Haluaisin opiskella mutta pelkään etten osaisi
Haluaisin opiskella farmaseutiksi. Olen jo pari kertaa melkein hakenut, mutta olen sitten jättänyt hakematta koska olen ajatellut etten kuitenkaan pääse, en minä kuitenkaan osaisi....
En ole ikinä ollut kiinnostunut koulusta. En ole jaksanut läksyjä lukea. Kokeisiin olen lukenut niin että olen selaillut koekirjaa edeltävänä iltana.
Tällä tyylillä olen ala- sekä yläasteella ja lukiossa saanut kokeissa kaseja, ysejä ja kymppejä.
AMK:ssa opiskelin vuoden, en pystynyt skarppaamaan sielläkään. Bussimatkalla lueskelin tentteihin ja valmistauduin tunteille. Arvosanat rivi kolmosia (1-5) ja jopa yksi vitonen.
Lähihoitajaksi päädyin sitten kuitenkin, oppisopimuksella. Lähihoitaja en kuitenkaan nyt halua olla, vaan tosiaan haluaisin hakea farmaseutiksi.
Olen vain tavallaan antanut periksi ennen kuin olen edes hakenut, koska jotenkin pelkään ehkä että opiskelu sitten ihan oikeasti vaatii minulta jotain, ja että en sitten osaa ollenkaan kun oikeasti on pakko opiskella.
Muita samanlaisia paikalla ja miten teillä on mennyt?
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 18:53"]
Eihän kukaan osaa valmiiksi vaan opiskelu vaatii työntekoa, kuten mikä tahansa muukin uuden oppiminen.
Otat itseäsi niskasta kiinni ja aloitat. Tutkinto suoritetaan pieni palanen kerrallaan. Tai sitten voit antaa vuosien valua ohitse ja harmitella asiaa ja selitellä ettet kuitenkaan pärjäisi. Niih.
[/quote]
Niih, noinhan se on. Tuntuu vaan samalla että olen jo "liian vanha" oppiakseni uutta, vaikka joo tiedän että puppuahan se on kun ikää on 30v. MOnta vuotta työelämää jäljellä, vaikka aloittaisinkin opiskelun keväällä....
30 v??? Vanha??? Oikeasti nyt jotain rajaa tuohon hommaan!!! Olen 35 v ja olen vielä nuori. Opiskelen nyt toista korkeakoulututkintoa ja tuskin se tulee tähän jäämään. Opiskelu on mukavaa ja siinä tulee haastettua itseään sopivasti. Suoritusten saaminen motivoi jatkamaan samaan malliin. =)
Kuulostaa siltä, että sinulle opiskelu on puhtaasti vain tahdon asia. Sinulla ei ole oppimis- tai hahmotus- tai muita vaikeuksia, eli jos päätät olla ahkera, niin pystyt.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 20:09"]
Kuulostaa siltä, että sinulle opiskelu on puhtaasti vain tahdon asia. Sinulla ei ole oppimis- tai hahmotus- tai muita vaikeuksia, eli jos päätät olla ahkera, niin pystyt.
[/quote]
Kai pelkään että jos tosissani yritän, ja sitten en osakaan petyn itseeni kamalasti.... Jos epäonnistun koska en ole lukenut se ei olisi niin paha, epäonnistuminen yrityksestä huolimatta... en tiedä miten suhtautuisin siihen.
hei täällä huutelee soulsister! En ole ikinä opiskellut, en vain osaa. Suoritan ja googletan edellisenä päivänä tenttialueet läpi. Luennoillakaan en oikeastaan kuuntele vaan piirtelen ja selaan uutisia. Arvosanat on olleet sellaista tasaisen huonoa 1-3 pääosin. kandi oli suuri järkytys, mutta sain sen viikossa pakerrettua kolmosen arvosanalla valmiiksi. rakastan kuitenkin lukemaani alaa ja haluaisin todella olla siinä hyvä. En vain jaksa tehdä mitään asian eteen. Pitäisi olla fiksu ja ottaa kaikki hyöty irti opiskeluajasta, oikein imeä tietoa itseensä, mutta aika on kortilla. Ehkä sitä oppii sitten työn kautta kun on valmistunut. Opiskelen siis opettajaksi.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 20:31"]
hei täällä huutelee soulsister! En ole ikinä opiskellut, en vain osaa. Suoritan ja googletan edellisenä päivänä tenttialueet läpi. Luennoillakaan en oikeastaan kuuntele vaan piirtelen ja selaan uutisia. Arvosanat on olleet sellaista tasaisen huonoa 1-3 pääosin. kandi oli suuri järkytys, mutta sain sen viikossa pakerrettua kolmosen arvosanalla valmiiksi. rakastan kuitenkin lukemaani alaa ja haluaisin todella olla siinä hyvä. En vain jaksa tehdä mitään asian eteen. Pitäisi olla fiksu ja ottaa kaikki hyöty irti opiskeluajasta, oikein imeä tietoa itseensä, mutta aika on kortilla. Ehkä sitä oppii sitten työn kautta kun on valmistunut. Opiskelen siis opettajaksi.
[/quote]
Anteeksi että nauran mutta niin surkuhupaisaa että opsikelet opettajaksi ja pitäisi motivoida toisia oppimaan ja oma oppiminen hukassa =D
Tai siis, opithan sinä, mutta motivaatio puuttuu....
Mutta kivaa että löytyy muitakin =)
Ja hei, sinähän olet jo pitkällä!
Jos minäkin aloittaisin nyt jo selaamaan lukion kemiakirjoja ja jtn biologiaa mitä nyt oli viime vuoden pääsykokeisiin, niin EHKÄ uskallan hakea keväällä....
Eihän kukaan osaa valmiiksi vaan opiskelu vaatii työntekoa, kuten mikä tahansa muukin uuden oppiminen.
Otat itseäsi niskasta kiinni ja aloitat. Tutkinto suoritetaan pieni palanen kerrallaan. Tai sitten voit antaa vuosien valua ohitse ja harmitella asiaa ja selitellä ettet kuitenkaan pärjäisi. Niih.