Järkyttävä kutina
Nyt tartteisin apua. On niin järkytävä kutina. Kainalot on pahimmat. Polvitaipeet, käsitaipeet, sormet. Siis ihan hirveetä. Mä en pysty muuta ajatella kun raapimista. Kuivaa, hilseilevää, kutisevaa, kirvelevää ihottumaa. Atooppinen iho mulla on. Hjelppiä miten saan tän maanpäällisen helvetin pois kun mikään perusrasva ei auta!
Kommentit (7)
Oletko raskaana?
Jos et, niin ceridal öljy? Antistamiini? Kortisoni?
Suolakääreet tehdään kastelemalla kangassuikaleita (lakanakangasta tms.) suolavedessä. Märät kääreet kiedotaan puhtaalle iholle ja annetaan olla pari tuntia tai yön yli. Suolavesiliuoksen saa kiehauttamalla puoli litraa vettä ja pari ruokalusikallista suolaa.
Antihistamiini auttaa myös kutinaan. Rasvoista kannattaa valita öljypitoisimmat (rasvaisimmat), vetiset kirvelevät ja kutittavat eniten.
Entä se yks apteekin öljy? En muista nimeä.
Soita apteekkiin ja kysy.
Entä jokin luontaisvalmiste?
Toivon että saat avun.
Mulle tulee hikoilun jälkeen... siis jos en illalla käy suihkussa, kun oon päivän aikana hikoillu erityisen paljon. Mulla myös kuiva iho, en oikein voi käyttää mitää tavis suihkugeelejäkään kun iho kuivuu. Marseille-saippua on hyvä, ja sit käytän paljon ihoöljyjä...
Antihistamiini auttaa, samoin kortisonivoide, jos on allerginen reaktio. Mene nyt kuitenkin lääkäriin, kun kutiset koko kehon alueelta. Voi olla jokin pahempikin juttu. Lääkärissä selvitetään reaktion syy, jotta osaat myöhemmin välttää tätä allergisoivaa ainetta.
Suolavesihaude/kääreet?