Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhjän lompakon palautus - löytöpalkkio?

Vierailija
10.10.2013 |

Eli osaako joku sanoa miten tulee toimia löytöpalkkion suhteen kun pankkiin on palautettu heti varkauden jälkeen kuoletettu maksukortti?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloota?

Vierailija
2/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis palautettu jotain jonka arvo on nolla? Eiko siella palautetussa lompakossa ollut todellakaan mitaan arvokasta? Eiko se yleensa mene niin etta jos esim on rahaa tai muuta arvokasta, niin loytopalkkio on 10 %? 

Jos on niin etta lompakko on jossain vaiheessa tyhjennetty ja palautetaan siis tyhjana, ei mitaan loytopalkkiota tarvitse maksaa. Mutta voihan sita ihan hyvaa hyvyyttaan antaa jonkin pienen, symbolisen palkkion, varsinkin jos loytaja on lapsi tai nuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet ottanut pankkikortin, olet sitoutunut maksamaan kadottamasi kortin palauttajalle pienen palkkion ja pankki maksaa sen aina palauttajalle ja perii sen kortin hukkaajalta.

Vierailija
4/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 18:46"]

Kun olet ottanut pankkikortin, olet sitoutunut maksamaan kadottamasi kortin palauttajalle pienen palkkion ja pankki maksaa sen aina palauttajalle ja perii sen kortin hukkaajalta.

[/quote]

Kuoletin kortin heti kun huomasin varkauden. Pankissa sitten eteen tuli aivan kummallinen tilanne, toinen virkailija oli antamassa mulle löytäjän pankkitietoja löytöpalkkion siirtoa varten mutta toinen sanoi ettei mitään tarvitse maksaa sillä olin hoitanut kortin kuoletuksen asianmukaisesti.

Vierailija
5/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mites mahtaa mennä kuoletetun kortin kohdalla? Eihän siitä ole enää muuta hyötyä, kuin roskiksen täytteeksi. Pankkikin vain pilkkoo sen pieneksi ja heittää roskiin. Ja jos lompakko on tyhjä kun se tuodaan pankkiin, niin eiköhän löytöpalkkiot ole sitten otettu etukäteen.

Vierailija
6/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 19:03"]

[/quote]

Kuoletin kortin heti kun huomasin varkauden. Pankissa sitten eteen tuli aivan kummallinen tilanne, toinen virkailija oli antamassa mulle löytäjän pankkitietoja löytöpalkkion siirtoa varten mutta toinen sanoi ettei mitään tarvitse maksaa sillä olin hoitanut kortin kuoletuksen asianmukaisesti.

[/quote]Minun  mielestä löytäjälle kuuluu maksaa palkkio, koska sehän on tarkoitus että korit palautetaan, eikä rehellinen löytäjä voi tietää onko kortti kuoletettu vai ei.

Vierailija
7/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 18:39"]

Siis palautettu jotain jonka arvo on nolla? Eiko siella palautetussa lompakossa ollut todellakaan mitaan arvokasta? Eiko se yleensa mene niin etta jos esim on rahaa tai muuta arvokasta, niin loytopalkkio on 10 %? 

Jos on niin etta lompakko on jossain vaiheessa tyhjennetty ja palautetaan siis tyhjana, ei mitaan loytopalkkiota tarvitse maksaa. Mutta voihan sita ihan hyvaa hyvyyttaan antaa jonkin pienen, symbolisen palkkion, varsinkin jos loytaja on lapsi tai nuori.

[/quote]

Ei ollut yhtään mitään jäljellä, ihan kaikki käteinen viety viimeistä senttiä myöten. Mä olen myös käsittänyt, että löytöpalkkio (jostain luin, että 10% tai vähintään 4€) kuuluu löytäjälle maksaa jos tämä on lompakon poliisille toimittanut ja lompakossa on rahaa.

Nyt mulle kuitenkin on väitetty, että tuo 10% kuuluisi maksaa pelkästä kortistakin (joka siis kuoletettu). Mitä ihmettä?? Kuulemma "näin tämä menee" ja tilin saldosta muka tuo osuus kuuluisi antaa löytäjälle - ei tule tapahtumaan.

En tiedä kuka löytäjä on, pankin mukaan kuitenkin aikuinen.

Vierailija
8/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 19:03"]

[/quote]

[/quote]Minun  mielestä löytäjälle kuuluu maksaa palkkio, koska sehän on tarkoitus että korit palautetaan, eikä rehellinen löytäjä voi tietää onko kortti kuoletettu vai ei.

[/quote]

Mikä on mielestäsi sopiva löytöpalkkio tässä tapauksessa? 

ap tämäkin

Vierailija
9/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut yhtään mitään jäljellä, ihan kaikki käteinen viety viimeistä senttiä myöten. Mä olen myös käsittänyt, että löytöpalkkio (jostain luin, että 10% tai vähintään 4€) kuuluu löytäjälle maksaa jos tämä on lompakon poliisille toimittanut ja lompakossa on rahaa.

Nyt mulle kuitenkin on väitetty, että tuo 10% kuuluisi maksaa pelkästä kortistakin (joka siis kuoletettu). Mitä ihmettä?? Kuulemma "näin tämä menee" ja tilin saldosta muka tuo osuus kuuluisi antaa löytäjälle - ei tule tapahtumaan.

[/quote]

Apua! :D :D :D :D Mitä ihmettä? Kuka noin väittää? Älä maksa mitään. Kuoletettu kortti on kuoletettu. Muutenhan voisi alkaa varastella kortteja ja palauttaa ne "löydettynä" pankkiin ja saada 10% tilin saldosta. :D

Vierailija
10/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastettu?

Vierailija
11/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto, kylläpä joku pettyisi, kun saisi löytöpalkkiota 10 % tilini saldosta - joutuisi todennäköisesti löytäjä itse maksamaan vähän.

Vierailija
12/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ennen kortin takana luki, että löytöpalkkio 25 mk eli ei mitään tekemistä tilin saldon kanssa. Itse maksaisin 5 eur, onhan paluttajalle aiheutunut vaivaa.

Vierailija
13/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosta nyt kehtaisi pyytää mitään

Vierailija
14/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut varasko sen vie takaisin pankkiin?

Vierailija
15/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 19:21"]

[/quote]

Apua! :D :D :D :D Mitä ihmettä? Kuka noin väittää? Älä maksa mitään. Kuoletettu kortti on kuoletettu. Muutenhan voisi alkaa varastella kortteja ja palauttaa ne "löydettynä" pankkiin ja saada 10% tilin saldosta. :D

[/quote]

Mietin kanssa, että äkkiä eduskuntatalon eteen norkoilemaan rikkaita kansanedustajia :D En valittaisi 10% löytöpalkkiosta, kun se tilin mukaan otettaisiin :D

Vierailija
16/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!! En todellakaan, siis missään tapauksessa ikinäkoskaan, ollut mitään 10% tilini saldosta yhtään kenellekään antamassa. Aivan absurdi ajatuskin! Mutta näin vaan mulle eräs ravintola-alalla työskentelevä tuttu väitti... He kuulemma vaativat tuollaista löytöpalkkiota kun ihmiset pudottelee baariin lompakoitaan. Yhtään en kyllä ymmärrä miksi nämäkään moista maksaisivat. Tuttu ei osannut sanoa mistä he tämän 10%:n suuruuden sitten tietävät, kuka perkele nyt menee jotain tiliotettaan noiden eteen heiluttelemaan... Mulle tuli tästä tarinasta mieleen se että jos kortilla maksaessaan ei kykene todistamaan henkilöllisyyttään, saa kassa ottaa kortin pois ja sittenhän se takaisinlunastuspalkkio taitaa mennä juuri sille ihmiselle. Käyttääkö ne sitten noin törkeän häikäilemättömästi tuota pykälää kun kyseessä on unohtunut lompakko?

Mun kohdalla kyseessä oli varkaus. Siksikin tämä että mun pitäisi hyvää hyvyyttäni joku löytöpalkkio jollekin nimettömälle tilille maksaa tuntuu todella epämiellyttävältä, varasta ei koskaan saatu kiinni...

ap

Vierailija
17/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Jokaisen kansalaisvelvollisuus on palauttaa

Vierailija
18/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 19:32"]

No ennen kortin takana luki, että löytöpalkkio 25 mk eli ei mitään tekemistä tilin saldon kanssa. Itse maksaisin 5 eur, onhan paluttajalle aiheutunut vaivaa.

[/quote]

Luin jotain muita keskusteluita joissa pankki oli toiminut niin, että oli veloittanut kortinhaltijan tililtä 5-10€ löytöpalkkiota ja maksanut sen löytäjälle. Mulle pankista sanottiin lopulta, että kuoletetusta kortista ei makseta. Ihanko totta sä vielä tämän jälkeen lähtisit itseksesi makselemaan löytäjälle? Lisäksi "pientä" vaivaa aiheutti mullekin koko varkaus, usko pois...

Vierailija
19/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 19:40"]

Kiitos!! En todellakaan, siis missään tapauksessa ikinäkoskaan, ollut mitään 10% tilini saldosta yhtään kenellekään antamassa. Aivan absurdi ajatuskin! Mutta näin vaan mulle eräs ravintola-alalla työskentelevä tuttu väitti... He kuulemma vaativat tuollaista löytöpalkkiota kun ihmiset pudottelee baariin lompakoitaan. Yhtään en kyllä ymmärrä miksi nämäkään moista maksaisivat. Tuttu ei osannut sanoa mistä he tämän 10%:n suuruuden sitten tietävät, kuka perkele nyt menee jotain tiliotettaan noiden eteen heiluttelemaan... Mulle tuli tästä tarinasta mieleen se että jos kortilla maksaessaan ei kykene todistamaan henkilöllisyyttään, saa kassa ottaa kortin pois ja sittenhän se takaisinlunastuspalkkio taitaa mennä juuri sille ihmiselle. Käyttääkö ne sitten noin törkeän häikäilemättömästi tuota pykälää kun kyseessä on unohtunut lompakko?

Mun kohdalla kyseessä oli varkaus. Siksikin tämä että mun pitäisi hyvää hyvyyttäni joku löytöpalkkio jollekin nimettömälle tilille maksaa tuntuu todella epämiellyttävältä, varasta ei koskaan saatu kiinni...

ap

[/quote]

En tiedä sinun ystävistäsi, mutta minun työpaikallani löytölompakot vietiin viikon odotuksen jälkeen poliisilaitokselle. Ei tullut mieleenkään valehdella, että tämä kortti on otettu väärinkäytön yhteydessä pois asiakkaalta, varsinkin kun koko lompakko on mukana. Itse lompakon hävittäneenä tiedän, että lompakon uusiminen sisältöineen kirpaisee muutenkin ihan ajokorttia myöten, niin enpä viitsi vielä valehdella lisätienestin maku suussa moisesta.

Vierailija
20/25 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu markka-aikana maksettiin 1000 mk sille joka otti väärinkäytön yhteydessä kortin haltuun, mutta tietääkseni sitä ei peritty tilinomistajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan