Olenko jotenkin viallinen kun en ollenkaan pelkää koronaa?
Pyrin noudattamaan ohjeita eli pesen käsiäni ja pidän turvavälit. Junassa ja ratikassa käytin maskia. Silti korona ei minua kuusikymppistä pelota yhtään, ja olen saanut jopa kuulla olevani liian huoleton. Onko pelkoon syytä?
Kommentit (46)
Suomalaisten olisi syytä pelätä esimerkiksi sydän-ja verisuonitauteja ja syöpiä enemmän kuin koronaa. Eipä tämä silti monen elämäntavoissa näy. Toki ymmärrän, että riskiryhmien on syytä pelätä koronaa siinä missä influenssaakin. Itse en pelkää ollenkaan koronaa itseni puolesta, mutta en halua tartuttaa sitä muihin ja siksi noudatan turvallisuusohjeita. Tosin todella harvinainen korona on alueellani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pelkää koronaa. En ole koskaan pelännyt myöskään flunssaa, influenssaa, keuhkokuumetta, mahatautia tai muutakaan tarttuvaa sairautta. Syynä on se, että en eivät tunnu tarttuvan minuun. Mahatauti on minulla noin kerran kymmenessä vuodessa ja flunssa kerran kahdessa. Aina on ollut niin lievää, että sairastaminen on ollut vain tervetullutta vaihtelua arkeen. Korkeintaan yksi päivä on pitänyt olla poissa töistä. Niin, ja nyt olen nelikymppinen.
En osaa pelätä sellaista, josta en tiedä, mitä se on. Jos sairastuisin ja joutuisin vuodelepoon, olisin sen jälkeen yhtä kokemusta rikkaampi.
Mulla ilmeisesti oli korona keväällä. En joutunut sairaalaan ja itse tauti vastasi influenssaa. Sain kuitenkin sen seurauksena reuman. Olisin mielelläni elänyt ilman sellaista loppuelämääni rikastavaa kokemusta. Ei ole kivaa, kun on reuma. Mutta kukin tyylillään...
Mikä tahansa virusinfektio voi laukaista autoimmuunisairauden. Tuolla logiikalla pitäisi pelätä jokaista vatsatautia, normaalia flunssaa, influenssaa, enterorokkoa jne. Elämä on täynnä uhkia, jokaisen niiden pelkääminen on hivenen raskasta. Pelko on eri asia kuin järkevä ja suositusten mukainen toiminta.
Eiköhän n. 99% suomalaisista jatka elämää ihan niin kuin ennenkin välittämättä tuon taivaallista jostain uudesta nuhakuumeesta. Eli olet juuri niin kuin suurin osa muista. Onnea siitä :)
Ei sitä tarvi pelätä, mutta älä aliarvioi tai vähättele sitä. En minäkään sitä pelkää, mutta otan asian tosissani. Suojelen itseäni ja läheisiäni.
En minäkään pelkää tautia sinänsä. Mua ahdistaa se, että pitää tarkkailla omia oireita, jotta ei tartuttaisi tautia muihin. Teen työtä, jossa olen kontaktissa isoon määrään ihmisiä vauvasta vaariin. Korona-ahdistus on tunnollisten kilttien ihmisten ongelma.
Mulla ilmeisesti oli korona keväällä. En joutunut sairaalaan ja itse tauti vastasi influenssaa. Sain kuitenkin sen seurauksena reuman. Olisin mielelläni elänyt ilman sellaista loppuelämääni rikastavaa kokemusta. Ei ole kivaa, kun on reuma. Mutta kukin tyylillään...