Miksi ihmiset eivät vastaa kysymyksiä sisältäviin sähköpostiviesteihin, miten asiaan pitäisi suhtautua?
Meilailen mielelläni tutuille ja esitän viesteissäni usein selkeitä, vastausta edellyttäviä kysymyksiä. Hyvin usein käy niin, etten saa minkäänlaista vastausta. Tämä ärsyttää! Itselleni ei tulisi mieleenkään jättää vastaamatta viesteihin ja kysymyksiin, koska ajattelen, että minusta ollaan kiinnostuneita, kun otetaan yhteyttä. Miten tähän vastaamattomuuteen pitäisi suhtautua? En viitsisi ruveta ärhentelemäänkään, koska se saattaa herättää pahaa verta - ja eihän tosiaan kenenkään ole pakko vastata.
Kommentit (28)
Mulle tuli paha mieli apn puolesta. Oletan nyt että kysymykset on tyyliin miten loma meni tms eikä siis liian tungettelevia. Ihmiset ei jaksa vastata kavereilleen mutta tvn edessä ja netissä muuten jaksetaan roikkua tuntikaupalla. Ymmärrän että joskus jää vastaamatta mutta jatkuvasti.
Ja jos joku ei tykkää meilata niin varmaan aplle voisi soittaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli paha mieli apn puolesta. Oletan nyt että kysymykset on tyyliin miten loma meni tms eikä siis liian tungettelevia. Ihmiset ei jaksa vastata kavereilleen mutta tvn edessä ja netissä muuten jaksetaan roikkua tuntikaupalla. Ymmärrän että joskus jää vastaamatta mutta jatkuvasti.
Pitkälti samaa mieltä. Jos ap esittää rakentavia ja toista kunnioittavia kysymyksiä, luulisi niihin olevan aikaa ja viitseliäisyyttä vastata edes lyhyesti - tai edes kiittää viestistä. Meillä kaikilla on käytettävissämme 24h/vrk ja ne sitten kukin käyttää mielestään fiksuimmalla mahdollisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Häh, kuka ihmeessä kyselee sähköpostitse jotain kuulumisia? Sähköposti on työasioita varten, ja muuta virallisempaa käyttöä varten. Ei se ole mikään kuulumistenvaihtokanava. Jos joku haluaa kuulla kuulumisia, minulle voi soittaa ihan itse tai kutsua vaikka kävelylle.
Nykyisin joka tuutista pukkaa niin paljon kaikenlaista viestiä ja muuta sälää ettei ole ihme jos jotkin viestit jää katveeseen ja huomiotta. Älä oleta että muut ovat yhtä tunnollisia kuin sinä.
Minä taas käytän sähköpostia yhteydenpitoon ja kuulumisten vaihtamiseen. En pidä pikaviestittelystä, koska siinä ei pääse käymään kunnolla asioita läpi ja nyt korona-aikaan kasvotusten tapaaminen ei ole aina hyvä idea.
En silti oleta, että meileihini pitäisi vastata viimeistään parin päivän sisällä, vaikka itse olen yleensä nopea vastaamaan saamiini viesteihin. Saatan jättää myös vastaamatta lähettäjän kysymyksiin, mikäli ne on muotoiltu tökerösti tai jos samaa asiaa udellaan ja jankataan joka meilissä. Yhden tutun pistin kerran estolistalle, koska pommitti koko ajan meileillä, uhriutui, kun sanoin, etten pysty vastailemaan kovin tiheään muiden kiireiden takia ja alkoi passiivis-aggressiivisesti dissata minua siitä eteenpäin sähköposteissaan. Tällaisia meilikaveruuksia en kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista mutta itse en aina oikein jaksa alkaa vastailemaan joihinkin tyhjänpäiväisiin kysymyksiin. Vie liikaa aikaa. Taidan olla vähän laiskakin.
Sen sijaan sulla on aikaa roikkua täällä av:lla vastaamassa ventovieraiden tyhjänpäiväisiin kysymyksiin.
Bingo! 😂
Näitä pönttöjä en kyl kaipaa kavereikseni.
Öö.... en ole itsekään vastannut kaikkiin posteihin. Mut siihen on syynsä, ett vastaus viipyy.
Eivät ihmiset vastaa enää työsähköposteihinkaan. Kertoo paljon heidän suhtautumisestaan toisiin ihmisiin.
Ei ole mikään synti eikä varsinkaan rikos jättää vastaamatta. Et voi olettaa muiden toimivan kuten toivot, näin se vain ikävä kyllä menee. Ota puhelin kouraan, ilahdutat taatusti enemmän.