Sosiaaliala vetää puoleensa, mutta haluaisin myös hyvää palkkaa. Ratkaisu?
Eli mulla on samaan aikaan jonkinlainen sisäinen kutsumus sosiaalialalle, mutta samaan aikaan haluaisin myös jonain päivänä saada hyvää palkkaa.
Heittäkää ehdotuksia mihin suunnata. Sosiaalijohtaja?
Opiskelen tällä hetkellä yliopistossa ja olen valmis vaihtamaan alaa/tiedekuntaa, mutta korkeakoulussa ajattelin siis pysyä.
Kommentit (25)
Valtsikkaan lukemaan sosiaalipsykologiaa.
Pääministeri olisi hyvä tavoite. Voi sossuilla miljardeja kehitysmaihin ja muihin EU-maihin, ja suomalaisiin sossuilija-yhdistyksiin.
Sosiaalityöntekijän palkka ei mikään huono ole, bruttona 3500-3800 e / kk. Sosiaalijohtajaksi päästäkseen täytyy varmaan olla kokemusta sosiaalityöntekijän tehtävistä.
Perusta joku alan yritys jota tuetaan verovaroilla. Joku ma tu jen mediaatiokurssi esim. Olet miljonääri muutamassa vuodessa.
Opiskele IT:tä ja mene sosiaalialalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyväpalkkaista sosiaalipsykologit edes tekee? Mun tuntemat on töissä järjestöissä, ja palkka ei ole sosionomeja kummempi
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijän palkka ei mikään huono ole, bruttona 3500-3800 e / kk. Sosiaalijohtajaksi päästäkseen täytyy varmaan olla kokemusta sosiaalityöntekijän tehtävistä.
Palkka riippuu todella paljon paikkakunnasta, on paikkakuntia jossa johtavien sosiaalityöntekijöiden palkat on tuota luokkaa ja rivisossujen 2900-3400. En kyllä kovin hyvänä pidä.
Opiskele sosiaalitieteitä ja sivuaineeksi hallintotieteitä, johtamista, taloustiedettä, sosiaalioikeutta tmv. kovaa alaa. Tähtää sosiaalialan johtotehtäviin.
Opiskele sosiaalityöntekijäksi? Niitä on myös yksityisellä sektorilla
Miksi tämäkin aloitus on saanut alapeukutuksia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämäkin aloitus on saanut alapeukutuksia?
Rahanahne sossu ei oo ihan kaikkien mieleen...
Jos sulle ei tuollainen varma plus 3000 e palkka kelpaa, niin mitähän sitten tavoittelet, tai mitähän luulet esim rivi-insinöörin Suomen maassa tienaavan.
Vierailija kirjoitti:
Mihin noi työllistyy? Eivät saa psykologin pätevyyttä eivätkä sosiaalityöntekijän pätevyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Rahanahne sossu ei oo ihan kaikkien mieleen...
niin joo, nää on niitä kutsumusammatteja mitä pitäisi tehdä suunnilleen ilmaiseksi.
Mulla on se tilanne, että haluaisin päästä sosionomin töistä hyväpalkkaisempaan hommaan. Vaatii lisäopintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka riippuu todella paljon paikkakunnasta, on paikkakuntia jossa johtavien sosiaalityöntekijöiden palkat on tuota luokkaa ja rivisossujen 2900-3400. En kyllä kovin hyvänä pidä.
Pakkoko niihin persläpikuntiin on mennä töihin. Pätevä sossu saa valita työpaikkansa ja uuden työn saa päivässä. Itse tienaan 3700/kk.
Ministeriöön virkamieheksi?