Onko joku jo saanut tililleen sen koronalisän 75 €?
Mulle ei ole maksettu sitä vielä.
Kommentit (28)
Eduskunta ei ole päättänyt tukiasiaa, joten ehkä kun wappusatanen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kun olen yksin asuva mies ja kaiketi oikeutettu tähän tukeen. Eipä siinä, otan kaikki rahat mitä saan irti tukien muodossa. Eihän tämä nykyinen hallitus ole muuta tehnytkään, kuin aiheuttanut lisää työttömyyttä.
Jep jep. Hallituksen vikahan se koronakin on.
En yhdy tähän väitteeseen, mutta jos hallitus ei olisi jäänyt empimään rajojen sulkemisessa, niin ensimmäinen aalto olisi voinut olla jopa hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ketkä tuota saa? Saanko minäkin jos haen. Olen pienituloinen.
Taidat olla myös pieniälyinen.
Minulla jää palkasta vain 2800eur/kk käteen, joten ei semmoisella palkalla mitään kovin älyllisesti vaativaa tehdä. Mutta on se epäreilua jos jotkut saa ylimääräisiä tukia. Ne kuuluisi meille pienituloisillekin.
Ja tätä tarvitsevat mihin? Viinaan ja tupakkaan? Uusiin verhoihin?
En keksi mitään perusteita, miksi tällaista pitäisi maksaa toimeentulotukiasiakkaille. Eihän heidän tulot ole mihinkään muuttunut. Toisin se on monella työssäkäyvällä, joilla ehkä työt vähentyneet, lomautuksia, palkkattomia vapaita, kun koulut oli kiinni jne. Miksi tällaista tukea pitäisi maksaa niille, joilla tulot pysynyt samana? Onko tälle esitetty joku järkevä peruste?
Vierailija kirjoitti:
Ja tätä tarvitsevat mihin? Viinaan ja tupakkaan? Uusiin verhoihin?
Nykyisillä tuilla pystyn käymään 2 kertaa kuukaudessa baarikierroksella, lisän kanssa pystyisin 3, ellen jopa 4 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wappusataseen ei ollut rahaa, töitä tehneiden ihmisten palkitsemiseen, mutta tähän on ..
Zinc
Lol. Olen pääsääntöisesti tehnyt töitä 15-vuotiaasta asti. Nyt koronan takia olin työttömänä puoli vuotta, ja ainoa etuus mihin olin oikeutettu oli tt-tuki ja asumistuki. Nyt syyskuussa pääsin taas tekemään keikkatöitä. Ei kaikki tt-tuella elävät ole elämäntapatyöttömiä.
Siitä huolimatta elämäntapatyöttömät tätä lisää pääasiassa saa.
Taidat olla myös pieniälyinen.