Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on tekosyvällisin suomalainen laulaja?

Vierailija
04.09.2020 |

Onko Yrwänä? Vesala? Ehkä kuitenkin Putro? Pyhimys on listalla korkealla myös.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö se artistista tekosyvällisen, jos hän laulaa jonkun toisen kirjoittamia tekosyvällisiä biisejä? Aloituksen otsikon olisi syytä olla "tekosyvällisin sanoittaja". Moni mainituista ei tee ainakaan kaikkia biisejään itse.

Minä luulin, että ei tarkoitettu niinkään biisejä, vaan lähinnä juttuja.

Vierailija
42/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö se artistista tekosyvällisen, jos hän laulaa jonkun toisen kirjoittamia tekosyvällisiä biisejä? Aloituksen otsikon olisi syytä olla "tekosyvällisin sanoittaja". Moni mainituista ei tee ainakaan kaikkia biisejään itse.

Minä luulin, että ei tarkoitettu niinkään biisejä, vaan lähinnä juttuja.

Ahaa, ok. Siinä tapauksessa en välttämättä ihan ymmärrä, miksi puhutaan juuri laulajista eikä vaikkapa julkisuudenhenkilöistä ylipäätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Puu on numero 1

Vierailija
44/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juice

Vierailija
45/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Behm.

Ellinoora.

Vierailija
46/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elli Haloo

Vierailija
47/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tavata edes Putron faneja Putrosta puhumattakaan.

Vierailija
48/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elli Haloo

Tai mikä ellipsi tai soikio nykyään onkaan.

Vierailija
49/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin tätä miettimään todella. Mitä se on se syvällisyys? Luin osan nuista viesteistä jotka oli tulleet ennen minun postausta. En silti osaa sanoa mitä on syvällisyys? Onko se yksityiskohtiin menevää tarkkuutta vai suuria linjoja vetäviä ajatuksia? 

Vierailija
50/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olavi Uusivirta. Meinasin tukehtua närkästykseeni kun elvisteli että ”ujutin sanoihin Leinon lyriikoita vaikka tuskin kukaan sitä huomasi”. Tai jotain vastaavaa.

MINÄ TUNNISTIN! Ja paheksuin! Jolppi luulee olevansa jotenkin erityislaatuinen kun lukee Leinoa. Voi että alkoi taas ärsyttää!!!

Vierailija
51/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olavi Uusivirta. Meinasin tukehtua närkästykseeni kun elvisteli että ”ujutin sanoihin Leinon lyriikoita vaikka tuskin kukaan sitä huomasi”. Tai jotain vastaavaa.

MINÄ TUNNISTIN! Ja paheksuin! Jolppi luulee olevansa jotenkin erityislaatuinen kun lukee Leinoa. Voi että alkoi taas ärsyttää!!!

Uusivirran lyriikoissa on paljon taitavia viittauksia ja silmäniskuja niin populaarikulttuuriin yleisemmin kuin vanhojen taitajien teoksiin. Mitä väärää tai paheksuttavaa siinä on? 

Vierailija
52/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taiteilijaälykkö Roope Salminen.

Mulle on jäänyt mielikuva perussällistä, joka ei edes yritä olla syvällinen. Laulaakin madafaking darrasta :D

Vierailija
53/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Ruuska ja "Rafaelin enkeli".

Vierailija
54/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesala.

Vierailija
55/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin erikoisia vastauksia (Juice?? Roope Salminen??), ettei suurin osa ilmeisesti edes ymmärrä, mitä (teko)syvällisyydellä tarkoitetaan.

Vierailija
56/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusivirran lyriikoissa on paljon taitavia viittauksia ja silmäniskuja niin populaarikulttuuriin yleisemmin kuin vanhojen taitajien teoksiin. Mitä väärää tai paheksuttavaa siinä on? 

Voi kai varkauksia näinkin puolustaa.

Vierailija
57/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toni Wirtanen on Suomen pahin. Luulee itsestään ja älykkyydestään NIIIIIN liikoja. Sama ongelma hänen bändikaverillaan Sipellä.

Wirtasessa ja Enbuskessa on muuten jotain hyvin paljon samaa. Muutakin kun lasit.

Wirtanen sentään keksinyt miten leikitään älykköä ja kirjoitetaan biisejä joissa ei ole päätä eikä häntää ja jonka sisällön vain "harvat" tajuaa. Tai sitten tyydytään hokemaan esim. Mato. Joka tietenkin tarkoittaa "jotain" yhteiskunnallista epäkohtaa.

Enbuske vain apinoinut Ruben Stillerin maneerit.

No joo, jälkimmäinen ei ole edes artisti ja meni muutenkin vähän ot.

Vierailija
58/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kai varkauksia näinkin puolustaa.

Ei se ole varkaus (!) vaan pikemminkin kunnianosoitus ja merkki siitä, että on tutustuttu kulttuurialaan laajemminkin eikä vaan puskettu sitä omaa juttua.

Vierailija
59/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan ehdottomasti Samuli "seiso väkevästi sänkys edessä" Putro. raaah! Ihan hirveää tuubaa jota vielä ylistetään!

Tämä. Oi oksennus.

Jossain haastattelussa Putro kertoi, miten joku nainen oli tullut kiittämään häntä, kun hän oli jutellut tämän pojan kanssa normaalisti. Että hän on inhimillinen ihminen tähteydestään huolimatta. Voi että.

Jossain lööpissä kehui, että pettäminen täytyy aina antaa anteeksi.

Sanoittajana täysin yliarvostettu: jos voi tehdä biisin sanat, muttei kirjoita muita juttuja, ei ole varsinainen kirjoittaja siinä mielessä mitä skribenteillä yleensä tarkoitetaan. Naama ei myöskään sovi telkkariin. Lipevä, turha lässyttäjä.

Vierailija
60/81 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti Loiri. Hirveää teennäistä, muka syvällistä, ulinaa ja vaikerrusta. Kamalaa paskaa 😖

Loirin tulkitsemat eino leinon runot ovat kuunneltavan arvoisia samoinkuin jotkut joululaulut mutta laulajaa loirista ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi