Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huh kun nuo saamelaismiehet ovat seksikkäitä

Vierailija
04.09.2020 |

Niin komeat vaatteetkin heillä. Haaveilen siitä että saisin itsekin elää jossain tunturissa jonkun poroisännän vaimona. Vaikka tiedän että oikeasti alkuperäiskansalla on karu historia eikä elämä varmasti heillä ole niin ruusuista kuin mun romanttisissa kuvitelmissa. Onko kukaan täällä päätynyt parisuhteeseen tai avioliittoon saamelaisen kanssa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin ne saamelaisasut on upeita. Tylsää, kun suurin osa maailman ihmisistä pukeutuu saman massan mukaan.

Vierailija
2/11 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutyttönä mulla oli neljäntuulehattu. Tänäpäivänä joutuis varmaan kivitettäväksi kulttuurisesta omimisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi myös joku suomalainen vanhan koulukunnan eränkävijämies. Onko sellaisia enää olemassakaan?

Vierailija
4/11 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain saamelaisilla on valtava norsunkärsä housuissa

Vierailija
5/11 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä tarkoitat, ap. Se romanttinen ajatus luonnosta ja vapaudesta on seksikästä. Kun kuvittelen elämää jossa luonto elättäisi, mies ei istuisi koneella 24/7, ei olisi katuvaloja eikä melusaastetta. Olisi tähtikirkkaat yöt, paukkuva pakkanen, tuulen ulvonta. Varmaan tuntisi olevan enemmän elossa.

Vierailija
6/11 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo vaan, tosiaan sisäsiittoisuus ja insesti suuria ongelmia saamelaiskunnissa. Tästäkään ei varmaan saa ääneen puhua. Kaikki kynnelle kykenevät muuttavat pois sieltä metsästä heti kun vaan voi.

Vierailija
7/11 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on saamelainen. Muuttanut kyllä jo nuorena opiskelemaan ja sitten töihin Helsinkiin. Hauskaa on että häntä usein luullaan aasialaistaustaiseksi kun on tumma ja sellaiset monolid silmäluomet, ja keskiverto eteläsuomalaista tummempi tai kellertävämpi ihonvärikin. Itsekin olen sitten perinyt mustan tukan mutta en "mongoloidisilmiä" joten minua taas kuvitellaan eteläeurooppalaiseksi. 

Ei se ainakaan etelässä asuvan saamelaisen kanssa varmasti elämä sen erikoisempaa ole kuin muunkaan kanssa. Ei isän saamelaisuutta ainakaan meillä arjessa mitenkään huomannut. Eli nuo romanttiset kuvitelmat  varmaan liittyy enemmän Lappiin asuinympäristönä kuin saamelaisuuteen.

Vierailija
8/11 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kelpaisi myös joku suomalainen vanhan koulukunnan eränkävijämies. Onko sellaisia enää olemassakaan?

Tämä? Pentti Linkola nuorena olis aikalailla minun miesihanne. Tai ihan niin jyrkkä ei tarvitsisi olla :D

Vierailija
9/11 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä on saamelainen. Muuttanut kyllä jo nuorena opiskelemaan ja sitten töihin Helsinkiin. Hauskaa on että häntä usein luullaan aasialaistaustaiseksi kun on tumma ja sellaiset monolid silmäluomet, ja keskiverto eteläsuomalaista tummempi tai kellertävämpi ihonvärikin. Itsekin olen sitten perinyt mustan tukan mutta en "mongoloidisilmiä" joten minua taas kuvitellaan eteläeurooppalaiseksi. 

Ei se ainakaan etelässä asuvan saamelaisen kanssa varmasti elämä sen erikoisempaa ole kuin muunkaan kanssa. Ei isän saamelaisuutta ainakaan meillä arjessa mitenkään huomannut. Eli nuo romanttiset kuvitelmat  varmaan liittyy enemmän Lappiin asuinympäristönä kuin saamelaisuuteen.

Totta. Ja ehkä se johtuu siitä, että kaikki ne saamelaiset joiden tiedän olevan saamelaisia, myös käyttävät perinneasuja ja asuvat Lapissa. Mielikuva liittyy juuri Lapin luontoon ja vapauteen, toisaalta siihen että on vahvat juuret ja yhteisö. En tiedä voiko sanoa että se on"seksikästä", mutta ainakin minussa herättää selittämättömän kaipauksen tunteen.

Vierailija
10/11 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan kiduttajat ovat seksikkäitä.

Vierailija
11/11 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo vaan, tosiaan sisäsiittoisuus ja insesti suuria ongelmia saamelaiskunnissa. Tästäkään ei varmaan saa ääneen puhua. Kaikki kynnelle kykenevät muuttavat pois sieltä metsästä heti kun vaan voi.

Olenkin ihmetellyt samaa, kun kaikki ovat joko Länsmaneita tai Näkkäläjärviä.