Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokkaaminen on helppoa, hyvin harvoin siihen tarvitsee edes ohjeita

Vierailija
03.09.2020 |

Osaan loihtia täysin ilman ohjeita ainakin seuraavat: nakkikastike ja muusi, lohikeitto, kanakeitto, lihamakaronilaatikko, pinaattiletut, jauhelihakeitto, kaalikeitto, monia pastaruokia... Jne.

Parasta ruokaa tulee, kun heittelee summamutikassa kaikkea sekaan ja muistaa hämmentää XD. Keittoihin heittää aina sekaan porkkanaa ja lähes kaiken mahdollisen vihreän. Peruna on myös jokaisen keittoni aines, vaikkei alkuperäisessä reseptissä olisi siitä sanaakaan. Juuri väänsin nakkisoosin ihan summamutissa ja hyvää tuli!

Tein sen näin: pilkoin (oho XD) tavalliset lihanakit, sipulin jätin pois, koska leikkuulaudat olivat likaisia XD, muuten olisin laittanut sipuliakin. Ruskistin pannulla, ilman rasvaa. Lisäsin vettä summamutikassa ja laitoin puolet lihaliemikuutiosta (joo lisäaineita ääääk!)

Sitten sekoittelin ja lisäsin maizenaa, kunnes soosi meni sakeaksi. Sitten plöräytin sekaan (taas summamutikassa XD) planti cookingia. Sekoittelin ja plöräytin vähän lisää. Jossain vaiheessa plöräytin myös ketsuppia sekaan. Olisin voinut käyttää myös tomaattisoosia, mutta kaapissa ei ollut muuta kuin ketsuppia. Sitäkin tietysti summamutikassa XD.

Sitten sekoittelin ja tadaa, nakkisoosi oli valmis XD ja hyvää!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho siis summamutikassa, ei summamutissa XD.

Vierailija
2/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en söisi sun sotkuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan sinut omaksi kotikokikseni ennen kuin muut kerkeävät. Mikä on palkkatoiveesi?

Vierailija
4/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, en söisi sun sotkuja!

XDDDDD

Vierailija
5/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaan sinut omaksi kotikokikseni ennen kuin muut kerkeävät. Mikä on palkkatoiveesi?

XDDDDD Kiitos tarjouksesta. Minulle riittää 20 euroa tunnilta pimeänä käteen.

Vierailija
6/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllähän useimmat jotka ruokaa joutuu säännöllisesti tekemään, oppii ulkoa jonkun perusrepertuaarin ruokia, joita voi sitten improvisoiden muunnellakin. Mutta se vaatii sitä kokemusta. Itse sinkkuna aina ihmettelin että miten olen niin pälli ettei mitään hajua miten vaikka lohikeitto tehdään, jos en katso reseptikirjasta. Mutta se olii vaan sitä, että tein niin harvoin ruokaa, ettei muodostunut rutiineja ja logiikkaa eikä muistanut niitä reseptejä. Kun lapsia tuli, ruoanlaitosta tuli jokapäiväistä ja kyllä nyt jo osaan muutamakymmentä meillä suosittua ruokalajia lman reseptiä.

Vierailija
7/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllähän useimmat jotka ruokaa joutuu säännöllisesti tekemään, oppii ulkoa jonkun perusrepertuaarin ruokia, joita voi sitten improvisoiden muunnellakin. Mutta se vaatii sitä kokemusta. Itse sinkkuna aina ihmettelin että miten olen niin pälli ettei mitään hajua miten vaikka lohikeitto tehdään, jos en katso reseptikirjasta. Mutta se olii vaan sitä, että tein niin harvoin ruokaa, ettei muodostunut rutiineja ja logiikkaa eikä muistanut niitä reseptejä. Kun lapsia tuli, ruoanlaitosta tuli jokapäiväistä ja kyllä nyt jo osaan muutamakymmentä meillä suosittua ruokalajia lman reseptiä.

Mutta kysymys kuuluu, kuka EI joudu tekemään ruokaa itse? Onko näillä ihmisillä henkilökohtainen kokki, ovatko aikuisia lapsia kahden aikuisen taloudessa, vai syövätkö ainoastaan eineksiä ja pizzerian sotkuja?

Vierailija
8/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDXDXD oli hyvää! XD 

Vierailija
9/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa. Öh. Melko eksentriseltä.

Zinc

Vierailija
10/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että voit pilkkoa nakit ja sipulin samalla leikkuulaudalla kerran tulee samaan ruokaan?

Vierailija
11/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samahan se on ihan kaikessa. Enhän minä töissäkään kulje ohjekirja kädessä, vaikka työni on sellaista, että teistä kukaan ei osaisi sitä tehdä ilman opastusta. Harjoitus tekee mestarin, kuten kaikki olemme kuulleet.

Vierailija
12/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että voit pilkkoa nakit ja sipulin samalla leikkuulaudalla kerran tulee samaan ruokaan?

Ap tuskin käytti leikkuulautaa ollenkaan. Nakit voi leikata siinä paketissa.

Vierailija
13/13 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mausteet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi