Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko k*sipäistä toimintaa jos...

Vierailija
03.09.2020 |

Haukuin miestäni juurikin k*sipääksi sen perusteella mitä on pari kertaa muiden seurassa selittänyt. Hänen vastaus asiaan on, ettei tuo ollut tilanteissa mitenkään vakavaa ja että minä kiukustun turhasta. Tehdään siis niin, että te voitte arvioida onko vakavaa tai v-mäistä tehdä näin. Tai onko ehkä vmäistä muttei kuitenkaan vakavaa.

Muutaman kerran on käynyt muiden seurassa (perhe, ystävät) niin, että olemme päätyneet puhumaan minun menneistä terveysongelmista, ihan kuitenkin luonnollisesti keskustelun jatkumona ja minun aloitteestani. Jossain vaiheessa kuitenkin mieheni on saattanut alkaa puhumaan käyttämistäni lääkkeistä ja selittänyt esim. kuinka kauan olen jotakin käyttänyt ja mihin tarpeeseen. Tämäkin tapahtui sinänsä ihan rakentavalla sävyllä ja hänen tavoitteenaan se, että muut ymmärtäisivät tilanteeni. Kuitenkin on käynyt parilla kertaa niin, että hän selitti lääkkeeni väärin, väärällä termillä, ja minä tilanteessa korjasin että nyt tuli vähän väärä termi ja selitin mistä on kyse. Hän on useamman kerran sekoittanut mielessään tietyt lääkeryhmät, ja kun asia tuli eilen uudestaan meidän kesken puheeksi, sanoin että minua todella ärsyttää, että hän alkaa muiden seurassa selittämään terveyshistoriaani tai käytettyjä lääkkeitä.
Mielestäni se on täysin oma asiani ja hänen pitäisi lähinnä odottaa ja kuunnella mitä itse kerron kenellekin, jos kerron. En siis todellakaan lähde puhumaan näistä kenelle tahansa, mutta joskus tilanteessa tulee lähimmille uskouduttua. Silloin haluaisin että minulla on oikeus hallita mitä kerron. Se on siis ensimmäinen ongelma, ja toinen on se, että kun hän on silti lähtenyt mukaan selittämään asiaa, hänellä on ollut faktat eli käyttämäni lääkkeet väärin. Se ärsyttää minua vähintään yhtä paljon, että annetaan vielä väärä käsitys ihmisille, koska tunnettu tosiasiahan on, että ihmiset muistavat heille helpommin ensin kerrotun asian, eikä siihen liityyvää korjausta.
Kaiken kaikkiaan hän sanoo että eihän tuo ole niin vakavaa jos vähän selittää väärin, tai että hän on mukana kertomassa. Ok, jos ei ole aiemmin ymmärtänyt, mutta kun edelleen väittää tulevia tilanteita varten, että "eihän tossa ole mitään, miksi reagoit niin vahvasti?" Siksi että kyseessä on minun henkilökohtainen asia, josta minulla pitäisi olla täysi oikeus kertoa omaehtoisesti, ja että voin luottaa siihen, että hän ei varasta muiden seurassa tätä oikeutta itseltäni.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä mukavempia jutun aiheita tuttavien kanssa löydy?

Vierailija
2/3 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy jutun aiheita, mutta kyllä vaikka vanhempieni ja sisarusteni kanssa joskus voi jutut mennä toisinaan synkemmiksikin. Eikö kaikilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy jutun aiheita, mutta kyllä vaikka vanhempieni ja sisarusteni kanssa joskus voi jutut mennä toisinaan synkemmiksikin. Eikö kaikilla?

Käykää ne sairaskertomukset läpi niin, ettei mies ole paikalla.