Ostaisitko tämän talon?
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/järvenpää/15713959
En ole varsinaisesti edes taloja katsellut, mutta tämä sai jotenkin kiinnostumaan. Tulot on hyvät ja työpaikka varma, mutta asun lapsen kanssa kaksin, joten onko ihan hullu ajatus edes harkita yksin vanhan talon ostamista?
Kommentit (46)
On minusta aika kiva ja Kinnari on hyvä paikka asua. En pidä remonttityylistä, mutta sitä voi muuttaa. Jos sulla on rahaa vaikka jotain yllättävää remontoitavaa ilmenisi, niin minusta ok. Ja erillistalo-asiaa turha ihmetellä, ihan tavallista kun tontille rakennettu myöhemmin lisää.
Hirveän ruma, kaikinpuolin. Siinä on harmaata harmaan päälle. Ja lattia sitten täysin sopimaton harmaaseen. Jotenkin rähjäinen talo.
Näkee ettei asukkailla ole värisilmää kun on harmaaseen ängetty punaruskeat huonekalut.
Ai tuossa olikin että talo vastaa omista korjauskustannuksista vaikka kuuluukin taloyhtiöön. Tuosta ei siis ole tuon talon omistajalle mitään hyötyä että kuuluu taloyhtiöön. Pelkkä harmi, kun ei saa käyttää pihaansa miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
On minusta aika kiva ja Kinnari on hyvä paikka asua. En pidä remonttityylistä, mutta sitä voi muuttaa. Jos sulla on rahaa vaikka jotain yllättävää remontoitavaa ilmenisi, niin minusta ok. Ja erillistalo-asiaa turha ihmetellä, ihan tavallista kun tontille rakennettu myöhemmin lisää.
Parempi olisi ollut lohkoa tontti, niin että talo olisi edelleen omalla tontilla. En ymmärrä mitä järkeä tuossa järjestelyssä on.
Tuossahan oli ihan kartta, jossa määritelty molempien talojen piha-alueet, joten eiköhän sitä pihaa melkolailla oman mielen mukaan saa käyttää.
Mun entinen luokkakaveri asui lapsena perheineen tuossa talossa. En tiedä omistaako kyseinen perhe tuota enää, vai onko omistajat vaihtuneet jossain välissä. Muistan kuitenkin jo lapsena ihailleeni taloa, minun mielestäni se on viehättävä. Edelleenkin katse kiinnittyy siihen ohi kulkiessa :). Harmi tietysti että pihaa siinä ei juurikaan ole ja meidän perheelle se on muutenkin vähän ahdas, muutoin varmasti tulisi harkittua sen ostamista (meilläkin uusi koti etsinnässä). Alueena Kinnari on tosi kiva.
Vanhassa talossa pitää aina varautua kaikenlaiseen remppaan ja suora sähkölämmitys on kaikista kallein tapa lämmittää.
Veikkaan kylmille kuukausille 500€/kk sähkölaskuja, puilla voi lämmittää, mutta mistä saat halvalla puita ja oliko tuolla edes kunnon liiteriä puille?
Mikä tuo metallipömpeli saunan lauteen alla on? Varmasti kuumenee kivasti kun saunaa lämmittää ja saa varoa jalkojaan.
Tämä on ollut jokunen vuosi sitten myynnissä. Silloin tätä vähän sillä silmällä katselin.
Tämä taidettiin rempata silloin kun tontille ängettiin rivitalo. Jotenkin ahtaan oloiseksi jäi tontti.
Kinnari on kivaa aluetta, tämä tosin ihan isohkon tien vieressä. Ja Kinnarin koululla on tätä nykyä jonkin asteinen nuoriso-ongelma. Ilmeisesti uusittiin liian kivaksi piha ja nyt sinne kerääntyy porukkaa iltoja viettämään ja meno on sen mukaista.
Nyt kun kuvia katselen niin näyttää myös että huonekorkeus yläkerrassa on pieni.
Itse en ostaisi vaikka viehättävä talo onkin, varsinkin ulkoa päin.
Muuten ihana mutta keittiössä on tosi rumat kaapit, eli keittiöremontti olisi edessä. Ja tilaa kahdelle aika paljon.
Liian kallis siihen nähden että on melkoinen riski.
Tarkka rakennusvuosi ei ole tiedossa (1800-luku) vaan talo laajennettu nykyiseen kokoon tiettävästi 1916. Puutaloksi jo melko iäkäs. Minkälaisessa kunnossa rakenteet mahtavat olla? Ja onko tehdyissä remonteissa ymmärretty aikakauden tapaa rakentaa?
Itse en uskaltaisi tähän lähteä, paitsi jos remonttibudjettia olisi varalla suunnilleen talon hinnan verran.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo metallipömpeli saunan lauteen alla on? Varmasti kuumenee kivasti kun saunaa lämmittää ja saa varoa jalkojaan.
Lämminvesivaraaja, se on hyvin eristetty eikä kuumene.
Työpaikka varma. Kuinka noin naiivi uskaltaa edes aatella ostavansa talon. En kehdannut klikata.
Onhan taas yli 100 vuotta vanha talo raiskattu totaalisesti. Onko nyllä niin mauttomasti rempattu, ettei mitään rajaa. Miksi tuollaiset vanhojen talojen raiskaajat ostaa vanhoja taloja, kun sitten kuitenkin haluavat asua modernissa pytingissä?
Mä en löydä. Mikä sen katuosoite on ? Miksi puhutte kahdesta talosta ?
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Mä en löydä. Mikä sen katuosoite on ? Miksi puhutte kahdesta talosta ?
Älä klikkaa sitä linkkiä, koska se on vajaa, vaan kopsaa se koko rivi, niin saat oikean asunnon
No nyt löysin ! Onhan se vallan ihana. Ja kivaa, että pieni tontti, niin ei tarvitse hirveästi hoitaa, jos ei tykkää. Sisäkatot ovat kauniit ja se on ihanan valoisa. Katso kuitenkin tarkasti, ovatko kosteuseristeet ikkunoissa hyvät, koska tuohon on tehty isommat ikkunat jälkeenpäin.
Hieno kaakeliuuni, joka tuon kokoisena jo lämmittää kunnolla.
Sisäportaissa saatte olla varovaisia, ettette vauhdissa kompuroi.
Ota myös selvää, minkä laiset naapurit ovat. Minulle sattui aivan järkyttäviä kyttääjiä neljään paritalon yhtiössä, jotka olivat juuri jääneet eläkkeelle. Sillä seurauksella, että nyt kahden vuoden kuluttua olen muuttamassa pois.
Kannattaa harkita sinun tuota taloa vakavissasi ja onhan siinä kaupan takuu monta vuotta voimassa.
Säleverhojen säätötangot on rikki. Maksais ehkä 50c /kpl korjata eikä oo viittiny edes sen verran tehdä
"Käykää peremmälle ja aistikaa ihanaa historian havinaa! Tämä erittäin viehättävä, vanhaa tunnelmaa henkivä talo odottaa nyt uusia asukkaita."
Pirjo hyvä, tuosta talosta on rempattu kaikki historian havina ja vanha tunnelma pihalle, joten paha on aistia yhtään mitään.
Talo ulkoisesti ihan kiva, sen perusteella olisin kiinnostunut itsekin jos toi alue kiinnostaisi minua.
Epäilyttäviä asioita (ei välttämättä ongelmia mutta ainakin selvitettäviä asioita)
- vanha talo, remppaa tehty 70 ja 90 luvulla => yleensä tehty väärin ja huonosti ja pilattu vanha toimiva talo => kosteus ja homeongelmia rakenteissa
- taloyhtiömuoto, miten käytännössä rakennukset sijoittuvat tontille, kenellä oikeus käyttää ja hallita mitä osia, millä perusteilla yhtiökokous voi muuttaa kaikki alueet (sun pihan) yhteisiksi alueiksi, mitä käytännössä tarkoittaa vastuiden jakaantuminen (myös muiden asioiden kun korjausvastuiden osalta) jne jne kimppaomistuksen ihanuuksia.
Noiden asioiden takia etsisin omakotitaloa. Vastaat kaikista kuluista ihan itse mutta myös ihan itse teet kaikki ratkaisut eikä mihinkään tarvitse kysellä taloyhtiön kantaa.