Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ahdistusta suuresta omaisuudesta

Vierailija
11.10.2013 |

Perin lukioikäisenä merkittävän omaisuuden. Yleensä ihmiset kuvittelevat, että jos varallisuutta on paljon, on elämä huoletonta. Paskanmarjat, sanon. Rahasta ei ole minun tapauksessani ollut kuin murhetta ja huolta. Lisäksi omistamieni kiinteistöjen ja muun omaisuuden hallinnoiminen käy täyspäiväisestä työstä. Usein toivonkin, että olisin tavallinen ihminen tavallisine ongelmine. Tästä en uskalla kuitenkaan ystävilleni puhua, sillä he eivät tätä ymmärtäisi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen siitä, että sinulla on varallisuutta. Harmi, että koet tilanteen ongelmalliseksi. Palkkaisin yrityksiä hoitamaan omaisuuttasi. Varainhoitaja huolehtii rahoista, rahastoista jne. Kiinteistöjä tutkimaan ja korjaamaan löytyy ammattilaisia. Työnjohtajasta olisi sinulle varmasti apua. Hän pystyy palkkaamaan osaavaa väkeä. Tietenkin heidän palvelunsa maksavat ja joudut seuraamaan raportteja, mutta voit käyttää oman elämäsi itseäsi kiinnostaviin asioihin. Vaikkapa matkustamiseen, liikkumiseen tai jonkun ehdottamaan hyväntekeväisyyteen. Auttamalla muita oma elämäsi tuntuu paremmalta. :)  

Vierailija
2/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuus antaa sinulle vapauden valita mitä elämässäsi haluat tehdä. Jos haluat keskittyä niiden negatiivisten puolien miettimiseen niin valinta toki sekin.

Sinä voit palkata jonkun hoitamaan asioitasi ja itse voit tehdä mitä haluat. Voit tehdä mitä tahansa työtä, monia jopa osa-aikaisesti, ilman että sinun täytyy miettiä mihin sinulla on varaa. Sinulla on asiat hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa joku hoitamaan omaisuuttasi. Ei kai suuri omaisuus ole este työnteolle? Vai etkö ole kouluttautunut, koska ei tarvitse tehdä työtä? Mene sitten opiskelemaan! 

Vierailija
4/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita mulle pieni osa niin meidän molempien ahdistus vähenee.

Vierailija
5/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaa palkata henkilöitä hoitamaan asioita. Ainakin niin ettet tekemättömyydelläsi aiheuta tarpeettomia ongelmia.

Vierailija
6/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyöhön, perusta säätiö, lahjoita uudelle Lastensairaalalle tms. Tee elämällesi tarkoitus!

Vierailija
7/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen perinyt huomattavan summan nuorena. Tästä huolimatta hankin korkean koulutuksen ja teen alan töitä, ajan vain hienommalla autolla, ja asuntolaina yms. on maksettu jo alle 30-vuotiaana. Suosittelen sulle, täysin normaalia elämää, mutta ilman rahahuolia:) Suuri osa tuntemistani ihmisistä(erityisesti korkeasti koulutettuja) sanookin aina ettei ne töitä lopettaisi vaikka vaikkapa voittaisi lotossa. Töitä ei tehdä vaan rahan takia, vaan esim. rutiinin ja kunnianhimon takia.

Vierailija
8/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei saa onnea, mutta sillä voi ostaa asioita jotka parantavat elämää. Jos omaisuuden hallinta on sinulle tällä hetkellä noin vahva stressitekijä, miksi et hankkisi rahalla apua sen hoitamiseen? Varainhoito (ml. verot, kirjanpito, sijoitus), kiinteistöpalvelu etc. Sinulla on se harvinainen tilanne, että päälimmiseen murheeseen on apua tarjolla ja sinulla on varaa siihen, miksi et hyödyntäsi sitä?

Ei siitä varallisuudesta tosiaankaan ole mitään iloa, jos sitä ei hyödynnä oman elämänlaatunsa parantamiseen. Ns. taviksilla raha tulee ja menee, vaikka palkankorotuksia jne. tuleekin, mutta elämänlaatu kohenee siinä samalla. Käytä toki sitä avainta parempaan, joka sinulla on kädessä ja tule pois sieltä "sateesta" tänne sisälle lämpimään, missä moni meistä taviksista on :-)

Tsemppiä jatkoon, kun saat nuo asiat kuntoon, niin varmasti sinulla löytyy aikaa sen muunkin elämäntilanteen kohentamiseen (kumppani jne.) jos niin haluat

Vierailija
9/25 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:07"]

Näin voisi kuvitella. Mutta vaikka minun ei ole koskaan juurikaan tarvinnut miettiä asioiden hintaa, niin onnea raha ei ole tuonut. Olen edelleen sinkku, eikä ystäviäkään paljoa ole. Olen useasti miettinyt töihin menoa, jotta saisin edes työkavereita 8 tunniksi päivässä.

ap

[/quote]

Miksei sinulla ole ystäviä? Esittäydytkö aina, että "moi, olen Yannica, olen miljunääri"?  Mikset olet opiskellut ja mennyt töihin kuten muutkin? Palkkaa sijoitustenhoitaja ja elä itse normaalia elämää.

Vierailija
10/25 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy kaikki ja anna rahat köyhille. Vanha ja viisas neuvo.

Vierailija
11/25 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pois niin ei tarvitse käyttää kaikkea aikaa siihen :)

Vierailija
12/25 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin ottaa osan sun taakasta. On nimittäin täyttä pa**kaa kulkea risoissa kengissä, joista menee sateella luonnollisesti läpi, mutta kun ei ole varaa ostaa. Laitanko tilinumeroni?

Vierailija
13/25 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä olis varaa ottaa jo varainhoitaja..? Tai joku? Mulla samaa, vaikka varmaan pienemmässä mittakaavassa kuin sinulla, lisäksi pääperintö vasta tulossa. Mutta mietteliäänä odotan, että mitä tuleman pitää.

Mulla oli kans viimekuussa ikävää sotkua omaisuudesta, sellaista, että en voinut kertoa töissä. Kukaan ei ois ymmärtänyt, koska heillä ei kuitenkaan ole sitä mistä sotku aiheutuu. Ymmärrän sen täysin, mutta kun itse oli ihan nujertunut, niin tylsää, kun ei voinut kertoa kellekään.

Vierailija
14/25 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei näistä ongelmista voi avautua kenellekään, on kaikista pahinta. Ei, en vain ajatellut lahjoittaa kaikkea pois. Mutta omistaminen on rankka laji.

ap

Vierailija
15/25 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:27"]

Se, ettei näistä ongelmista voi avautua kenellekään, on kaikista pahinta. Ei, en vain ajatellut lahjoittaa kaikkea pois. Mutta omistaminen on rankka laji.

ap

[/quote]

Luulisi, että osaat iloita siitä, ettei ole toimeentulohuolia. Voit varmaan suunnitella eläkkeelle jäämistäkin ihan toisella tapaa kuin pienellä palkalla töitä puurtava.

Se on kuule asenteesta kiinni. Hanki varainhoitaja omaisuudellesi, ota selvää asioista. Töitä joutuu kaikki tekemään, vaikkei se olisi omaisuudenhoitoa, niin jotain muuta työtä kumminkin. 

Vierailija
16/25 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin voisi kuvitella. Mutta vaikka minun ei ole koskaan juurikaan tarvinnut miettiä asioiden hintaa, niin onnea raha ei ole tuonut. Olen edelleen sinkku, eikä ystäviäkään paljoa ole. Olen useasti miettinyt töihin menoa, jotta saisin edes työkavereita 8 tunniksi päivässä.

ap

Vierailija
17/25 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, en vain lahjoittaakkaan voi" Osaakaan?

No sitten. Vali vali. 

t. Eräs joka käy töissä eikä jää rahaa yhtään.

Vierailija
18/25 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eihän se raha onnelliseksi tee, se on selvä, mutta pirusti vie huolia pois!! Sun ei tarvitse murehtia eläkkeellejäämistä, sun ei tartte huolehtia muutenkaan joka kuukausi miten rahat nyt riittää ja laskea joka vitun senttiä ja aina ostaa sitä halvinta mahdollista. Ja se on jo luksusta jos kerran puolessa vuodessa pääsee kampaajalle. Nytkin mietin, että on odotettava ens liksaan, että voin jostain tarjoustalosta ostaa ne kaikista halvimmat talvikengät. Ja jos nyt niin ahdistaa niin kuule kyllä täältä suomesta kohteita löytyy mihin voit ne sun ylimääräses antaa. Alat tavalliseks 8-16 työläiseks, luulen, että aika äkkiä ei se rahan omistaminen enää ahdistakkaan. En tarkoita loukata, mutta et viittis valittaa tollasesta asiasta oikeesti!!!!!!

Vierailija
19/25 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin murheet!

Vierailija
20/25 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos alkaisit tekemään vapaehtoistyötä? Saisit hyvän mielen ja työkavereita, mutta omaisuutta ei kuitenkaan tarvitsisi laittaa sileäksi. Tavallaan jakaisit omasta hyvästäsi muille, mutta et rahana vaan aikana :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi