Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saikulla flunssan takia, mutta käy lenkillä koiran kanssa!

Vierailija
09.10.2013 |

Onko arvoisan AV-raadin mielestä (moraalisesti) oikein, että kuumeen/flunssan takia sairauslomalla oleva työntekijä lenkittää koiraansa aamuisin? Ei kuulemma käy kuin noin 15 min lenkkejä. Ko. henkilö asuu omakotitalossa, jonka piha on aidattu, joten pelkän koiran pissatuksen takia ei lenkkejä tee.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti oikein, ei sitä koiraa voi kiduttaa. Ja ei, minulla ei ole koiraa, en vain hyväksy eläinrääkkäystä.

Vierailija
22/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vartin reissu eriasia kuin työskennellä seitsemänkin tuntia kipeenä ja tartuttaa kaikki muutkin samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira ei pasko kotipihaan muuten kuin hirveässä ripulissa kun on pakko. Eli lenkitettävä se on, vaikka kuinka hirveässä taudissa.

Vierailija
24/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen 10 min kävelylenkki tuskin on urheilua tai mitenkään vastaa kokonaista 7,5 - 8 tunnin työpäivää!

Sitä paitsi koira on lenkitettävä, se ei ole millään lailla valinnainen asia. Omat koiramme eivät todellakaan edes suostu tekemään tarpeita omaan pihaan. Ehkä äärimmäisessä hädässä tekisivät, mutta sellaista tilannetta ei vielä ole tullut. Tietysti joku muu perheenjäsen pääsääntöisesti ulkoiluttaa koirat, jos joku on kipeänä, mutta joskus se kotona sairastavakin joutuu koiria pienellä lenkillä käyttämään.

Vierailija
25/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 19:15"]

Esimiehenä en oikein arvosta sitä, että  urheillaan "sairaana". Jos olen itse niin sairas, etten pääse töihin, niin mulla ei todellakaan olisi voimia lähteä lenkille.

[/quote]

Joo, lenkille. Hitto kun ei ole kunto kohonnut eikä hikipisarakaan vuoda kun tuon piskin kanssa löntystelen crocseissa aamuisin 10-15 minuuttia sen nuuhkiessa kiinnostavat jäljet. =D Esimies ei taida tietää kauheasti koirista. Ja joo, on niitäkin koiria jotka tarvitsevat säännöllistä reipasta liikuntaa, mutta tästä ap:n viestistä sai kyllä sen kuvan että naapuri käy "max 15 minuutin" lenkityksiä, eli pissat ja kakat. Meidän koira ainakin vaatii vähän kävelytystä että saa liruteltua kaikki pissat lempipuskiinsa ja väännettyä kakat. Ei tee koskaan tarpeitaan pihaan, se on omaa pesää jota ei liata. Ja vien myös kipeänä ellei kukaan muu perheenjäsen ole paikalla.

Vierailija
26/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 19:15"]

Esimiehenä en oikein arvosta sitä, että  urheillaan "sairaana". Jos olen itse niin sairas, etten pääse töihin, niin mulla ei todellakaan olisi voimia lähteä lenkille.

[/quote]

Arvoisa esimies, tiedoksesi: lasten hoitaminen tai koiran ulkoilutus ei ole todellakaan herkkua, jos on sairaana. Mieluiten sitä jäisi itse vällyjen väliin, mutta hoidettavahan heidät on.  Mulla ei ole enää pieniä lapsia. Aikanaan, kun lapset sairastivat niin me tehtiin vain se välttämätön, ja lepäiltiin ja sairastettiin. Lapsille jotain sellaista herkkua, joka heille maistui, ja sitten vaikka katsottiin videoita. Ei menty ulos. Lapsille voi puhua ja kertoa tämän asian. Koirani sensijaan eivät ymmärrä puhetta, en voi sanoa niille että nyt jää tämän päivän pissa/kakkalenkit väliin kun olen kipeenä ;)

Vierailija
27/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, sillä olen AP, joka siis itse on koiraansa lenkittäny sairaana. En todellakaan voisi jättää koirani aamulenkkiä väliin (muut perheenjäsenet ovat hoitaneet kunnon lenkitykset iltapäivisin/iltaisin). Silti on ollut vähän huono omatunto, vaikka tiedän sen olevan ihan turhaa. Pitäisi varmaan oppia olemaan miettimättä mitä muut ajattelee...sillä ei ne muut näköjään aina pahaa ajattele ;)

Vierailija
28/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää! Hanki itseluottamusta! Mahdat olla näky lymyillessäsi koirasi kanssa puskissa ja pensaissa räkä valuen nokastasi - ei kai vaan kukaan näe!

Vierailija
29/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 19:04"]

Kaikki koirat ei tee tarpeitaan omaan pihaansa, vaikka kuinka niin halusisi.

[/quote]

Juuri näin!

Meidän koira ei tee kakkaa omaan pihaan, vaikka se juoksentelee siinä päivät pitkät. Joten pakko se on vaan lenkittää, vaikka ei aina jaksaisikaan!

Vierailija
30/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 20:46"]

Voi hyvää päivää! Hanki itseluottamusta! Mahdat olla näky lymyillessäsi koirasi kanssa puskissa ja pensaissa räkä valuen nokastasi - ei kai vaan kukaan näe!

[/quote]

Noh, noh, älä nyt ilmianna puska-Pirkkoa :D Nainenhan hänen täytyy olla, ei miehet noin epävarmoja ole.

t. MIES

Vierailija
31/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mikä kyylä olet ap. Kunnon stalkkeri. Halveksun kaltaisiasi.

Vierailija
32/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako lapsen jättää eskariin jos ei kuumeessa pysty hakemaan pois? koiranhan voi tarvittaessa lopettaa mutta mitä lapsille tehdään?

Vierailija
33/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vauvan viedä ulos vaunuihin nukkumaan, jos itse on saikulla?

Saako postin hakea laatikosta?

Kannattaako nuo hommat hoitaa kerralla vai erikseen niin ei altistu ulkoilmalle niin pitkäkestoisesti?

Vierailija
34/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa koiralle vaippa niin ei tarvi lenkittää.

Vierailija
35/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 22:07"]

Laittakaa koiralle vaippa niin ei tarvi lenkittää.

[/quote]

saako kakkavaipan viedä ulkoroskikseen vai pitääkö se jättää haisemaan sisälle, ettei naapurit huomaa sairaan ulkoilevan?

Vierailija
36/43 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 20:46"]

[/quote]

Noh, noh, älä nyt ilmianna puska-Pirkkoa :D Nainenhan hänen täytyy olla, ei miehet noin epävarmoja ole.

t. MIES

[/quote]

Hauska väite ja hauska sattuma että joku täällä väitti näin, sillä työpaikkani MIESPUOLINEN työkaverini laittoi minusta pari vuotta sitten juorut liikkeelle että käyn ruokakaupassa vaikka olen sairaana, oli kaiken lisäksi käyttänyt sanaa 'shoppailu' siitä että hain ruokakaupasta muutaman litran mehua ja kuppikeittoja :D Eipä ollut mulla ketään joka olisi tuonut ruokaa kotiin ellen itse olisi käynyt. Samalla reissulla poikkesin jopa apteekissa.

Vierailija
37/43 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koiran lenkki ole pelkkää ulostamista varten vaan a) liikuntaa ja b) henkistä hyvinvointia

Jatkat vaan lenkitystä, työkaveri on pöljä

Vierailija
38/43 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinäkin käydä ne koirat lenkittämässä jos olet huolissasi koirien omistajan terveydestä kun kipeänä käy lenkittämässä koiransa.

Jos taas olet, niin kuin pahaa pelkään, pelkästään kälättävä ämmä, huolehdi omista asioistasi.

Vierailija
39/43 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan maalla, joten koiran voisi helpostikin päästää irti pihaan juoksemaan yksinään. Ja niin olen tehnytkin, kun olen ollut sairaslomalla. Mutta tarpeitaan ei koira suostu omaan pihaan tekemään, ei myöskään osaa lähteä pihasta ominpäin kauemmaksi, joka on mielestäni hyvä asia. Eli kyllä, koira pitää lenkittää saikullakin, ja silloin lenkitys tarkoittaa lähinnä sitä, että kuumetokkurassa laahustaa ulos sen verran, että päästään tarpeeksi kauas kotoa, jotta koira pystyy tekemään asiansa. Pysyypä ainakin pihä siistinä :) Jos mies on ollut kotosalla, niin silloin on hän tietysti hoitanut lenkitykset. Mies tekee kuitenkin välillä pitkää päivää, ja ei voi olettaa, että koira jaksaisi tuntikausia olla käymättä asioillaan. 

Vierailija
40/43 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olen kipeänä, vien molemmat koirat pitkälle lenkille heti aamusta. Sitten saan nukkua rauhassa siihen asti kun lapset tulevat koulusta. Mikäli päästän koirat vain pihalle, ne eivät koe sitä ulkoiluksi vaikka ehkä tarpeensa tekevätkin sinne hätätilanteessa. Sen jälkeen levosta ei tulisi mitään kun koirat tökkisivät mua vartin välein ja katsoisivat kysyvästi "joko nyt lähetään lenkille". 

Joten parhaiten saan levättyä, kun lenkitän koirat ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä