Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole ihme että minusta tuli työelämästä syrjäytynyt

Vierailija
04.09.2020 |

Koska vanhempani eivät käyneet töissä. Olen toisen polven syrjäytynyt. Onko muita?

Kommentit (9)

1/9 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jo kolmannen polven syrjäytyneitä. Et valitettavasti ole ainoa.

On kymmeniätuhansia perheitä, joista kukaan ei lähde aamulla ihmisten ilmoille töihin, kouluun tai pajalle. Elämäntapa tarttuu. Tällaisilla vanhemmilla on kielteinen asenne viranomaisiin, jotka yrittävät saada edes heidän nuorensa jaloilleen ja kiinni omaan elämään.

Vierailija
2/9 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Suomessa on jo kolmannen polven syrjäytyneitä. Et valitettavasti ole ainoa.

On kymmeniätuhansia perheitä, joista kukaan ei lähde aamulla ihmisten ilmoille töihin, kouluun tai pajalle. Elämäntapa tarttuu. Tällaisilla vanhemmilla on kielteinen asenne viranomaisiin, jotka yrittävät saada edes heidän nuorensa jaloilleen ja kiinni omaan elämään.

Mulla on onneksi niin hyvin pärjäävä esiteini että en kyllä yhtään pelkää sitä että hänestä tulisi syrjäytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että senkin aikaa kun täällä valittaa niin voi tehdä sen eteen töitä että aisat olisi toisin, käytä mielikuvitusta. Elämä on ollut, on ja tulee olemaan haasteellista.

Vierailija
4/9 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos asia häiritsee sinua niin paljon että koet aiheelliseksi valittaa siitä keskustelupalstalla, miksi et tee asialle mitään? Eihän se, että vanhempasi ovat olleet syrjäytyneitä, toki tarkoita ettei sinulla olisi muita vaihtoehtoja.

Ymmärrän syrjäytymisen periytymisen, jos ei muunlaisesta elämästä ole saatu kokemusta tai mallia eikä osata sitä kaivata, vaan olla möllötetään tyytyväisenä. Mutta en sitä, että periytymistä käytetään tekosyynä sille ettei itseä häiritsevälle tilanteelle haluta tehdä mitään.

Vierailija
5/9 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin opiskelut ja työttömäksi jättäytymällä tulot nousi. Se on monelle nuorelle silmiäavaava kokemus. Jos ei tee mitään ja luovuttaa, saakin käyttöönsä enemmän rahaa, verrattuna tilanteeseen, jossa istuisi koulunpenkillä päänttämäässä. Tulotaso on myös kotoilulla lähes samaa tasoa kuin työssäkäyvillä kavereilla, ilman vapaa-ajan menetystä. 

Vierailija
6/9 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sun suvussasi on tehnyt töitä, koska sait äidiltäsi perintöä, ap. Pistit sen sitten johonkin homeiseen mökkeröön mutta kuitenkin.

Vierailija
7/9 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sun suvussasi on tehnyt töitä, koska sait äidiltäsi perintöä, ap. Pistit sen sitten johonkin homeiseen mökkeröön mutta kuitenkin.

En mä ole äidiltäni saanut mitään perintöä. Ihan tyhjätaskuna hän kuoli.

Vierailija
8/9 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma syysi. Toinen vanhemmista kävi pätkätöissä ja toinen ei ollenkaan. Koulutusta ei kummallakaan, toisella jopa peruskoulu (tai miksikä sitä silloin aikoinaan kutsuttiinkaan) jäi kesken. Silti olen työelämässä ja opiskelen yliopistossa.

Vierailija
9/9 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kolmannen polven mielenterveyskuntoutuja ja mikäli merkit paikkansa pitää niin sieltä on tulossa 4 ja viideskin polvi tätä menoa. Meillä tämä osataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi