En ymmärtänyt hs:n tämän päivän Fingerporia
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.rautalankapori.fi/2020/09/kukkuu-fingerpori-rautalangasta-49…
Tosi ’yleinen sanonta’ kun en ole kuullut kertaakaan 48 ikävuoteni aikana.
Eikös olekin kiva huomata, että tuollaisena varhaiskeski-ikäisenäkään ei tiedä vielä kaikesta kaikkea?
No itse ole eri ja väittäisin tietäväni aika paljosta aika paljon, mutta tuollaista käy kuin kukkuu tms. ei ole kyllä tässä 43 vuoden aikana tullut vastaan, että ei se nyt mitenkään yleinen ole.
Kokemuksesi ei tarkoita, ettei se olisi yleinen. Et vain ole itse törmännyt.
Teinien sanavarasto on (tutkitusti) pelottavan suppea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä idioottipiirtäjän pitäisi jättää nuo omituiset sanonnat pois ja tehdä ymmärrettävää sarjakuvaa. Ei kiireinen oikeaa työtä tekevä ihminen kaikkea aina jaksa miettiä!
Edes sen tärkeän työpäivän tauoilla tai päätyttyä?
Onneksi on rautalankapori.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää ihmisen olla todella tyhmä, jos ei tuota hoksaa.
no ollaan sitten tyhmiä 66vuoden edestä. En ole koskaan kuunaan kuullut moista sanontaa. Siksi ei auennut.
Ja selityksissä sanottiin että auto siis toimii käkikellona.
ps eikö äitis ole opettanut että jos ei ole mitään (hyvää) sanottavaa,ole hiljaa!
Yks helpoimpia. Vauvapalsta kyseessä niin ei toki ihme että ????
Oletin siniä olevan jotain Venäjävastaista piilomerkitystä tyyliin "Kyllähän minulle kerrottiin, mutta en uskonut". Merkkeinä tästä venäläinen lada, toinen ukko on puettu slaavilaisittain ja paitaakin koristaa kommunistinen punainten tähti.
Vierailija kirjoitti:
Teinien sanavarasto on (tutkitusti) pelottavan suppea.
Joillakin se teini-ikä jatkuu läpi elämän. Ja se on muiden vika kun eivät tyhmennä ulosantiaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletin siniä olevan jotain Venäjävastaista piilomerkitystä tyyliin "Kyllähän minulle kerrottiin, mutta en uskonut". Merkkeinä tästä venäläinen lada, toinen ukko on puettu slaavilaisittain ja paitaakin koristaa kommunistinen punainten tähti.
Heimon auton merkki on Stalin 1200 Kombi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.rautalankapori.fi/2020/09/kukkuu-fingerpori-rautalangasta-49…
Tosi ’yleinen sanonta’ kun en ole kuullut kertaakaan 48 ikävuoteni aikana.
No on se nyt ihan kamalaa, kun joutuu vielä noinkin vanhana oppimaan jotain uutta.
Isoisäni alkoi 84 vuotiaana, hiukan jo dementoituneena, opiskelemaan kieltä, jota ei ennestään osannut yhtään. Että siihen verrattuna yhden sanonnan oppiminen ei luulisi olevan 48 vuotiaalle ylivoimainen ponnistus. Toisaalta, voihan 48 vuotiaalla olla dementia jo pahanakin.
Ihan yleinen sanonta kun puhutaan autoista.
https://www.mtv.fi/sarja/uutisklipit-33001002004/idan-luksusihme-vuodel…
Sitten jotkut vielä ylpeilevät sillä, etteivät ikinä ole lukeneet yhtään kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heimon auton merkki on Stalin 1200 Kombi.
Okei. Aina oppii uutta. En kuulukaan fingeporin seuraajiin niin mistäpä tuollaista voisi tietää.
Aina oppii jotain uutta. Itselle tutumpi versio "toimii kuin junan vessa" saman idean ympärillä.
Sanontaa näkee usein autojen myynti-ilmoituksissa.
Onhan tuo yleinen sanonta: Käy ja kukkuu kuin käkikello.
Ilmeisesti jotain maakuntajuttuja? Itse olen stadista enkä muista törmänneeni tuollaiseen kukkuu -sanontaan. Toimii kuin junan vessa on toki tuttu. Eikä minulla ole autoa.
Ihmeen aggressiivista porukkaa, kun aletaan dissaamaan jos kertoo ettei ole kuullut tuollaista (autoihin liittyvää) sanontaa.
En minäkään ollut kuullut. No, nytpä olen!
Vierailija kirjoitti:
Jonnet ei muista.
Jonnet ei tiedä
Teini oppii uutta joka päivä. LOL