon yläkouluun vaan Topeliukseen. Eli lähialueen lapset on monet yläkouluissa vähän siellä sun täällä. Riippuu ovatko erikoisluokilla ja niitä Turussa on mm Puolala, Luostis, Kupittaa, Puris, Topelius