miten olet lopettanut herkut??
tässä koitan kaikki paheet lopettaa.. tupakan jo onnistunut jättämään (5.viikko savutonta aikaa..jee)
karkkia mulla menee päivittäin. varmaan on vaikeampaa jättää karkki kuin tupakka
Kommentit (13)
Aloin jauhamaan purkkaa, se on kuitenkin sen verran "makeaa", että hillitsee kivasti. Yli puol vuotta jauhoin tosi paljon päivässä. Alussa, kun makeakoukusta piti pyristellä, ostin lisäksi pikkuisia sokerittomia pastilliaskeja, sieltä löytyi tosi hyvä salmiakkiaski. Nykyään en enää tarvitse noita Läkerolin pastillejakaan, koska en himoitse kuin tosi harvoin hyvää. Syön usein kuitenkin pikkuporkkanoita, ne kivan makoisia sekä sokeritonta mehukeittoa. Myös sokerittomat pastillit kuten Mynthonit vie pahimman makeanhimon mennessään, kun sellainen harvoin yllättää.
jos oot noin äsken luopunu tupakasta niin älä vielä luovu karkeista. Sitten kun oot ollu esim puoli vuotta polttamatta niin kiusaus retkahtaa ei ole enää niin iso vaikka herkuistakin luovut.
nimim. tikkareilla itsensä tupakasta vierottanut :)
3. korjaa: piti siis kirjoittaa edelliseen viestiini, että ostin LÄKEROLIN pikkuisia sokerittomia pastilliaskeja, joiden joukossa myös se hyvä salmiakkipastilliaski.
Kauas kestää päästä sokerikoukusta? Päivä 22 menossa ja ajattelen edelleen monta kertaa päivässä herkkuja.
Lopetin lihansyönnin ja makeanhimo väheni. Ei kadonnut, mutta tämäkin on jo jotain :)
Niin, kuinka kauan kestää päästä sokerikoukusta eroon? Olin puoli vuotta syömättä karkkia imetysdieetin takia ja joka päivä himoitsin karkkia ihan älyttömästi. Olo ei helpottanut puoleen vuoteen pätkääkään. Kun imetysdieetti loppui imetyksen myötä, alkoi hillitön karkin ahmiminen eikä loppua näy. Mulla ei ainakaan edes puoli vuotta vienyt makeanhimoa yhtään mihinkään. Kaipa mä en koskaan pääsekään eroon karkista :(
Miten? Lakannut ostamasta ja työntämästä suuhuni.
Mulla valkoisista vehnäjauhoista tehdyt tuotteet pitävät yllä makeanhimoa. Eli jos syön vaikka pastaa niin alkaa tehdä mieli makeaa.
ei saa ostaa herkkuja kotiin! mut sama ongelma, nyt tekis mieli sipsejä!!
Niitä ei saa olla kotona, niin ei voi syödä. Kauppaan lähettää miehen, niin ei tule ostettua. Muutakaan herkkua ei kannata kotona olla, esim. pipareita. Ja sit kun menee itse kauppaan, niin opettelee menemään kassalle muuta reittiä kuin karkkihyllyn kautta.
Ruualla syö paljon kasviksia ja kuitua, niin ei tuu nälän vuoksi karkkihimoa. Ja säännöllinen ruokarytmi pitää verensokerin tasaisena.
Mä korvasin makean rasvalla. Ne on mun herkkuja nyt.
Sikana liikuntaa eli pari tuntia päivässä. Ja otatin hormonikierukan pois.
Rankka resepti mutta toimii.
Mä laitoin kerrasta poikki. Tällä hetkellä on 2 kk mennyt täysin ilman karkkia. Tää on mulle oikeesti saavutus, koska ennen meni ainakin kaksi pussia viikossa, plus kaikki muut herkut. Mulle ei toimi karkin syöminen "kohtuudella" koska sitten annan itelleni tekosyyn syödä "kohtuudella" monta kertaa viikossa ja lipsun koko ajan. Mulle on siis parempi jättää karkki kokonaan pois.
Sitten, kun sokerikoukusta pääsee eroon, ei edes tee mieli enää karkkia. Ja mut pitää raiteilla myös ajatus siitä, että pettää itsensä jälleen kerran, jos nyt mokaa.
Aion jatkaa tätä hamaan tulevaisuuteen. Karkki ei mua enää selätä. :)