Mitkä nousevia hittinimiä?
Kommentit (75)
aila, lenita, robin, liisa, tapio, aulis,
sitten niitä kun ei ole vielä paljoa esim käpy tms.
Toivoisin, että Elina ja Elisa tekisivät uutta nousua. Ovat todella kauniit nimet.
Poikien nimistä Pertti on hieno ja miehekäs. Ja Sami.
Pirkko-Liisat, Irmat, Ritvat ja Jormat niminä tulisi ehdottomasti kieltää! Nämä ovat aina olleet rumia nimiä riippumatta edes kantajansa syntymän ajankohdasta.
Aili, Aini ja Hilma on jo nousseet, joten seuraavaksi alkaa varmaan tulemaan Aila, Eila, Saila, Eija, Anja ja Tuula. Pehmeitä ja kauniita nimiä, joihin minä en ainakaan ole vielä törmännyt puistoissa tai lehdissä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 12:48"]
Toisaalta kansainvälisiinkin ympyröihin sopivat nimet kuten Isla, Ava, Eva, Lea, Lena tai Alec, Teo, Sean, Kai, Tito, Leo jne. ja toisaalta suomalaiset "vanhat" nimet kuten Anja, Liisa, Maija, Mari, Tiina, Hilkka tai Asko, Pekka, Taavi, Kauko, Seppo, Jukka.
[/quote]hämmentävää muuten, ettei anja ole jo isommassa suosiossa, kun vähän saman kuuloinen aino on ollut sitä jo kauan. yhden anja-tytön tunnen, mutta hänenkin äitinsä on itävaltalainen, joten nimi lienee sitä perua.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:12"]
aila, lenita, robin, liisa, tapio, aulis,
sitten niitä kun ei ole vielä paljoa esim käpy tms.
[/quote]voi, jos vielä saisin pojan, hänestä tulisi ehdottomasti tapio. en tiedä miksi tuo nimi viehättää, ehkä siksi, että olin joskus 6-vuotiaana niin kovin ihastunut tapio-nimiseen poikaan.
Mä olen odottanut juurikin Maija ja Mailis -nimien ilmestymistä kastettuihin. Molemmat sellaisia pehmeitä nimiä, joita paljon annetaan muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 12:31"]Risto, Olavi, Kari, Jari, Pertti, Risto, Teuvo, Mauri, Aarne, Alpo.
Tuula, Liisa, Tuija, Marketta, Raija, Raili, Marjut, Eija, Vappu, Ritva.
Oikeesti. Voitko kuvitella vauvan nimeltä Ritva?? [/quote]
Voin kuvitella, hymyhuulilla :) aika suloista, eikö?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:05"]
Eiköhän nää nyt 20-30 vuotiaat äipät pysyttele antamaan nimiksi niitä Janikoita, Jessikoita, Jeminoita, Monikoita ja Aurooroita.
Ja ne luontonimet varmaan porskuttaa vielä pitkään.
Turhaan luettelette noita vanhoja nimiä kauheita litanioita. Muutama niistä vain nousee ylitse muiden. "Mummonimistä" edelliset taisi olla Siiri, Martta ja Helmi.
[/quote]
Eivät tuo Janikat ja Jessikat ole mitenkään yleisiä nimiä.
Mitäs sanotte nimestä Saga/Saaga? Lähipiirissä on jo muutama, mahtaako yleistyä?
Vanhat nimet on jo tulleet "muotiin" ja ne varmasti yleistyy vielä kuten: Eero, Ahti, Veikko, Hilma, Kerttu.