Meidän perhe sairasti koronan keväällä. Tuntuu ikävälle, että monet edelleen joutuvat elämään pelossa... :( Miten paljon pelkäätte?
Parantumisen jälkeen olemme eläneet kuin koronaa ei olisikaan. Meillä korona-aika loppui siis jo keväällä. Nyt luotamme immuniteettiin sen verran, että seuraava sairastuminen ei ole ainakaan edellistä pahempi.
Tosi ikävää että monet tuttavat joutuvat edelleen jännittämään miten oma kroppa reagoi tähän täysin uuteen virukseen.
Miten paljon te ei-immuunit nykyään oikein pelkäätte koronaa?
Kommentit (33)
Meillä koronaan sairastunut kaikki jo kolmatta kertaa. Isännälle taitaa myös olla viimeinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä koronaan sairastunut kaikki jo kolmatta kertaa. Isännälle taitaa myös olla viimeinen kerta.
Oletteko testattu kolmeen kertaan positiivisiksi?
Ja miten pitkä väli sairastumisten välissä?
Jännää lukea edelleen kommentteja, joissa koronaa verrataan nuhakuumeeseen ja influenssaan. Ettekö ole lukeneet uusimpia tietoja, joiden mukaan korona vaikuttaa koko elimistössä eikä vain keuhkoissa, ja voi lievänä sairastamisenkin jälkeen aiheuttaa mm. verisuonitukoksia? Korona voi myös kääntää immuunipuolustuksen hyökkäämään omaa elimistöä vastaan, joten hyvä immuniteetti voi päinvastoin olla ongelma, kun saa koronan.
Olen varuillani koronan suhteen, vaikka juuri viikko sitten sairastin viikon kestäneen oudon lievän epämääräisen "taudin", jota epäilen koronaksi. Oireet olivat niin lievät, etten uskaltanutkaan yrittää päästä edes testiin, koska tuntui todennäköisemmältä saada koronatartuntaa testipaikalla kuin että niistä oireista seuraisi mitään ikävää. En siis luota siihen, että olisin saanut immuniteetin, vaikka tietysti toivon niin.
Vierailija kirjoitti:
Jännää lukea edelleen kommentteja, joissa koronaa verrataan nuhakuumeeseen ja influenssaan. Ettekö ole lukeneet uusimpia tietoja, joiden mukaan korona vaikuttaa koko elimistössä eikä vain keuhkoissa, ja voi lievänä sairastamisenkin jälkeen aiheuttaa mm. verisuonitukoksia? Korona voi myös kääntää immuunipuolustuksen hyökkäämään omaa elimistöä vastaan, joten hyvä immuniteetti voi päinvastoin olla ongelma, kun saa koronan.
Olen varuillani koronan suhteen, vaikka juuri viikko sitten sairastin viikon kestäneen oudon lievän epämääräisen "taudin", jota epäilen koronaksi. Oireet olivat niin lievät, etten uskaltanutkaan yrittää päästä edes testiin, koska tuntui todennäköisemmältä saada koronatartuntaa testipaikalla kuin että niistä oireista seuraisi mitään ikävää. En siis luota siihen, että olisin saanut immuniteetin, vaikka tietysti toivon niin.
En tunne ketään koronan sairastanutta joka olisi saanut kuvailemiasi oireita. Varmaankin hyvin erikoistapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan sairastettu omalla ilmoituksella jo viisi kertaa. Aina maanantaista-keskiviikkoon.
En pelkää yhtään. Oikeastaan muistan koronan vaan täällä palstalla tai lehtien lööpeistä. Eilen aloitin jumpan, ens viikolla alkaa jooga. Kohta lähden kirpparille ja sieltä ruokakauppaan. Ens viikonloppuna tulee vieraita. Maskia en omista, käsidesiä en käytä, kädet kyllä pesen kuten normaalistikin.
Lukekaapa tämä uutinen, koronasta on liikkeellä ainakin kaksi eri mutaatiota, eli sen voi sairastaa kahdesti. https://yle.fi/uutiset/3-11510631
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhtään huolestuta, että esimerkiksi Kiinassa on havaittu toista kierrosta? Virukset on muuntautumiskykyisiä.
Riski lienee teoreettinen. Mahdollisesti 1,4 miljardin asukkaan Kiinassa on yksittäisiä tapauksia joissa korona on iskenyt kahdesti, mutta ainakaan minä en pidä tietoa edes luotettavana. (en ole ap)
Euroopassa on myös todettu geneettisiin testein. En luota yhtään mahdolliseen immuniteettiin.
Vierailija kirjoitti:
Pakko ihmetellä että miten voisit saada koronan TESTAUSPAIKALLA?
Kuvaile tapahtumaketju. En käsitä.
Minä olen käynyt kahdesti testissä ja kahdesti kuntani infektioterveysasemalla (paikka, jonne ohjataan kaikki hengitystieoireiset). Missään ei ole yhtä epätodennäköistä saada tartuntaa. Kaikki on mietitty nimenomaan sen kannalta, että kukaan ei saa mitään tartuntaa keneltäkään. Ihan absurdi ajatus.
Testit on otettu auton ikkunasta avaruusasuisen hoitajan toimesta ja terveysaseman ulko-ovella annetaan maski kouraan ja tuulikaapissa toinen vahtii, että asiakas laittaa käsidesiä. Vuoronsa odottajat istuvat hiljaa etäällä toisistaan maskit naamalla. Lääkärillä ja hoitajilla on täysi suojavarustus ja pinnat pyyhitään asiakkaiden välissä ovenkahvoja myöten. Pois lähtiessä vahditaan taas käsidesi ja ulkona vasta saa ottaa maskin pois ja se heitetään suoraan poljinroskikseen.
Mistä ja miten sen tartunnan voi saada?
Miksi sitten hankaat mennen tullen käsiä ja käytät maski yms. Jos et pelkää.
Minä voin sanoa että en kyllä pelkää, kun en tee mitään nuista yhtään enempää kuin mitä olen tehnyt ennenkään.
Sitä paitsi korona virus on vain yksi suuri huijaus ja ihmiskoe.
Ne mitä tekin olette sairastaneet ovat vain ihan tavallisia flunssia yms. kausi tauteja.
Ne korona testit kun ei ole millään tavalla luotettavia ne reagoi ihan normaaleihinkin kausi flunssiin koska osa kausi flunssista on jonkin sortin korona virus. Korona viruksiakin kun on sen 50 eri sorttia. Mutta tällaista covid-19 ei ole olemassakaan.
Te vain pahennatte tilannettanne jos kokoajan jyystätte niitä käsiänne ja käytätte maskeja koska sillä tavoin teidän oma immuuni puolustus heikkenee ja näin ollen olette herkempiä saamaan minkä vaan bakteerin tai viruksen.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että monesta taudista voi tulla jälkitauteja ja taudit voi laukaista jotain piileviä tauteja. Ei korona ole näiden suhteen erilainen eikä sen pelottavampi kuin vaikka nyt influenssa
Vierailija kirjoitti:
99.9 % todennäköisyydellä sairastit ihan tavallisen flunssan.
Itsekin sairastin keväällä, mutta silti pelottaa. Ensinnäkin jos altistun jossain, joudun silti karanteeniin. Toisekseen tauti muuntuu koko ajan, eli ei ole takeita, ettei tulisi uudestaan. Lisäksi tutkijat eivät tiedä viruksen käyttäytymistä, voi jäädä elimistöön muhimaan, ja joskus vuosienkin päästä aiheuttaa jotain oireita, mistä vielä ei edes tiedetä. Nytkin minulla on ollut oireilua, jonka luulen johtuvan kyseisestä viruksesta, vaikka muutoin olen ennen ollut perusterve.