Kuinka monta miesten punnerrusta pystyt tekemään yhtäjaksoisesti? Ikäsi ja sukupuolesi?
Kommentit (41)
Saan 50 yhteen menoon. Parhaimmillaan on mennyt jotain 80 mutta nyt toinen olkapää vaivaa enkä pysty treenaamaan niin paljoa. Urheilen lähinnä kestävyyspuolta mutta oman kehon paino -treenejä teen satunnaisesti.
- Mies, 44v
Punnertaja kirjoitti:
30 puhdasta. Painan itse 75 kiloa ja nostan penkistä 100 kiloa. Nämä kymmeniä tekevät huijasvat jotenkin. Todennäköisesti selkä ei ole suorassa, jolloin punnertettava matka lyhenee.
Siis miksi huijaisi? Ei tarvitse nostaa penkistä 100kg saadakseen 30 punnerrusta.
Mitä teen vain joogaa ja saan 20. Painan 56 kiloa. Hyvin moni joogaaja saa punnerruksia tehtyä koska siinä on kyse koko kehon hallinnasta. Lankku kädet suorana on yksi jooga asana ja siitä asanasta on hyvä lähteä punnerruksia treenaamaan.
Nainen 35.
Punnertaja kirjoitti:
30 puhdasta. Painan itse 75 kiloa ja nostan penkistä 100 kiloa. Nämä kymmeniä tekevät huijasvat jotenkin. Todennäköisesti selkä ei ole suorassa, jolloin punnertettava matka lyhenee.
En kyllä huijannut, onpa katkeraa kateellista puhetta. Olen treenannut mm. punnertamista jo vuosia.
Käyttäjä33979 kirjoitti:
Saan 50 yhteen menoon. Parhaimmillaan on mennyt jotain 80 mutta nyt toinen olkapää vaivaa enkä pysty treenaamaan niin paljoa. Urheilen lähinnä kestävyyspuolta mutta oman kehon paino -treenejä teen satunnaisesti.
- Mies, 44v
Onko sulla vaimo? Oletko hyvännäköinen ja tykkäätkö rakastelusta?
60 kpl. Penkistä nostan 60kg.
T. 45v himotreenaaja täti
Punnertaja kirjoitti:
Oletko nainen? Kukaan tuttu nainen ei saa 100kg penkistä.
yli 50 menee, yleensä teen useita 30 punnerruksen sarjoja, 44v VHM hopeakettu
Alkuvuodesta treeneissä testattiin näitä kehonpainoliikkeiden maksimeita. Punnerruksia niin, että rinta meni oikeasti maahan, tuli peräkkäin 16, leukoja raakana 10 vastaotteella ja 6 myötäotteella. Nyt en kyllä yhtään tiedä, mitä menisi, kun korona-ajan treeni on ollut enemmän aerobista.
N43
On punnerruksia suorin jaloin tai polvet maassa. Ei miesten tai naisten punnerruksia.
Päivästä riippuen 5-10. Naisten punnerruksia parikymmentä.
N36
Vierailija kirjoitti:
On punnerruksia suorin jaloin tai polvet maassa. Ei miesten tai naisten punnerruksia.
Jälkimmäisiä sanotaan akkapunnerruksiksi tai lyhyemmin akoiksi. Vastaavan tyyppinen jako kuin miesten ja naisten pyörissä. Ei se tee lesboksi jos ajaa miesten pyörällä.
Miten alas siinä punnerruksessa pitää laskeutua? Mä en taida saada yhtään. Ei varmaan lasketa punnerruksiksi, jos kädet menevät vain noin 60 - 70 asteen kulmaan.
N29
Määrää en ole laskenut, mutta kyllä sitä vajaa puoli tuntia yhtä soittoa jaksaa.
Mies 37v
Vierailija kirjoitti:
Punnertaja kirjoitti:
Oletko nainen? Kukaan tuttu nainen ei saa 100kg penkistä.
Aina kun käyn hakemassa jääkaapista uuden sidukan, nousee 100kg ja rapiat penkistä. Taino, sohvasta, mutta kumminkin.
Kevyesti 8, pienellä vaivalla 10 ja hampaat irvessä 15.
N32
Kokeilin äsken mutta kyllästyin. 150 ehdin tekemään
M35
Punnertaja kirjoitti:
Eiköhän se "huijasivat jotenkin" ole sitä että painavat selvästi vähemmän kuin 75kg. Ja ovat harjoitelleet juuri noita pitkiä sarjoja pienillä painoilla, toisin kuin sinä joka olet treenannut lyhyitä isommilla painoilla.
Eihän tässä threadissä nyt mitään ihan mahdottomia numeroita kukaan ole esittänyt.
0, Nainen 21