Kolme 2-vuotiasta serkusta keskustelivat äsken:
Serkku 1: Missä iti? (Missä isi?)
Serkku 2: Mun iti meni lakkaa. (Mun isi meni raksalle, rakentavat omaa kotia)
Serkku 3: Mäkin tykkään lakkaa! (Mäkin tykkään rahkasta)
Serkku 1: Ei se oo sun lakka, se on itin lakka! (Isin raksa)
Serkku 2: Mulla on kotona oma lakka. Se on mun. (Oma rahka)
Serkku 1: Ei, se on isin lakka. Ei ole sinun lakka.
Serkku 2: Mullekin lakka! (rahka)
Serkku 3: Mä en halua lakkaa. (rahkaa)
Serkku 1: En mäkään enää lakka. (jaksa) Mä haluan kotiin nukkumaan.
Ihan arkinen ja pieni juttu, mutta mua vaan nauratti tämä keskustelu. Sanalla lakka kolme merkitystä ja väärinymmärryksiä tuli koko ajan. Meillä siis siskoni ja veljeni 2-vuotiaat oman 2-vuotiaani leikkikavereina tänään.
Kommentit (11)
meidän 3v ei osaa sanoa R:ää ja oli innoissaan ku telkkarista alkoi reetta ja ronaj ja huusi heetta ja hoin, alkoi nauraa ja ajatteli roinaa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 15:11"]
meidän 3v ei osaa sanoa R:ää ja oli innoissaan ku telkkarista alkoi reetta ja ronaj ja huusi heetta ja hoin, alkoi nauraa ja ajatteli roinaa.
[/quote]
siis ronja, eipä osaa äitikään kirjoittaa vielä ;) ja huusi hoina. sorry, 3 vee pyörii sylissä ja kirjoitus menee sekaisin.
Onpa erikoista että teillä on kaikilla sisaruksilla samanikäiset lapset.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 15:15"]
[/quote]
Mä tiedän kaksikin tämäntyyppistä serkusparia. Eivät tosin ole 2-vuotiaita, eli näitä on enemmänkin.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 15:17"]
[/quote]
Mä tiedän kaksikin tämäntyyppistä serkusparia. Eivät tosin ole 2-vuotiaita, eli näitä on enemmänkin.
[/quote]
serkuskolmikkoa siis, ei paria.
[/quote]
[/quote]
Mulla on kaksi samanikäistä serkkua, joilla kummallakin on mun pikkuveljen ikäiset pikkusisarukset. Meidät isät on näemmä innostunut tekemään lapsia samaan aikaan...
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 15:23"]
[/quote]
[/quote]
Mulla on kaksi samanikäistä serkkua, joilla kummallakin on mun pikkuveljen ikäiset pikkusisarukset. Meidät isät on näemmä innostunut tekemään lapsia samaan aikaan...
[/quote]
hyvä, et niiden vaimotkin olivat halukkaita, olivathan :)
Mun miehen veljet myös sai kumpikin lapsen kahden kuukauden sisällä meidän esikoisen syntymästä :-)
Ihana keskustelu, ap.
Omalla kuopuksellani on myös kaksi samanikäistä serkusta. Kaikki kolme serkusta ovat syntyneet vieläpä saman kuukauden aikana viikon välein. Ihan olemme toistemme tietämättä ruvenneet lapsia tekemään samoihin aikoihin, emmekä kukaan meistä vanhemmista tosiaankaan ole kovin hanakoita lisääntymään. :)
:D