Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattikorkeakoulussa opintukikuukausien loppuminen.. Mistä sitten rahaa?

18.07.2006 |

Olisikohan kellään tietoa?

Opiskelin siis ensin 2 vuotta AMK:ssa eri alaa ja vaihdoin sitten alaa toiseen AMK:hon, jossa olen nyt opiskellut 2 vuotta.

Nyt sitten huomasin, että minulle on myönnetty opintotuki vain ensi marraskuuhun saakka ja sen jälkeen ei ole enää oikeutta opintotukeen koska olen käyttänyt kaikki 45 tukikuukautta. Eli osan jo aikaisempiin opintoihin.

Koulua on jäljellä vielä 1,5 vuotta ja nyt mietin saako noita tukikuukausia jotenkin lisää, ja jos ei, niin saanko rahaa jostain muualta (sossu tms.) että voisin suorittaa tutkinnon loppuun. Olen yksinhuoltaja, eli ei ole miestä jolla olisi tuloja..

Jos jollain on ollut samanlainen tilanne, voisitteko kertoa miten olette toimineet? Kiitos!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jos ammattikorkeakouluopiskelija ei ole suorittanut tutkintoa " ensimmäisen päätöksen" mukaisessa tukiajassa, hän voi sen jälkeen saada opintotukea päätoimisiin opintoihin, jos tukikuukausina laskettavaa enimmäistukiaikaa on jäljellä. Tukea haetaan ammattikorkeakoulun opintotukilautakunnan kautta, joka antaa asiasta lausunnon."

Enimmäistukiaika korkeakoulussa on 70 kk, joten voisit minun ymmärrykseni mukaan hyvinkin vielä saada opintotukea loppuopintoihisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän