Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Jännittää ensimmäinen neuvola, koska .... :(
10.10.2013 |
Olen normaalipainoinen (165cm, 56kg), mutta nyt alkuraskaudessa olen painoa tullut jo 2kg lisää, painan nyt siis 58kg. Ja olen vasta raskausviikolla 8 :(
"Pelottaa", että tästä mainitaan jotain ikävää :( Olen ymmärtänyt, että ennen rv12 painoa ei juurikaan saisi tulla :(
Miten teillä muilla on mennyt? Esikoista odotan.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Hei ap ja paljon onnea!
Mulla myös kahdessa raskaudessa on laitettu alkupainoksi se, mitä olen terkalle kertonut paineneeni ennen raskautta. Ekaan käyntiin mennessä tuli lisää 2-3 kg molemmilla kerroilla - johtui todennäköisesti turvotuksesta ja siitä, että huono olo vaikutti syömisiin. Söin normaalia enemmän hiilareita, jotka aihuttavat mulle vähän turvotusta nekin. Myöhemmillä kerroilla tuo alun pompsahdus tasaantui.
Jos pidät syömiset suunnilleen samoissa määrissä, kuin ennen raskautta, et luultavasti tule saamaan hurjaa painon lisäystä. Turvotusta voi kyllä tulla mutta se lähtee nopeasti synnytyksen jälkeen. Ja kun äitisi painonnousua raskaudessa mietit: äitini sai mua odottaessaan 23kg painoa, minä esikoisesta 14kg ja tästä toisesta rv33 mennessä alle 10kg. Eli älä ota stressiä äitisi painon kehityksestä!