Kuka on tekosyvällisin suomalainen laulaja?
Onko Yrwänä? Vesala? Ehkä kuitenkin Putro? Pyhimys on listalla korkealla myös.
Kommentit (81)
Mistä erottaa syvällisen ja tekosyvällisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olavi Uusivirta. Meinasin tukehtua närkästykseeni kun elvisteli että ”ujutin sanoihin Leinon lyriikoita vaikka tuskin kukaan sitä huomasi”. Tai jotain vastaavaa.
MINÄ TUNNISTIN! Ja paheksuin! Jolppi luulee olevansa jotenkin erityislaatuinen kun lukee Leinoa. Voi että alkoi taas ärsyttää!!!
Uusivirran lyriikoissa on paljon taitavia viittauksia ja silmäniskuja niin populaarikulttuuriin yleisemmin kuin vanhojen taitajien teoksiin. Mitä väärää tai paheksuttavaa siinä on?
No, ensinnäkin, one trick pony. Ja toisekseen, viittaa minkä viittaat mutta älä nyt ala kuvittelemaan että kukaan ei muka sitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ismo Alanko
Aidompi kyllä kuin monet täällä mainituista. Sellainen kuspään oloinen joka ei edes yritä teeskennellä muuta. Enempi sellaista arvostaa.
Olavi Uusivirta on niin huvittava: halusi professori Klingen lukupiiriin. Anna mun kaikki kestää!
Miettikäähän saman pöydän ääreen Olavi Uusivirta, Toni Wirtanen, Anna Puu ja Vesala. Hirveintä mitä voin kuvitella!
Vierailija kirjoitti:
No ihan ehdottomasti Samuli "seiso väkevästi sänkys edessä" Putro. raaah! Ihan hirveää tuubaa jota vielä ylistetään!
Mun mielestä Putron "jos et sinä minusta täyty, kääntyy tuuli luoteeseen" tyyppiset rivit on hauskaa dadaa enkä mä niistä mitään syvällisyyden tavoittelua ole hahmottanut, pikemminkin aikansa arjen havainnointia oman ikäluokkansa elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Maustetytöt
Minusta eivät vaikututa tekosyvällisiltä vaan itsetietoisilta.
Butro. Karmee tekoparta. Laulujen sanoitukset ihmeen luettelomaisia. Tylsät, junnaavat "melodiat".
Vierailija kirjoitti:
Vesala
Vesala!
Apulannan Toni yrittää kovasti. Valot pimeyksien reunoilla, lokin päällä lokki, blaa blaa blaa... on kyllä heikkoa sanoittamista.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Saara Aalto.
10-vuotiaan englannilla tehtyjä surkeita I will survive -sanoituksia kaameissa esiintymisasuissa järjettömän tekotuskaisan shown saattelemana.
Eihän Saara edes yritä olla syvällinen, pikemminkin viihdyttävä. Joten en laittaisi häntä tähän luetteloon.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Ja kaikki biisit samanlaisia marssilauluja. Eihän se edes laula, vaan lausuu tahdissa.