Te jotka kärsitte dissosiaatiosta/derealisaatiosta/depersonalisaatiosta
Onko teille myös ollut ruumiillisia oireita? Esim lihasnykinää
Kommentit (28)
Mulla oli voimakkaita lihasnykäyksiä dissosiaation yhteydessä. Ptsd.
Vierailija kirjoitti:
Nykinää? Minkälaista se on?
Mulla itsellä tuntuu vain, että mun raajat ei ole omani. Joskus tuntuu, että ne on pari metriä pitkiä, ikinä ei pienempiä. Vähän kuten otuksilla Salvador Dalin maalauksissa.
Haamuvarvas tuntuu usein :D
Kuulostaa hauskalta, mutta ei ole.Oletko ap saanut apua mistään?
En ole hakenut apua taikka saanut apua mistään :/ Nyt olisi kyllä avulle tarve, koska tää on päässyt ihan käsistä. En tiedä vaan mistä haen apua. Olen kuullut, että psykoterapia auttaisi tähän mutta en sitten tiedä. En ole kokenut mitään traumaa tai mitään, eli siis en yksinkertaisesti tiedä mikä aiheuttaa tämän olotilan. Joten miten puhumisesta olisi apua?
Törmäsin tällaiseen kuin ihon harjaus ja kokeilin. Todellakin toimii kun keho ei tunnu omalta.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/rhythms-recovery/201611/effecti…
Masennuskauteni aikana irtaannuin autolla ajaessani muutaman kerran itseni ulkopuolelle, tarkkailin itseäni itseni yläpuolelta ja mietin "tuossa se nyt ajaa autoa". Tämä täysin vailla mitään tunteita, vain neutraalina toteamuksena. Jotenkin myös siis näin itseni autoa ajamassa parin metrin korkeudesta, vaikka oikeastihan siinä olisi ollut auton katto välissä. Masennuslääkkeeseeni liittyvä sivuvaikutus oli jonkinlainen ajankuluun liittyvä "hairahdus", vaikea selittää, mutta jotenkin ikäänkuin aika kului eri tavalla kuin oikeasti tapahtui, psykiatrini mielestä tämä oli tyypillinen masennuslääkkeen sivuvaikutus..
Kiitos näistä. Aloin pohtimaan olisiko ollut jotain tuollaista aiemmin. Oli ainakin ptsd.
Magnesiumia otan purkista aina silloin tällöin. Kahvin ja kaiken kofeiinin olen heittänyt pois