Avantouinti/uinti luonnonvedessä läpi vuoden? Kokemuksia?
Harrastaako kukaan otsikossa mainittua? Olen joskus käynyt avannossa ja nyt on alkanut mielessä pyöriä, että haluan luonnon veteen "karaisemaan" itseäni. "Avanto"uinninhan voisi aloittaa juuri nyt, eikö?
Olen mieletön stressaaja ja avantouinti kuulemma auttaisi siihen ja ruskeaa rasvaakin se kehittäisi, joka on ilmeisesti hyvä juttu.
Kokemuksia ja vinkkejä vuoden ympäri luonnon vesissä polskimiseen? Mitä hyviä juttuja teille on tullut avantouinnista?
Kommentit (30)
Sama juttu. En pelkää viileää vettä. Mutta kun rannalla on inhottava vaihtaa märkää uima-asua pukukopissa syksyllä. Ja jos ranta on hiljainen vähän pelottaa mahdolliset tirkistelijä lähentelijät.
Ihan avannossa en ole käynyt mutta joka päivä uimassa lähijärvellä, nyt vesi ehkä 13 asteista. Tänäänkin menossa. Aivan ihanaa, auttaa kipuihin.
Yleensä olen lopettanut lokakuun lopussa ja jatkanut vappuna, saas nähdä miten tänätalvena.
Vierailija kirjoitti:
Ihan avannossa en ole käynyt mutta joka päivä uimassa lähijärvellä, nyt vesi ehkä 13 asteista. Tänäänkin menossa. Aivan ihanaa, auttaa kipuihin.
Yleensä olen lopettanut lokakuun lopussa ja jatkanut vappuna, saas nähdä miten tänätalvena.
Jatkan.
Saunasta en voisi mennä kun lämmin iho palelee enemmän. Ja aina bikineissä/alasti, kesälläkin inhoan sitä miten vesi liruu kokouikkarista läpi, hrrrr
Eilenkin kävin joessa uimassa pyörälenkin jälkeen, laiturit nostetaan syyskuun lopussa ja silloin siirryn uimahallin +31 ja +6 altaisiin. Jossain vaiheessa talvea tuo kylmä allas jää kyllä pois, ei vaan halua kun ulkona on pakkanen ja kylmä ja viima.
Uin 6 kuukautta vuodesta ja olen 6kk uimatta. Uin meressä ja talvella tarvitsisin kyllä uinnin jälkeen saunan tai suihkun eikä se ole itselle mahdollista.
Nyt uin vielä syyskuun ja lokakuun. Meduusat ovat nyt liikkeellä, se on hauskaa uida niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aloititko uintikauden vappuna?
Ympäri vuoden käyn lähijärvissä uimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloititko uintikauden vappuna?
Jätin tänätalvena vain -15 kylmemmät päivät väliin
Minulta ei avantouinti onnistuisi. Kesälläkin vesi tuntuu liian kylmältä enkä osaa edes uida. Jos on pitkä hellekausi, niin vähän voin käydä lillumassa.
Asun näköyhteydellä rannasta. Olen parina vuonna yrittänyt jatkaa uintikautta syksyllä. Ongelma on se, että pitäisi uinnin jälkeen päästä sään suojaan vaihtamaan vaatteet.
Toinen ongelma on, että rannoilla vetelehtii epämääräisiä tyyppejä. Pelottaa uida siellä yksin.