Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kuolinsiivousta ei tehdä ajoissa

Vierailija
03.09.2020 |

Hirveä homma käydä kaikki paperit ja tavarat kuoleman jälkeen. Voisi jo eläessään siivota vähän.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, testamentti löydetty 80-luvulta. En tiedä ovatko vanhempani tehneet uutta.

Vierailija
2/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testamenttiako etsit vai miksi käyt läpi vainajan papereita?  Roskiin vaan kaikki. 

Perunkirjoituksia varten käyn läpi paperit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää milloin se pitää olla tehtynä.

Vierailija
4/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap tehnyt jo oman kuolinsiivouksen?

Vierailija
5/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin kaikki paperit ja ym. asiat järjestyksessä tuli lähtö millä hetkellä hyvänsä. 

Vierailija
6/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap tehnyt jo oman kuolinsiivouksen?

Olen tehnyt ja siksi mietinki tätä asiaa. 

Vierailija
7/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin kaikki paperit ja ym. asiat järjestyksessä tuli lähtö millä hetkellä hyvänsä. 

Sittenhän voitkin lähteä.

Vierailija
8/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voin lähteä, kun se aika koittaa. Vai yritätkö vihjailla, että pitäisi lähteä oman käden kautta? Sitä en ikinä tee 

Vierailija
9/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun ongelmani. Siivotkoon perilliset. Ja hyvää se ap:llekin tekee, tutustua vanhempiinsa edes nyt.

Vierailija
10/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt kuolinsiivouksen, kaikki tavarat, joita en välttämättä tarvitse olen vienyt kirpputorille.

Turhat paperit (mm. koulutodistukset) ole silpunnut.

Jotenkin olo keveni ;)

Vierailija
11/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voin lähteä, kun se aika koittaa. Vai yritätkö vihjailla, että pitäisi lähteä oman käden kautta? Sitä en ikinä tee 

En vihjaile. Ihmettelen vaan, mitä ihmettä keksit tylsien viimeisten vuosiesi ajaksi kliinisen tyhjässä elämässäsi.

Et vaikuta lämpimältä etkä miellyttävältä ihmiseltä.

Vierailija
12/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, siinä taas kerran oikea älykkö asialla!

Vierailija
13/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten elää kuolinsiivotussa kodissa? Kuolemaa odotellen? Vai pitäisikö muuttaa hotelliin, että koti säilyy kuolinsiivottuna jos vaikka yllättäen kupsahtaa?

Vierailija
14/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin tehdä kuolinsiivouksen tässä talven aikana, ja ennen ensi kesää poistun täältä.

T: M34

Vierailija
15/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten elää kuolinsiivotussa kodissa? Kuolemaa odotellen? Vai pitäisikö muuttaa hotelliin, että koti säilyy kuolinsiivottuna jos vaikka yllättäen kupsahtaa?

Laittaa paperit järjestykseen ja luopua tarpeettomista tavaroista. Ei tarvitse muuttaa hotelliin. 

Vierailija
16/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihjaile. Ihmettelen vaan, mitä ihmettä keksit tylsien viimeisten vuosiesi ajaksi kliinisen tyhjässä elämässäsi.

Et vaikuta lämpimältä etkä miellyttävältä ihmiseltä.

Hoidan asiaa vanhan äitini puolesta ja ole väsynyt käymään lähes tuntemattoman ihmisen papereita ja tavaroita läpi Juu tällä hetkellä ei ole lämmin ja miellyttävä olo itselläkään vaikka muutoin kyllä on. 

Vierailija
17/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein viisi vuotta sitten kun muutin paikkakunnalta toiseen. Ei se tarkoita, että koti olisi kliininen, ei mulla koskaan ole ollut mitään tilpehööriä ja niistä nyt pääsee äkkiä eroon, jätesäkkiin vaan. 

Siivosin kaikki ylimääräiset vaatteet pois, mitä en ollut enää pitänyt. Nyt jos ostan vaikka uudet kengät, jotkut vanhoista on heitettävä pois. Siivosin kirjahyllyn, otin mukaan vain muutaman kirjan ja nykyään käyn kirjastossa hakemassa säännöllisesti luettavaa. Lahjoitin kirpparille ylimääräiset astiat, kipot ja kupit. Paperit (sopimukset, kauppakirjat, veroasiat) on järjestetty mappeihin. 

Tämä tuli oikeastaan jo silloin mieleen kun isäni kuoli ja tyhjensimme omakotitalon, 4. jätelavallista lähti kaatarille. Toki sieltä olisi huutokauppakeisari löytänyt aarteita (vanhoja kameroita, mitaleja jne.) mutta ei sitä siinä vaiheessa jaksa sitten kaikkea käydä läpi. Hienot, lähes käyttämättömät puvut ja kengät vietiin sininauhalle. Kukaan meistä jälkikasvusta ei huolinut Ultima Thulea eikä Nymania, lahjoitettiin ne pois. Mulla on tarpeeksi laseja ja ihan eri sarjaa. Miksi ottaisi nurkkiin puoli tusinaa jotain ihan muuta taas, jota ei käytä.

Vierailija
18/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä just tarkoitin. Hirveä homma hoitaa asioita toisen kuoleman jälkeen, kun ne olisi voinut tehdä jo ajoissa. Ajatteleeko monikaan tätä asiaa? Itse olen tehnyt kuolinsiivouksen ja voin kupsahtaa milloin vain ilman mitään rasitetta jälkeläisille. 

Vierailija
19/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen kotisaattohoidossa ja tekee kuolinsiivousta. Mitä tämä tarkoittaa muille suvulle on se että saattohoidossa oleva sukulainen väkisin kielloista huolimatta tunkee roinaa kassikaupalla huonekaluja myöten muiden asuntoihin

Vierailija
20/21 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen kotisaattohoidossa ja tekee kuolinsiivousta. Mitä tämä tarkoittaa muille suvulle on se että saattohoidossa oleva sukulainen väkisin kielloista huolimatta tunkee roinaa kassikaupalla huonekaluja myöten muiden asuntoihin

No tämä ei ole mukavaa, suoraan vain kaatopaikalle mieluiten.