Jos on tarjolla kaksi asuntoa joissa sama vuokra, toinen keskustassa
tai siis palvelujen kupeessa ja toinen kaukana (7 km) päässä keskustasta niin kumman ottaisitte?
Keskustan asunnossa on 2h + k + l. parv ja juuri remontoitu kylppäri ja kauempana olevassa asunnossa 15 neliöö enemmän ja 3h + k + parv. + kph.
Mä koen että tottakai keskustan asuntoon, pienemmässä pärjää kyllä, mutta jatkuva ravaaminen keskustan palveluissa alkais ottamaan päähän ilman autoa (eli olisi siis julkisten armoilla) mutta onko sellaisia (varmasti siis on mutta kysynkin että miksi?) jotka ajattelevat toisin?
Kommentit (8)
Riippu vähän ketä on muuttamassa. Kaksioon mahtuu mukavasti kaksi ja ihan hyvin vielä se vauva/taaperokin. Eli ottaisin kaksion keskustasta jos perheessä on kaksi aikuista ja maksimissaan yksi pienehkö lapsi. Juuri tuon kulkemisen vuoksi.
Nyt ku meidän perheessä on kaksi leikki-ikäistä niin veikkaisin, että hulluksi tultaisiin kaksiossa asuessa. Nyt asumme kauempana keskustasta kolmiossa ja ihan kohtuudella viihdytään. Ärsyttävää on, että joka paikkaan on mentävä autolla eli "lähisiwaan" on 2km" ja lähimpään neuvolaan, isompaan kauppaan, perhekerhoon jne. on 4km. Varsinaiseen keskustaan 5km. Näitä matkoja ei kahden pienen kanssa kävellä (siwa reissun nyt vielä silloin tällöin hädänhetkellä).
Keskustan asunnon olisin ottanut parikymmentä vuotta sitten (itse asiassa asuimmekin Turun keskustassa 20 vuotta sitten), mutta vanhemmiten luonnon läheisyys ja kauniit maisemat ikkunasta ovat alkaneet merkitä enemmän kuin ruokakauppa alakerrassa. Keskustassa aina läsnä oleva jatkuva melu ja liikenne häiritsisi nyt, täällä umpitien päässä lähiössä asuminen tuntuu kivalta. :)
No monta henkilöä teidän perheeseen kuuluu ? Me ei 5 henkisenä perheenä otettais kumpaakaan asunto :)
yhden Pienen vauvan/taaperon kanssa menee tuo kaksiokin vielä hyvin mutta sitten kun lapsi kasvaa on kiva että pihalla on turvallisempaa leikkiä (eikä niitä joka keskustan juoppoja tule vastaan) itsekseen, lapsiperheet yleensä asuvat vähän kauempanan keskustasta joten kavereita olisi, miten koulut ja päiväkodit sijoittuvat ? Monta asiaa olisi mietittävää...
Jos oltaisiin lapseton pariskunta niin ottaisin keskustakämpän.
Keskustan asunnon. Oletan että olet yksin tai parisuhteessa?
Mä ottaisin sen, jonka kanssa mun kemiat kohtaa parhaiten. Tällä kertaa se olisi varmastikin tuo isompi asunto, ei 7 km ole oikeasti matka eikä mikään.
Tämä on niin henkilöstä riipuvaa. Minä mielummin ottaisin sen kauempana olevan asunnon ihan sen takia että meitä on 2 aikuista, 1 lapsi sekä koira joten se "extra" tila on heti ihanaa. Mutta taas toisaalta jos ei julkinen liikenne olisi toimiva tai meillä ei olisi koiraa niin varmasti miettisin kaksi kertaa sitä lähempänä olevaa asuntoa.