Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko lamppujen vaihto vuokralaiselle?

Vierailija
04.09.2020 |

Vai voiko soittaa huoltomiehen jos kylpyhuoneen lamppu (loisteputki) sammuu js en osaa sitä itse avata (vanhanaikainen ja ruuvit todella tiukassa?)

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu

Vierailija
2/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaiset kuuluvat ihan asukkaalle. Jos et osaa itse, tilaat huoltomiehen tms., mutta lasku tulee sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaiset kuuluvat ihan asukkaalle. Jos et osaa itse, tilaat huoltomiehen tms., mutta lasku tulee sinulle.

Jos soitta taloyhtiön huoltomiehelle tuleeko muka laskua!?

Vierailija
4/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itse uusi lamppu ja soita huoltoyhtiölle että tulevat vaihtamaan. Näistä ei yleensä veloiteta mitään.

Vierailija
5/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiöiden vastuunjako perustuu lakiin. Huoltoyhtiölle ei kuulu osakkaiden lamppujen polttimot, vaan korkeintaan lamppujen kytkentärasian sähköt. Eli sinä maksat jos valaisimesi polttimomon rikki.

Vierailija
6/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit soittaa jonkun tekemään mutta ole valmis maksamaan työstä

Vierailija
7/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta itse uusi lamppu ja soita huoltoyhtiölle että tulevat vaihtamaan. Näistä ei yleensä veloiteta mitään.

Ja mistä tiedän millaisen lampun ostan kun en saa tota ees ite auki??

Vierailija
8/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, ei kai ne mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole.

Vierailija
9/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa jos ite ei osaa

Vierailija
10/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hoas.fi/asuvalle/oma-koti-kuntoon/kodin-laitteet-ja-varuste…

Katso tuosta linkistä ohjeita, jos vaikka auttaisi. Kyllä lampun vaihto kuuluu yleensä asukkaalle ja on ihan tavallinen kansalaistaito. Ole kuitenkin varovainen sähkölaitteiden kanssa.

Vierailija
11/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita huoltoon, auttavat kyllä ilman laskua.

T: huoltoyhtiön työntekijä

Vierailija
12/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on Huolto Optima niin hinta voi olla 100 euroa.

Vierailija
13/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa asunnossa jossa olen asunut on kyllä ollut vessassa valmiina loisteputkilamppu, ei ole itse tarvinnut hommata. Ottaako ihmiset yleensä ne muuttaessa mukaan sitten, kun kerran kuuluvat vuokralaiselle?

Vierailija
14/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiöiden vastuunjako perustuu lakiin. Huoltoyhtiölle ei kuulu osakkaiden lamppujen polttimot, vaan korkeintaan lamppujen kytkentärasian sähköt. Eli sinä maksat jos valaisimesi polttimomon rikki.

Mutta kun se loisteputkilamppu kylppärissä on yleensä vuokranantajan ei vuokralaisen.

Vierailija
15/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa asunnossa jossa olen asunut on kyllä ollut vessassa valmiina loisteputkilamppu, ei ole itse tarvinnut hommata. Ottaako ihmiset yleensä ne muuttaessa mukaan sitten, kun kerran kuuluvat vuokralaiselle?

Niin mullakin mutta nyt se alkanut vilkkua. Tämä on vanha talo ja loisteputki on tiukasti kiinni ruuveilla. En tiedä mitä teen

T. Ap

Vierailija
16/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mullakin mutta nyt se alkanut vilkkua. Tämä on vanha talo ja loisteputki on tiukasti kiinni ruuveilla. En tiedä mitä teen

T. Ap

Voit soittaa huoltoyhtiöön tai vuokranantajalle ja kysyä asiaa. Parempi vaihtoehto kuin kysyä täältä.

Vierailija
17/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä puhuin sen sisällä olevasta lampusta

Vierailija
18/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kai sinulla on joku tuttu, ystävä, sukulainen tai työtoveri jolta voit pyytää apua tuossa asiassa.

Vierailija
19/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita huoltoon, auttavat kyllä ilman laskua.

T: huoltoyhtiön työntekijä

Älä valehtele

Vierailija
20/82 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kai sinulla on joku tuttu, ystävä, sukulainen tai työtoveri jolta voit pyytää apua tuossa asiassa.

Ei ole