Ärsyttää kun pitää juoda viinaa jotta saa edes hetken nukutuksi
Neuroleptejä kokeiltu ei toimi tai uni on tosi katkonaista ja koko seuraava päivää menee zombina. Sama kuin ei olis nukkunut ollenkaan. Yhtä väsynyt niistä.
Ihan loppu jo tähän. Asioitten hoitokin on vaikeaa.
Kommentit (38)
Minullakin, entisellä seurakuntanuorella, alkoi alkoholinkäyttö alle kolmekymppisenä toiseen ammattiin opiskellessani. En saanut nukutuksi ja YTHS:stä sain resepitllä 30 tablettia jotain unilääkkeitä lääkärin kommentilla, että näitä ei sitten uusita puoleen vuoteen. Rupesin ottamaan siiderin pari iltaisin, että sain nukutuksi. Sillä tiellä ollaan, nyt menee 3 tonkkaa viiniä viikossa.
N55
Kokeilkaa tryptofaania melatoniin lisäksi. Ei ole yhden yön kikka vaan pidemmän käytön jälkeen vaikuttava.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa tryptofaania melatoniin lisäksi. Ei ole yhden yön kikka vaan pidemmän käytön jälkeen vaikuttava.
Sitä ei ainakaan saa ottaa jos syö ssri- tai snri-lääkkeitä.
Ehkä riipaisen kovan kännin tänään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei ainakaan saa ottaa jos syö ssri- tai snri-lääkkeitä.
Totta! Itse aloitin ko. ravintolisän käytön nimenomaan serotoniinitasojen nostoon. Myöhemmin luin, että auttaa myös melatoniinihormonin tuotantoon, joten vaikutusta myös nukkumiseen. Mutta monen mielialalääkkeen kanssa epäsopiva.
Mulla ollu jo vuosia unettomuus. Tk ei ole aikoihin enää määrännyt nukkumiseen muuta kuin edellä mainittuja neurolepteja. Niitä en ota koska siitä menee niin väsyneeksi ettei pysty mihinkään seuraavana päivänä. Erään kerran rohkaisin itseni ja menin yksityiselle ja sain sieltä nukahtamislääkkeisiin reseptin. En ole edes tarvinnut sitä joka ilta eikä tule tokkura.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi aiheuttaa unettomuutta ja masennusta.
Kyllä, mutta kun pahoista univaikeuksista kärsii, miettii tuskaisena jo vaikka huumeita yms. että saisi edes nukkua univajeesta johtuvan ahdistuksen pois. Lääkärit vaan käskee ottaa enemmän neuroleptejä että nukkuu. Se vaan huono puoli niissä on että syke kiihtyy hurjaksi jos niitä enemmän ottaa. Ainakin minulla näin. Joskus on myös itsetuhoisia ajatuksia kun tää univaje vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti mieleen. Hyvänolon tunnetta ei saa mistään ja elämä pyörii tän uniongemien mukaan mitä voi tehdä. Miten mm. ajoittaa lääkkeenotto. Enää en pysty nukkumaan mieheni vieressäkään kun jo pelkkä hengitysääni rupee ahdistamaan. Kuulosuojaimiakaan ei voi käyttää kun kuulee sitten oman hengitysäänen. Tässä tulee liian herkäksi kaikkeen. Todella helvettiä tämä on sanon minä.
Ruoho on luokiteltu meillä huumeeksi. Tuolla mailmalla sitä saa lääkkeeksi myös unettomuuteen. En tiedä millä perusteella neuroleptit on soveliaampia unilääkkeiksi? Onhan nuo oikeatkin unilääkkeet huumeita jos ei niihin ole reseptiä. Lääkärit kirjoittaa vain hyödyttömiä lääkkeitä niin ei kait se auta kuin alkoholisoitua.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin helvettiä unettomuus välillä? Ja kun muut ihmiset jotka eivät sitä ole kokeneet, vaan vähättelevät? Mutta se tunne kun saa joskus harvoin Nukuttua kunnolla. Tuntuu kuin elämä avautusi ja kaikki olisi taas hyvin.
Niin tuttua tuo kaikki mitä kirjoitit. Eihän tästä ole kuin vajaat kolme viikkoa kun heräsin hyvin nukkuneena. Oli hyvä päivä ja sain aikaiseksi kaikenlaista mitä olin lykännyt. Se on tosi että vain saman kokenut ymmärtää. Verrataan vaikka näin. Jouduin pari kuukautta kävelemään keppien avulla. Näen nykyään ihan eri tavalla esteet joista on vaikeuksia. Terveillä jaloilla ei huomaa että jo tuosta on vaikeuksia jos jalat ei toimi kunnolla.
Osta punainen suihkepullo tokiksusta sillä nukattaa heti kun suihkauttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta kun pahoista univaikeuksista kärsii, miettii tuskaisena jo vaikka huumeita yms. että saisi edes nukkua univajeesta johtuvan ahdistuksen pois. Lääkärit vaan käskee ottaa enemmän neuroleptejä että nukkuu. Se vaan huono puoli niissä on että syke kiihtyy hurjaksi jos niitä enemmän ottaa. Ainakin minulla näin. Joskus on myös itsetuhoisia ajatuksia kun tää univaje vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti mieleen. Hyvänolon tunnetta ei saa mistään ja elämä pyörii tän uniongemien mukaan mitä voi tehdä. Miten mm. ajoittaa lääkkeenotto. Enää en pysty nukkumaan mieheni vieressäkään kun jo pelkkä hengitysääni rupee ahdistamaan. Kuulosuojaimiakaan ei voi käyttää kun kuulee sitten oman hengitysäänen. Tässä tulee liian herkäksi kaikkeen. Todella helvettiä tämä on sanon minä.
Ruoho on luokiteltu meillä huumeeksi. Tuolla mailmalla sitä saa lääkkeeksi myös unettomuuteen. En tiedä millä perusteella neuroleptit on soveliaampia unilääkkeiksi? Onhan nuo oikeatkin unilääkkeet huumeita jos ei niihin ole reseptiä. Lääkärit kirjoittaa vain hyödyttömiä lääkkeitä niin ei kait se auta kuin alkoholisoitua.
Totta. Tekis mieli kokeilla. Tai olen joskus nuorempana kokeillut. Rauhoitti kyllä hyvin, eikä ole neuroleptien tai alkoholin ikäviä sivuvaikutuksia.
Olen kokenut unettomuutta joskus ja se ON helvetillistä.
Noista neurolepteistä vain, että onko teillä ollut oikea annostus ja oletteko kokeilleet useampaa eri neuroleptiä, muillakin kuin Ketipinorilla voi olla väsyttävä vaikutus? Ja vaikka alkuun olisikin tokkura seuraavana päivänä, niin se saattaa helpottaa, kun elimistö tottuu.
Minä joudun syömään Ketipinoria 300mg/pv , jotta pää pysyy kasassa mutta kyllähän se myös nukuttaa. Mutta ei minulla ole seuraavana päivänä mitenkään tokkurainen olo.
Hirveitä myrkkyjähän nuo neuroleptit ovat toki, mahdollisine sivuvaikutuksineen ja ties millaisine pitkäaikaisvaikutuksineen.
Yksityiseltä ne unilääkkeet pitää hakea ja silloinkin pitää löytää oikea lääkäri. Kallista, mutta toimeentulotuellakin kävin siellä. Kyllä mulle aina on kirjoitettu sieltä imovanea, useimmiten vain 30 kpl mutta kuitenkin. Kunnes löysin sellaisen joka kirjoittaa enemmän. Nyt vuoden alusta lähtien onnistuin saamaan reseptin opamoxiin kun imovanesta oli mennyt teho. Hätätilanteessa käytän pimeiltä markkinoilta ostettuja lääkeväärennöksiä, nekin tuntuvat olevan pienempi paha kuin viina (joka vain valvottaa mua) tai neuroleptit.
Alkoholi pois. Ehdottomasti. Vaikuttaa jo muutamilla annoksilla leposykkeeseen ja sykevälivaihteluun. Sammuminen ei ole nukahtamista. Itse jätin reseptilääkkeet viime vuonna. Nykyään käytän Sedixiä. Otan kaksi tablettia illalla, jos "tuntuu" siltä, että uni ei tulisi. Minulla auttaa rauhoittumaan nukahtamaan.
Suosittelen vaihtamaan alkoholin johonkin erittäin jumettavaan kanjabislajikeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unihäiriöt aiheuttaa unettomuutta ja masennusta myöskin.
https://www.kaleva.fi/urpo-rinteen-laakaripojille-sakkoja-petoksista/22…
Jokaisella on omat unireseptit, seuraavia voi kokeilla;
Jos olet nukkunut surkeasti tai et juurikaan, tsemppaa itseäsi jotenkin esim. "jos pienten lasten vanhemmat kestävät jatkuvaa valvomista, miksen minä kestäisi" tai "toiset nukkuvat vankilan lattialla täpötäysissä vankiloissa, minulla on sentään oma koti ja sänky" "kyllä yksi päivä aina jotenkin menee" " Otan tänään rauhallisesti"
Säännöllinen rytmi on tärkeä, aina samaan aikaa nukkumaan, eikä liian pitkään kannata nukkua.
Ohjeissa yleensä kehotetaan nousemaan ylös jos uni ei tule, Minun ohjeeni on, että vessassa voi käydä, näkkileivän voi syödä, mutta pedissä on pysyttävä. Näin keho ainakin lepää. Aamulla voi sitten nousta aikaisin keittämään kahvia.
Nukkumisergonomia on tärkeä. Moni kärsii kylmästä ja vedosta. Kesälläkin voi käyttää villaa. Myös peiton on oltava lämmin. Onko valoa liikaa? Kuuluuko melua?
Jos illalla on levoton olo, kannattaa syödä hiilareita, leipää, puuroa ym. sekä maitoa. Pieni tippa matoa yöllä rauhoittaa myös.
Kaikki mediat kannattaa lopettaa viimeistään 1/2 tuntia ennen nukkumaanmenoa, Ainoa, mitä saan tehdä, on pieni selailu puhelimella, mutta ei mitään tunteita kuohuttavaa.
Ahdistus ja stressi on myrkkyä unelle. Kaikki, mikä vähentää näitä, on hyväksi.
Lääkkeet sopivat varalle ja turvaksi ja erityistilanteisiin esim. matkoille. Nukahtamislääkkeitä en suosittele, enkä masennuslääkkeitä. Ketipinor 25 sopii kriisiunettomuuteen ja bentsodiatsepiinit vain hyvin satunnaiseen käyttöön, koska ne aiheuttavat voimakasta riippuvuutta ja toleranssi eli sietokyky lääkettä kohtaan kasvaa nopeasti. Alkoholi ei ole hyväksi, mutta jos alkoholia käyttää niin sopiva yhdistelmä on sauna ja yksi olut.
Hikiliikunta illalla ei ole hyväksi, mutta rauhallisesta liikkumisesta tuskin on haittaa.
Kyllä. Nimenomaan näin.