Miksi kaikki suht edulliset koon 46+ vaatteet aina mummoryysyjä?
En ihan oikeesti löydä tuossa koossa kivoja klassisia vaatteita suht edullisesti. Joko maksavat maltaita tai sitten ne edullisemmat kamalia mummorytkyjä leopardikuosissa jne. Niin ja takeista puhumattakaan... vaalean beige tai vaaleanharmaa... Ei kiitos.
Olen nyt monta vuotta kulkenut ei oman tyylisissä vaatteissa koska en ole löytänyt mitään kivaa ja lompakolleni sopivaa. Nyt alkaa kaikki olla niin kulahtanutta ettei kohta voi töihin mennä. Takkeina aina vaan jotain ulkoilu/urheilutakkia.
t. 40v "iso tyttö"
Kommentit (38)
Olen varmaan aika hankala kropaltani. Pituutta löytyy 180 cm ja varsinkin jalat pitkät (housuja joskus vaikea löytää) ja yläosa täyttä läskiä. Takapuoli suht pieni. Kädet pitkät. Isot tissit.
En halua pukeutua muodottomiin telttoihin, mitä nykyään tarjotaan mun kokoisille ja vielä kun siihen yhdistää sen kamalan leopardikuosin niin oksennus lentää. En halua pukeutua kun mummo tai ne 60v akat töissä. Toinen vaihtoehto on ne vartaloa nuolevat paidat joista kaikki pursuaa ja näytän lenkkimakaralta jota on tungettu nakkimakkaran kuoreen.
Olen kolunut Ellokset ym kaupat läpi ja joskus tilannut jotain, mutta kaikki lähettänyt takaisin koska en vaan osaa käyttää sellaisia muodottomia halatteja.
Nyt olen ollut nälkäkuurilla kohta kuukauden ja paino nousee. Jee jee...
ap
Eikö tuo ole jo hyvä motivaattori laihduttaa? Ja se ei tarkoita nälkäkuuria, vaan terveellistä syömistä ja liikuntaa.
Mua itseäni huvittaa nämä lihavien ihmisten vaatekaupat yleensäkkin, kun mainostetaan "muodokkaille" naisille, kun oikeasti pitäisi sanoa LIHAVILLE ihmisille. Läskistä yritetään siis puhua muodokkuuteena...ihanaa itsensä huijaamista!
Evans-niminen liike myy mm. Lontoossa - ja netissä - mielestäni kauniita vaatteita isokokoisille naisille.
http://euro.evansfashion.com/?geoip=home
Heippa ap,
Oletko käynyt esim. KappAhlissa? Mun mielestä aika klassia koon 46 vaatteita löytyy ( ja myös niitä ihan perus toppeja ja farkkuja. ) Aika paljon mustaa toki, mutta ei niin kauheasti leopardikovioita tai muita mummojuttuja. Kannattaa myös tsekata normipuolen (ei pelkästään xlln:tin ) vaatteet, sillä monissa vaatteissa koot ulottuvat 46=)
Plus, jos liityt siihen clubiin niin saat liittymisalennuksen ja kerran kuussa alennuskuponkeja ( yleensä 20-25 % ) jolloin vaatteita voi saada aika edullisestikin. Kannattaa käydä myös alennusrekit säännöllisesti läpi nyt monessa paikassa on meneillään niin sanottu "mid season sale".
http://www.lanebryant.com/user/context_chooser.jsp Tuo on ehka tunnetuin USAn "isojen tyttojen" liike ja toimittavat Suomeen.
mutta luojan kiitos maailmassa on myös täydellisiä ihmisiä kuten sinä
Ja Englannissa www.newlook.com myy edullisia ja nuorekkaita plus-kokoisia vaatteita. Postikulut alle viisi euroa! Ja yli 60 euron ostokset sain ainakin viimeksi ihan ilman postikuluja. Suosittelen!
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:00"]
mutta luojan kiitos maailmassa on myös täydellisiä ihmisiä kuten sinä
[/quote]
tämä tarkoitettu kommenttiin nro 4
Haluaisitko ostaa minulta Hettermarksin käyttämättömän punaisen villakangastakin, jossa on huppu. Takki on kokoa 46. Laput edelleen takin hihassa. Ostin takin, mutta se on minulle liian suuri. Voisin myydä takin postikuluineen 250 eurolla.
Kiitos vinkeistä, mutta ei natsannut mun makuun nuo linkkien kuteet. Niin tai ne jotka voisin jotenkin kelpuuttaa maksoivat ihan liikaa. Tällä hetkellä kaikki luottokortit tapissa, joten luotolla ei tilailla nyt mitään.
KappAhlissa olen käynyt, mutta en ikinä löydä siltä mitään.
Kutakuinkin kaikki kaupat koluttu, ei vaan löydy sopivaan hintaan mitään.
Joko tässä pitää alkaa nälkäkuurille ja tiputtaa 20kg painoa tai sitten vaan pukeutua vaatteisiin joissa en viihdy. Maksennusta jo nyt, niin tuon jälkeen olen varmaan lataamossa.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:36"]
Oletko Zizzin vaatteisiin tutustunut? Onko se yhtään makuusi?
[/quote]
Ei valitettavasti ole nekään yhtään mun makuun.
ap
Aloin mielenkiinnosta katsoa HM:n pluskokoisia vaatteita, ja nämä voisin kelpuuttaa omaan (ei-pluskokoiseen) kaappiin:
http://www.hm.com/fi/product/17347?article=17347-A
http://www.hm.com/fi/product/15526?article=15526-B
kannattaa katsoa myös forever21 nettikaupan plus-puoli. toisaalta siellä osa vaatteista voi olla ehkä jo liian "teinimäisiä" .. :) http://www.forever21.com/UK/Product/Category.aspx?br=plus&category=faith_main
taitaa kyllä mennä tohon newlook-kategoriaan tää kauppa..
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:31"]
Kiitos vinkeistä, mutta ei natsannut mun makuun nuo linkkien kuteet. Niin tai ne jotka voisin jotenkin kelpuuttaa maksoivat ihan liikaa. Tällä hetkellä kaikki luottokortit tapissa, joten luotolla ei tilailla nyt mitään.
Joko tässä pitää alkaa nälkäkuurille ja tiputtaa 20kg painoa tai sitten vaan pukeutua vaatteisiin joissa en viihdy. Maksennusta jo nyt, niin tuon jälkeen olen varmaan lataamossa.
ap
[/quote]
Esimerkiksi Lindexin ja Kappahlin isojen mallistot ovat kyllä masentavia vaatteita. Muutama vuosi tuntuu olevan ihan samat väritkin sesongista toiseen: räikeää violettia, vahvaa neonsinistä,oranssia, mustaa, ruskeaa ja näiden värien iloista & "värisokeaa" miksaamista keskenään vaakaraidoissa (ei ole ison ihmisen kuosi) tai muuten vaan rumia kuoseja. Kuka nyt haluaa vetää päälleen mustan säkin, jossa epäsymmetrinen iso kukkakuvio tai paljettipääkallo sijoitettuna hullusti ja toispuolisesti ulottuen kaula-aukosta hihaan tmv. Monissa puseroissa on säkkimalli yhdistettynä niukkoihin ja tiukkoihin puolihihoihin. En tiedä millaiselle pygmille ne tarkoitettu. Yleensä koko linja myydään alessa muutaman viikon päästä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:31"]
ap
[/quote]
Vielä yksi ratkaisu: opettele ompelemaan! Kun löydät hyvän kaavan, voit käyttää sitä samaa kymmeniin eri vaatteisiin. Varmasti saat mieluisia.
Mä tilaan nykyään melkein kaikki vaatteeni asokselta, www.asos.com . Asoksen curve -mallistossa on kokoja vaikka kuinka, ilman, että vaatteet olisivat mitään perinteisiä läskikaapuja. Hinnatkin ovat varsin kohtuulliset, postikuluja ei peritä, ja paketit englannista saapuvat alle viikossa.
Hinnat riippuvat monesta:
Kysyntä:
Isoja kokoja ei mene niin paljoa mitä standardi kokoisia vaatteita. Joten kun myydään vähemmän pitää katteen per vaate olla isompi, vert. myy enemmän pienemmällä katteella.
Istuvuus:
Isoja ihmisiä on ns. "montaa eri mallia". Jos ajatellaan vaikka ns. "tavallisen kokoisia" ihmisiä, niin esim. kokoa M tai kokoa 40 oleva paita menee "erimallisille" mutta sopii kuitenkin kaikille. Pitkäraajainen ehkä joutuu kääntämään hihat kun ovat liian pitkät, lyhytraajainen taas käärii/lyhentää liiat pois, jonkun päällä paita on "ihoa nuoleva" ja toiselle vähän reilu jne. mutta ns. sama paita menee eri mallisten ihmisten päälle.
Eli jos on koko M ja kokoa XXXL olevat päärynä- tai omenavartaloiset ihmiset, niin M koossa menee "sama vaate molemmille" helpommin mitä XXXL kokoisissa, koska jälkimmäisissä sitä leveyttä on enemmän --> mihin se kertyy --> vaikeampaa löytää juuri omalle kropalle sopivia vaatteita =moni kauppa ratkaisee asian niin että myynnissä on lähinnä "muodottomia telttoja" jotka sopivat "yhtä hyvin" kaikille isoille ihmisille päälle, istuvuus sitten toinen juttu...
Kropan malli:
Pitää löytää ne itselle sopivat vaatteet, ja sitten ostaa/tilata niitä lisää samasta kaupasta. Moni isojen tyttöjen mallisto tai liike tarjoaa usein ns. "samoja" malleja jotka tietenkin aina vähän muuttuvat kausien mukaan. Ja jos löytää oikein hyvän, kannattaa ostaa useampi samalla kertaa (esim. eri värisinä).
Kannattaa etsiä netistä, on paljon isoille ihmisille suunnattuja liikkeitä, samoin Ellos ym. myyvät myös isoja kokoja. Elloksella usein alekoodeja, kannattaa hyödyntää niitä. Ja jos yhdysvaltoihin pääsee lomalle, niin siellä PALJON isojen ihmisten vaatetta, koska moni on lihava. Vert. jos menee vaikka Italiaan, jossa koot hyvin pieniä jo ns. tavallisen kokoiselle suomalaiselle.