Kaksi aikuista 16 neliössä!
Ja heidän lisäkseen vielä kaksi koiraa (joista toinen tosin hoitokoira). Pystyisitkö itse samaan? Haluaisitko?
http://www.hs.fi/koti/Kaksi+aikuista+ja+kaksi+koiraa+16+neli%C3%B6ss%C3%A4/a1380945841381
Kommentit (27)
Asuin hetken murrosikäisen lapseni kanssa samankokoisessa asunnossa. Eihän sitä ihminen paljon muuta tarvitse kuin katon pään päälleen, vessan, sängyn ja vesijohtoveden.... Olemme kyllä asuneet myö ilman vessaa ja vesijohtovettä...
Huh! Pitää kyllä lopettaa valittaminen, kun minulle, miehelle ja 6kk lapsellemme 160 neliön talo tuntuu välissä liian pieneltä.
Luin ko. artikkelin eilen ja olin aika hämmentynyt. Pieniä asuntoja näkee aina silloin tällöin iltapäivälehtien esittelyissä ja useimmiten niissä asuu hetken parikymppinen opiskelija. Tässä miniasunnossa on elänyt vuosikausia kaksi (nyt) keski-ikäistä, joista toinen tekee väitöskirjaansa ja toinen on insinööri.
Erikoinen valinta kaiken kaikkiaan. Asunnolla on hyvä sijainti, mutta muuten se on kuin lasten rakentama parin neliön puumaja "lukunurkkauksineen".
Hauskan ja positiivisen oloinen pari! En kyllä pystyisi sitten millään, meillä toki kaksi lastakin. Kivasti kirjoitettu juttu :)
Mihinköhän nuo käyttävät rahansa? Tuossa perintökopissa asumiseen sitä ei selkeästi ole käytetty esim. sisustamisen muodossa.
Luulenpa että tuon artikkelin jälkeen eivät kauan asu tuossa kämpässä. Jotenkin haiskahtaa että liiketilasta on tehty asunto luvatta... ja jos ei kukaan muu puutu niin eläinsuojelija hakee rakit pois kun noin isoille koirille tilaa on liian vähän.
Jenkeissä 600 neliön asunto no pieni
me asuttiin ex-miehen ja lasten (2 villiä poikaa) 45 neliön kaksiossa niin kauan kuin ero tuli. nyt asun yksin. enää en ihmettele perhesurmia.
Itse en pystyisi. Nyt meitä on 2 aikuista ja asumme 180m2 asunnossa. Ja haemme isompaa asuntoa.
Meillä on kolme pientä lasta ja asuntona 57-neliöinen kaksio :) Toistaiseksi mahdutaan hyvin!
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 15:18"]
[/quote]
Siellä ne neliöt ovat tosin jalkoja.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 15:53"]
[/quote]
[/quote]
Jalka on pituuden mittayksikkö, ei pinta-alan
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 15:53"]
[/quote]
[/quote]
jos tarkoitetaan neliöjalkoja niin 600 ft2 = 55,7m2
Haluaisin ja uskon, että pystyisin. Pääkaupunkiseudulla on vain sellaisen saaminen vaikeaa, jos ei ole varaa ostaa omaa. Asun asumisoikeusasunnossa ja minimiasunnot on 27 neliötä. Ongelma on, ettei niihin tahdo päästä 10 vuoden jonotuksen jälkeenkään. Yleensä vaihtoehtona on tilava kaksio saunalla, mikä on ihan liikaa yhdelle ihmiselle joka haluaisi käyttää rahansa muuhunkin kuin vastikkeeseen.
Jännää etteivät halua tehdä tuosta yhtään viihtyisämpää. Aika rähjäisen näköinen koppero. Onko ainoa pöytä + tuolit tuo ulkokalusteryhmä?
Niin....rouva yöpyi välillä toimistollaan....työ- toimi- ja liiketiloissa yöpyminen ja kaikenlainen asuminen on kielletty. Kadullekaan ei huoneistoista saisi levittäytyä niin kivaa kuin se heidän mielestään onkin, mutta jokainen tyylillään. Itse en tuohon kanikoppiin haluaisi.
Joo kokemusta on...
Minä ja mies + koira asuttiin talomme rakennusaikana 15 m2 asunnossa. Oli ahdasta (ja välillä ahdistavaa), mutta nyt osaan kyllä arvostaa neliöitä joita meillä on. Toista kertaa en vastaavaan ryhtyisi, mutta silloin olosuhteiden pakosta oli pakko.
Tuo toinen koirahan oli hoidossa vain.
Hauska juttu ja kiinnostavat tyypit. En ehkä its pystyisi kuitenkaan mutta arvostan valtavirran vastaan uimista.