Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoitomaksuista pitäisi päästä eroon.

Vierailija
03.09.2020 |

Tai ainakin vähentää niitä tuntuvasti. Miksi koulu on ilmainen, mutta päiväkoti ei voisi olla?

Tällöin ihmiset hankkisivat lisää lapsia, koska ei menisi enää satoja euroja per lapsi kuukaudessa päiväkotiin. Myös äidit tai isät palaisivat nopeammin takaisin töihin.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ihan naurettavaa että pahimmillaan 2 lapsesta maksat lähes 500e kuukaudessa.. se on enemmän kuin monen vuokra!

Itse maksan 4 lapsen yksinhuoltajana 53 euroa päiväkotimaksuja 4000 euron palkasta. 1 tarvitsee vain päiväkotipaikan, muut jo isoja koululaisia.

Ihan tuloihin nuo maksut on suhteutettu. Jos 500 euroa on maksutniin tulotkin saa olla aika suuret.

Aika reilu systeemi taas. Yh saa todella paljon kaikenlaisia korotettuja etuuksia ja alennuksia palvelumaksuihin. En kyllä aina ihan ymmärrä, että miksi...

4 lasta yksin ja käy töissä. Ei ole turhan helppo yhtälö. Työtä riittää kotonakin, vaikka yksi käykin hoidossa. Voithan säkin tehdä samoin.

Vierailija
22/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kivasti unohtuu se että ne lapset maksaa hörhöjen velojen eläkkeet ja vanhuudenhoivan. Lapsia tarvitaan jatkossakin että yhteiskunta jatkuu.

Lisäksi kivasti unohdetaan se että vanhemmat maksaa veroja. Mun lasteni todelliset vuosikustannukset, eli 4000e per lapsi päivähoitoa, vuodessa siis 12000 on kovin vähän. Maksan veroja vuodessa 48 000e joten kyllä ainakin omat lapseni maksan ja muutaman typerän velan terapiakuluja myös, niille uniikeille lumihiutaleille kun kaikki on niin vaikeaa.

Onneksi olen johtavassa asemaasa, todellakin vahdin ettei yhtään velaa palkata työpaikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ihan naurettavaa että pahimmillaan 2 lapsesta maksat lähes 500e kuukaudessa.. se on enemmän kuin monen vuokra!

Itse maksan 4 lapsen yksinhuoltajana 53 euroa päiväkotimaksuja 4000 euron palkasta. 1 tarvitsee vain päiväkotipaikan, muut jo isoja koululaisia.

Ihan tuloihin nuo maksut on suhteutettu. Jos 500 euroa on maksutniin tulotkin saa olla aika suuret.

Aika reilu systeemi taas. Yh saa todella paljon kaikenlaisia korotettuja etuuksia ja alennuksia palvelumaksuihin. En kyllä aina ihan ymmärrä, että miksi...

Entäs vähemmistöt, jotka ei käy missään töissä, mutta hoidattavat lapsensa ilmaiseksi päivähoidossa?

Vierailija
24/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen = muut maksavat... 

Itse laittaisin kaikkiin palveluihin maksut. Ilmaiset palvelut aiheuttavat ylikäyttöä, eikä palveluita arvosteta. Jokainen kustantakoot lähtökohtaisesti itse oman elämänsä kulut, ainakin osaksi. Tämä ilmaisten palveluiden pakkomielle lisää verotusta ja syö ostovoimaa. Loppujen lopuksi tuloksena on koko kansan köyhtyminen. 

Olen samaa mieltä. Esim kouluruoka voisi maksaa vähän ja olla siten paremmin tehtyä. Ja listalta saisi unohtaa kaikki oliivimakaronivuuat ja keskittyä yksinkertaisempiin ruokiin. Päivähoidossa voisi olla variaatioita enemmän. Joku arvostaa lyhyttä matkaa, joku erikospedakogiikkaa. Ja sitten esim terveydenhuollossa alkumaksu suuri, mutta alhaisemmat maksukatot. Niin, että oikeasti sairaat eivät joutuisi kärsimään taloudellisesti niin kuin nyt kärsivät. Yksittäinen käynti voi olla jollekin kallis, mutta ehkä maksuajalla normaalilta onnistuu.

Vierailija
25/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan sama maksu olisi jos olisi 2 vanhempaa jotka tienaavat yhteensä 4000 euroa ja lapsia olisi saman verran. Että edelleen, tulohen mukaan maksetaan.

26/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puumalassa ja Pertunmaalla taitaa olla ainakin ilmaista, että ei kun sinne vaan! 😊

Vierailija
27/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kivasti unohtuu se että ne lapset maksaa hörhöjen velojen eläkkeet ja vanhuudenhoivan. Lapsia tarvitaan jatkossakin että yhteiskunta jatkuu.

Lisäksi kivasti unohdetaan se että vanhemmat maksaa veroja. Mun lasteni todelliset vuosikustannukset, eli 4000e per lapsi päivähoitoa, vuodessa siis 12000 on kovin vähän. Maksan veroja vuodessa 48 000e joten kyllä ainakin omat lapseni maksan ja muutaman typerän velan terapiakuluja myös, niille uniikeille lumihiutaleille kun kaikki on niin vaikeaa.
Onneksi olen johtavassa asemaasa, todellakin vahdin ettei yhtään velaa palkata työpaikalle.

Hyvä!

Olisin aikoinaan toivonut samaa periaatetta eräälle omalle työpaikalleni. Pahin saikuttelija-valittelija-työnsä-tekemättä-jättävä meillä oli vela. Hänen tekemättä jääneet työnsä aiheuttivat firmalle ihan suoraa tappiota pilalle menneiden tuotteiden muodossa, mutta pomot eivät vaan ymmärtäneet.

Vierailija
28/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista ei tule koskaan siirtymään nettosaajasta nettomaksajaksiv vaikka miten laskisi. Valtionvelkakin sen jo kertoo, että nettomaksajat maksaa vähemmän mitä nettosaajat saa. Joten älä kuvittelekaan, että tuolla verolla pääset sen 10% joukkoon, jotka maksaa omat kulunsa. :D

Vierailija
29/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kuntani maksimin. Se on 15€/päivä että lapseni saa 8,5-9h hoitoa, pari ruokaa välipalaa ulkoilua leikkiä ja askartelua. Ja mahdollistaa minun työssäkäyntini. Minä tienaan noin 300€/päivä (josta vielä verot tietenkin). Joten kummankohan maksu pitäisi lopettaa ja kumpi tapa tuo yhteiskuntaan rahaa.

Vierailija
30/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloilta puuttuu kyky varustautua myös tulevaan.

Vierailija
31/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vanhempien tulisi hoitaaa kokonaisuudessaan päivähoidosta syntyvät kulut ja koulujen ruokailuukin pitäisi tehdä muutos sillä hävikkiruuan määrä on valtava kun nykykermaperseelle ei kouluruoka maita.

Oletko höpönassu miettinyt asiaa pidemmälle?

Tällä päästäisiin näppärästi esim. Sveitsissä olevaan malliin jossa päivähoidon kustannuksien ja kouluruokailun puutteen takia naisen paikka on kotona lasta hoitamassa ja ruokaa laittamassa siihen saakka kunnes lapsi on n.13v.

Sit nainen saattaa mennä osa-aikatöihin vaikkapa kaupan kassalle.

Vierailija
32/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo mikä provo.

Ei tuollaista kukaan tosissaan puhu.

Vierailija
33/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet laskenut oman kokonaisveroasteesi?

Vierailija
34/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs vähemmistöt, jotka ei käy missään töissä, mutta hoidattavat lapsensa ilmaiseksi päivähoidossa?

Niiden on ehdottomasti pidettävä lapsensa kotona, siellä ne oppivat työtätekeviksi kunnon kansalaisiksi.

Vierailija
35/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka ne maksaisi jos eivät ne, jotka ovat päättäneet mennä lisääntymään? Jos ei miellytä niin käytä kumia.

Pistetään vapaamatkustajille eli lapsettomille lapsettomuusvero jolla katetaan päivähoito. Meidän lapset maksavat näidenkin vapaamatkustajien eläkkeet

Vierailija
36/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei saa. Päivähoidossa päinvastoin. Maksuprosentti tulee pääluvun mukaan. Eli jos tuohon lisää aviomiehen, niin maksu putoaisi, koska pääluku on suurempi. Kaikki alennukset tulee tulojen mukaan. Yhden tulot ovat yleensä pienemmät kuin kahden. Mutta kaksi saa ihan samat alennukset.

Vierailija
37/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan sama maksu olisi jos olisi 2 vanhempaa jotka tienaavat yhteensä 4000 euroa ja lapsia olisi saman verran. Että edelleen, tulohen mukaan maksetaan.

Ne maksaisi vähemmän, koska pääluku lasketaan myös.

Vierailija
38/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veloilta puuttuu kyky varustautua myös tulevaan.

Niin niitä lapsia pitäisi tehdä elättämään se edellinen sukupolvi...

Kun katsoo tulevaan näkee alhaisen syntyvyyden posiitiiviset puolet, jotka ovat suuremmat kuin negatiiviset. esim. työvoiman tarve tippuu jatkuvasti, väkiluvun lasku on helpoin tapa pienentää egologista jalanjälkeä, maaperän köyhtyminen, pienentyvä väestö on vaurastuva väestö, kehitysmaiden väestö kasvaa, elintila loppuu esim. kiina, intia...

Vierailija
39/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka ne maksaisi jos eivät ne, jotka ovat päättäneet mennä lisääntymään? Jos ei miellytä niin käytä kumia.

Pistetään vapaamatkustajille eli lapsettomille lapsettomuusvero jolla katetaan päivähoito. Meidän lapset maksavat näidenkin vapaamatkustajien eläkkeet

Mahtaako maksaa, kun joka päivä jää 8 alle 30 vuotiasta eläkkeelle...

Vierailija
40/53 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hmmm, miksi sitten eläkeikä nousee, nousee ja nousee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi